Som den idioten jeg var så gikk jeg i gang i god tro når jeg skulle skifte bremseslange til mine nye xtr bremser...demonterte alt, kappet slangen perfekt, hentet mitt gamle Avid luftesett i håp om at det skulle passe, det fikk jeg til å passe så jeg presset i DOT fluid inn i systemet, både foran og bak. Jeg bare satte fra meg sykkelen for kvelden men dagen etter når jeg skulle kjenne litt på denne så merket jeg at de var veldig "seige" og merka kjapt at de ikke bremset.
Deretter gjorde jeg det jeg skulle gjort før jeg starta, gooolga. Fant mange som fortalte meg at det var totalt skivebom å ha DOT Fluid inn i shimano, for der skulle det være mineralolje.
Klok av skade så gikk jeg i innkjøp av 1 liter mineralolje og shimano luftesett, når har jeg prøvd å tømme bremsene så godt jeg kan, skrudd fra hverandre de delene jeg turte og klarte også har jeg pressa gjennom mange dl med mineralolje i håp om at det skulle fungere.
Nå har jeg bremser, men det er ikke mye kraft, og jeg klarer såvidt å låse bakhjulet på grus hvis jeg klemmer til max.
Jeg har jo kjent på nye xtr bremser og kjenner at det er langt fra det jeg har

Noen som har gjort det samme?
Noen som har en god løsning utenom å kaste de i søpla og kjøpe nye?
Er det slik at DOTen kan ha ødelagt pakninger? Som da bør byttes?
Som denne hendelsen viser så prøver jeg helst å fikse ting selv, men her bør jeg kanskje innse at jeg må få "proff" hjelp.
Evt om noen proffer her er villig til å hjelpe en stakkar på manglerud.
Hvis de må kastes, er det isåfall noen som vil kjøpe noen pent brukte xtr bremser?