Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 4 1 2 3 4

En stakkars bilist, eller?

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: Dan] #1592215 23/04/2013 06:19
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: Dan
Det har aldri vært en aktuell problemstilling i Italia, fordi jeg aldri ser fler enn tre-fire syklister sammen, hvis ikke de har en rittlederbil foran seg og en kostebil bak.

Du har selvsagt spisskompetanse på Italia, og det har ikke jeg. Men de få gangene jeg har vært der har det vært oppmøte av lokale amatørklubber like utenfor hotellet. Det så ut som om de var riktig mange.

Betyr det at da egentlig at rulletrening i store grupper er en særnorsk folkesport, og at de i andre land er flinkere til å dele seg i mindre grupper?

Anonym5
Re: En stakkars bilist, eller? [Re: fredriks] #1592216 23/04/2013 06:20
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Sitat: fredriks

När en syklist ligger nära gul stripan mitt i vägen blir det rätt trångt om man ska köra förbi med 1.5 m marginal.

Tror ikke den 1.5m gjelder når du er helt over i den andre kjørebanene. Da har jo begge sin egen kjørebane. Når du ikke legger deg helt over i den andre kjørebanen, men kjører forbi en syklist som ligger langs hvitstripa og du passerer omtrent midt på gulstripa, da gjelder 1,5 meter for da deler dere samme kjørebane.

Er i hvertfall slik jeg tolker det.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: hrukin] #1592237 23/04/2013 06:37
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: hrukin
Sitat: fredriks

När en syklist ligger nära gul stripan mitt i vägen blir det rätt trångt om man ska köra förbi med 1.5 m marginal.

Tror ikke den 1.5m gjelder når du er helt over i den andre kjørebanene. Da har jo begge sin egen kjørebane. Når du ikke legger deg helt over i den andre kjørebanen, men kjører forbi en syklist som ligger langs hvitstripa og du passerer omtrent midt på gulstripa, da gjelder 1,5 meter for da deler dere samme kjørebane.

Er i hvertfall slik jeg tolker det.

Som jeg sa til kona da vi var ute og kjørte etter Stjernetråkken. Når syklister ligger to i bredden og den ytterste vinker deg forbi, har han selv valgt å si fra seg "retten" til å bli passert med 1,5 meter når veien er smal.

Nå er det vel ingen som vinker forbi her, men vi må være rimelige vi også. Ligger vi 2 i bredden må vi selv klare å forstå at det ikke lar seg gjøre å kjøre forbi med 1,5 meters klaring.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: Raskall] #1592289 23/04/2013 07:37
T
test Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: Raskall
Sitat: Liol
Jeg greier ikke helt å se hva Rye gjør galt der, bortsett fra han som er over den gule linja, men det er ikke en sperrelinje så det har han lov til.

Hvis det bildet der skal bli brukt som eksempel på hvor forferdelige syklister er, da er det ikke rart vi har en konflikt her i landet. Syklister må få lov til å kreve plass til seg på veien og ikke være nødt til å kaste seg i grøfta hver gang det kommer en bil.

Det jeg reagerer på er at dette ser ut til å være rundt en sving over en bakketopp. ALT av forbikjøringer akkurat der vil være komplett uansvarlig og direkte farlig. Ville den anonyme frua kjørt forbi en traktor akkurat der?

Jeg tror vel at "den anonyme frua" har ligget bak en stund, og at bildet ble tatt akkurat der er nok tilfeldig (uten at jeg skal mene noe om det å ta bilde mens man kjører bil etc, det er noe med stein i glasshus...)

Uansett; i slike situasjoner mener jeg vi som syklister er helt nødt til å innse det faktum at bilister oppfatter det som vanskelig å komme forbi. Å henvise til lovverket er en dårlig strategi.

