For å si det mildt er det en kraftig overreaksjon at trådstarter ber andre om at CRC kutter parcelforce grunnet at pakken hans er forsinket, men han har kanskje aldri gjort feil.
Jeg er nok ikke den eneste - det ser du jo av denne tråden også. Prøv gjerne et søk etter Parcelforce.
Oppdatering: Jeg har lest om mange dårlige opplevelser med Parcelforce, og ville aldri valgt dem med vilje. Jeg visste ikke at det dyreste "tracked delivery"-alternative var Parcelforce, og synes det er greit å advare mot det.
Redigert av Christian; 23/04/201320:09. Rediger grunn: Oppdatering
Parcel Force pleier å ta 3 uker fra den blir sendt til den er på postkontoret. Ikke noe nytt dette…
Ser at det står på CRC sine sider at det ikke skal ta veldig lang tid å sende pakker til Norge. Litt rart ettersom det tidligere stod noe sånt som "la det gå 1 mnd før du maser om pakken din".
Uff, dette høres ikke bra ut. Bestilte varer som står som dispatched 19/4. Får vel bare smøre seg med tålmodighet da Eller håpe på at jeg er heldigere enn dere andre
Parcel Force pleier å ta 3 uker fra den blir sendt til den er på postkontoret. Ikke noe nytt dette…
Gjør det det? Da pleier jeg nok å ha flaks hver gang jeg bruker PF
Kanskje det går kjappere til Fredrikstad? Min siste bestilling som ble bestilt rett før påske tok 2 uker, men den gikk utenom tollbehandling så den sparte litt tid der. Royal Mail pakken som ble sendt samtidig tok 1 uke lengere. Postkontoret mitt har i tillegg noen dårlige rutiner som gjør at de veldig ofte unngår å sende ut den første hentelappen.
Små pakker pleier naturlig nok å komme frem fortere.
Aner ikke. Jeg har ikke mottatt noe, Postens sporing sier "Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret". Bra det ikke hastet, men maaakan til treghet.
Ring dem og få snakke med tollavdelingen. Det ofte ikke så mye som skal til. F.eks. er det ofte en litt rar staving av navnet ditt som gjør at systemet ikke kjenner deg igjen, og plutselig sender de ut snailmail om tillatelse til fortolling og legger pakker til lager mens de venter på svar, etc.
Ring dem og få snakke med tollavdelingen. Det ofte ikke så mye som skal til. F.eks. er det ofte en litt rar staving av navnet ditt som gjør at systemet ikke kjenner deg igjen, og plutselig sender de ut snailmail om tillatelse til fortolling og legger pakker til lager mens de venter på svar, etc.
Takk for tips! Ringte nå, og de trengte faktura og personnummer. Jeg videresendte epostfakturaen fra CRC, det skulle visst holde.
Har begynt å bestille mer og mer fra Tyskland. Topp utvalg, fine priser, grei frakt og null overraskelser i etterkant.
Fra hvilke butikker?
bike-discount.de (NB: det finnes en uten bindestrek også, den har jeg ikke prøvd) bike24.com
Takk for tips men de var ikke noe billigere enn CC eller Sykkelkomponenter. I hvert fall på de deler jeg ser etter.
Som jeg har forstått så er tysk moms allerede trukket fra prisen på bike-discount.de. Stemmer det?
Hvis man er logget på/valgt Norge som land, så er tysk moms trukket fra. De er kanskje ikke alltid billigere, men absolutt konkurransedyktige syns jeg.
Siste bestilling derfra tok fire dager før den kunne hentes på postkontoret. En stor fordel er at man ikke betaler noe som helst i fortollingsgebyrer, kun moms. Det gjør det forutsigbart og greit.
Har selv handlet en del hos 4-5 forskjellige sykkeldele butikker i utlandet og min erfaring er at det som ser billig ut i utgangspunktet blir vesentlig dyrere når alle avgiftene er plusset på. Og da er gjerne prisen omtrent den samme som å kjøpe samme komponenter i Norge. Ett annet minus er at det kan ta evigheter før du får delene hjem til deg pga treige transportører og at pakker blir liggende i tollen. Pga dette kjøper jeg nå mest mulig i Norge så sant det er å oppdrive, resten må fortsatt kjøpes fra ett eller annet utland.... Akkurat nå venter jeg på ett nytt racerstyre som dessverre måtte bestilles fra CRC og det er vel 10 dager siden det ble bestilt så ting tar tid...
Edit: En annen ting som er vel verdt å ha i tankene er dette med eventuelle reklamasjoner som nok er vesentlig mer tungvint hvis delene er kjøpt i utlandet vs Norge. For ett par uker siden reklamerte jeg på en del kjøpt hos www.sykkelkomponenter.no og der fikk jeg byttet varen i tilsvarende vare av annet merke etter eget ønske. Ny vare ble sendt meg omgående og det var lagt med ferdig frankert returseddel for den defekt komponenten, aldeles strålende! Har ennå tilgode å reklamere på varer kjøpt i utlandet men gruer meg litt til den dagen kommer, frykter at det ikke er helt enkelt :-(
Har ennå tilgode å reklamere på varer kjøpt i utlandet men gruer meg litt til den dagen kommer, frykter at det ikke er helt enkelt :-(
Det trenger ikke være noe problem å reklamere. For et par år siden kjøpte jeg et par sko på CRC, og etter to-tre turer løsnet sålen på den ene skoen. Tok bilder og sendte mail til CRC, og noen dager etter hadde jeg nye sko i postkassa. Fikk beholde de gamle, så der limte jeg sålen på igjen, og den sitter enda