Når jeg selv møter grupper av syklister på 15-20 mann på smale, svingete veier, synes jeg det er skikkelig skummelt å kjøre forbi. Derfor venter jeg (kanskje unødig) lenge med å gjøre det. Jeg opplever en gruppe syklister som mye mer uforutsigbare enn feks en traktor. Jeg har også syklet nok som del av en gruppe til å vite at folk på sykkel gjør mye rart, særlig de uerfarne ICON_SMILE

Jeg tror det i fremtiden vil tvinge seg fram noen endringer når det gjelder store grupper av syklister, og at vi bør etterleve noen enkle prinsipper, feks:

For rolige langturer:
- hvis man er flere enn 12-14 stk, så deler man opp i grupper som kjører med noen hundre meters mellomrom (minst). Det er ikke en menneskerett at alle skal prate med alle på rolige langturer, ta heller en litt lengre kaffestopp.

- man fokuserer på å ligge på to rekker, hvor den innerste rekken ligger i høyre hjulspor, og den ytterste rekken ligger på "kulen" mellom hjulsporene. Da vil bilene kunne kjøre forbi i motsatt kjørefelt med mindre risiko for å treffe noen som faller etc.

- man holder oversikt bakover, og slipper forbi biler der man kan.

- Dersom man kjører på smale, svingete veier, og det danner seg kø av biler bak, stopper man med jevne mellomrom og slipper forbi

For rulletrening:
- Flere av reglene over bør gjelde. Vis hensyn, kjør jevnt og strukturert, ligg tett og kommuniser. Hold linja.

- Dersom man trener til lagkonkurranser, og er opp mot 30 mann, bør man ta spesielle hensyn. Følge- eller ledebil bør etterstrebes! Betal en kompis, tenåringssønn eller lignende, det bør være mulig å få til.

- Velg veier som er lite trafikkerte, og som er egnet for forbikjøringer

Jeg vet at mange klubber forsøker å gjøre dette, men at man lar det skli av og til. Det tror jeg er ris til egen bak.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: test] #1592299 23/04/2013 07:52
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: test
Jeg tror vel at "den anonyme frua" har ligget bak en stund, og at bildet ble tatt akkurat der er nok tilfeldig (uten at jeg skal mene noe om det å ta bilde mens man kjører bil etc, det er noe med stein i glasshus etc...)

Nå er det jo ikke umulig at bildet er beskåret, men det ser ut til å være tatt midt i kjørefeltet. Det betyr at hvis det er føreren som har tatt det så har hun ligget med hjulene på hvitstripen. Hvis det er passasjereren som har tatt det så har bilen ligget nære gulstripen, slik man gjør når man skal prøve å se forbi hindringen om det er klart for forbikjøring. Hva tror dere er mest sannsynlig?

Ellers er jeg helt enig i at stedet er tilfeldig. Bildet er sikkert ikke tatt akkurat i det de prøver å komme seg forbi, men etter at de har ligget der en stund. Men det er jo viktig for noen her å forsvare syklister uansett og tolke bilisters adferd verst mulig til en hver tid.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: ØyvindHr] #1592300 23/04/2013 07:52
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis fremste syklist ser at det er klart, er det også veldig fint å vinke frem biler.

Kanskje Trondheim–Oslo og andre tilsvarende ritt kunne endret reglene til maks 15 i hvert lag? Det burde gitt utslag på størrelsen på gruppene som trener sammen.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: kjerts] #1592316 23/04/2013 08:06
Sancho Panza Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: kjerts
Kanskje Trondheim–Oslo og andre tilsvarende ritt kunne endret reglene til maks 15 i hvert lag? Det burde gitt utslag på størrelsen på gruppene som trener sammen.

Godt poeng! Men da vil det jo fort bli mange flere startpuljer også - gitt samme antall startende.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: ØyvindHr] #1592318 23/04/2013 08:07
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Hvis det er over en bakketopp der det ikke er forsvarlig å kjøre forbi, hva gjør Rye-gutta i motsatt kjørefelt?

Og get real: Tror dere dette var et enkelttilfelle? At den ene gangen de tok begge kjørefeltene var det akkurat over en bakketopp og rundt en sving og med to-tre mann samtidig?

Jeg blir forbanne, for dette er med å ødelegge for meg. Dette øker sjansen for at JEG får spyleveske i trynet neste gang jeg sykler.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: kjerts] #1592325 23/04/2013 08:12
K
keo Offline
Ringrev
Ringrev
K
Er litt rart å kjøre rulle med en mann på venstreside? Kan være en som ikke klarte mer og måtte ut av rulla, typisk farlig situasjon når folk slår ut mot midten og over gule stripa.

Vi som trener rulle kan være mye flinkere til å ta hensyn. Både med valg av vei/sted og tidspunkt for trening. Ved stopp bør dette gjøres steder hvor alle kommer seg godt ut av veien.

Ved rulletrening bør det ikke oppstå situasjoner som på bildet, med en mann på yttersiden.

keo
Re: En stakkars bilist, eller? [Re: Gråstein] #1592337 23/04/2013 08:24
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Gråstein
Og get real: Tror dere dette var et enkelttilfelle?

Jeg fikk denne i newsfeeden på facebook akkurat, skrevet av en kamerat som sykler men ikke har sykling som hovedinteresse:

"Rye er ute på veien igjen ja.
Bra noen har tatt bilde denne gangen, for dett er standardoppførselen fra den gjengen der....
Rye gjør mer for å heve konfliktnivået mellom bilister og syklister enn noen andre i Norges land..."

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: ØyvindHr] #1592347 23/04/2013 08:32
Dan Offline
More than words
More than words
Ellers tror jeg forklaringen ligger i critical mass. Når man blir mange nok så gir man slipp på individuell tenking og adferd og gjør det man tror forventes fra resten av gruppen. Det er helt naturlig, siden det ikke er plass til individuelle trafikksikkerhetsmessige initiativer i en slik stor gruppe. I tillegg er det noe med å være så mange at man blir anonymisert og blir litt ekstra tøff og breial ("dette har vi lov til så ikke kom her med bilen din"). Kjenner igjen det fra mc-kjøring i større grupper.

Min konklusjon er at det er en naturlov som sier at i grupper på over fem personer så går det intellektuelle nivået ned til et stykke under det laveste individuelle nivået i gruppen.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: Dan] #1592350 23/04/2013 08:34
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Det som man ser på bildet ser litt mer rotete ut enn det det nok er i virkeligheten. Mannen langt bak ser ut til å vingle ut av rekken sin, men de ligger fremdeles to og to. Karen i motsatt kjørefelt er mest sannsynlig på vei opp eller ned med et eller annet på hjertet. Det vanlige er jo at han trenger en kort stopp fordi naturen kaller. Eller kanskje han er på vei opp for å informere om trafikken bak? Det har skjedd før. Dette er ikke noe forsvar av syklingen man ser på bildet, men to mulige forklaringer på hvorfor det ser slik ut.

Redigert av KenR; 23/04/2013 08:34.
Re: En stakkars bilist, eller? [Re: test] #1592375 23/04/2013 08:58
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Jeg har vært med på et par fellestreninger med klubben. Kun et par fordi jeg hater dypt og intenst å sykle i gruppe. Det fjerner sykkelgleden fordi de andre er så jævlig mye bedre enn meg og jeg synes det er skummelt å ligge så nærme andre syklister. Derfor sykler jeg alltid alene. Derfor jeg jeg enig med Dan. Hvor mye ufortjent hat skal jeg personlig tåle?

Jeg forsvarer heller ikke syklistene i Rye-saken her selv om det kanskje så slik ut. Jeg synes bare damen valgte et dårlig tidspunkt å ta bilde på for å få frem poenget sitt. Akkurat slik bildet er tatt/vist/beskjært skal man ikke kjøre forbi noe som helst.

Det burde vært en eller annen form for restriksjon på sykling i store grupper utenom sykkelritt. Det virker som om hoveddelen av hatet kommer fra disse og for å være helt ærlig så er det irriterende å støte på slike grupper når man er ute i bilen. I hvertfall på veier med dårlig sikt og moderat eller mye trafikk.

Jeg fant igjen det jeg leste om Ciclovía i Colombia. Det var et leserinnlegg i Cycling Plus. Jeg er enig med innsenderen: Hvorfor kan ikke dette skje i Norge? Da hadde man hatt et sted å trene på gruppesykling på. Så kan man ta O2-treninga i smågrupper eller alene de andre dagene.

Vedlegg
2013-04-23 10.52.33.jpg (168.75 KB, 727 nedlastinger)
Redigert av Raskall; 23/04/2013 08:58.
Re: En stakkars bilist, eller? [Re: ØyvindHr] #1592389 23/04/2013 09:13
ØyvindHr Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Det kunne like gjerne vært en 24 meter lang tømmerbil tungt lastet i en motbakke. Den er enda verre å kommer forbi tross alt, men når det er syklister skal det lages et større nummer ut av det. Jeg sykler aldri slik, men selv alene på utvalgte veier med liten eller praktisk talt ingen trafikk risikerer man å få så hatten passer av noen som bare ikke kan la det være. Men om hun ikke kommer forbi umiddelbart er det vel bare å vente da som på alt som tar plass og går sakte på veiene..

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: ØyvindHr] #1592391 23/04/2013 09:17
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kommunikasjon er også veldig vanskelig i en så stor gruppe. De fremste observerer ikke oppsamling av kø, og man kan ikke enkelt få hele gruppa til å svippe innom ei busslomme på sparket.

Ja til øvre grense på antall syklister i gruppe.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: kjerts] #1592397 23/04/2013 09:24
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Kommunikasjon er også veldig vanskelig i en så stor gruppe. De fremste observerer ikke oppsamling av kø, og man kan ikke enkelt få hele gruppa til å svippe innom ei busslomme på sparket.

Nettopp, og derfor er det relativt stor sannsynlighet for at rytteren i motsatt kjørefelt er på vei opp for å informere om dette.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: Raskall] #1592405 23/04/2013 09:30
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Raskall

Det burde vært en eller annen form for restriksjon på sykling i store grupper utenom sykkelritt. Det virker som om hoveddelen av hatet kommer fra disse og for å være helt ærlig så er det irriterende å støte på slike grupper når man er ute i bilen. I hvertfall på veier med dårlig sikt og moderat eller mye trafikk.

Strengt tatt så er ikke denne typen kjedekjøring lov. Trafikkreglene har krav til å holde nok avstand til forankjørende slik at det er mulig å stoppe og at det skal være mulig å komme mellom.

De fleste innser at dette er ikke ment å hindre lagsykling og i forhold til de er dette neppe en bestemmelse som er brukt. Dette er imidlertid en mulighet som burde blitt brukt ved revidering av trafikkreglene. Under særlige regler for syklende kan man legge til at avstand til forankjørende kan fravikes men samtidig sette grenser på hvor lange lag kan være eller hvor mange som kan kjøre i ett lag. Samtidig kan man slå fast at å kjøre to og to er tillatt.
Dette ville ha fjærnet mye krangling ved slik kjøring samtidig som lagstørrelsene holdes nede så de mest uheldige utslagene av lagkjøring unngås.

Redigert av sverreb; 23/04/2013 09:33.
Re: En stakkars bilist, eller? [Re: anonym5] #1592408 23/04/2013 09:32
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: pontiff
Du har selvsagt spisskompetanse på Italia, og det har ikke jeg. Men de få gangene jeg har vært der har det vært oppmøte av lokale amatørklubber like utenfor hotellet. Det så ut som om de var riktig mange.

Betyr det at da egentlig at rulletrening i store grupper er en særnorsk folkesport, og at de i andre land er flinkere til å dele seg i mindre grupper?

Godt spørsmål. Jeg har aldri sett slike store grupper, og her jeg holder til så er det ikke akkurat topografi for rullekjøring. Enten går det oppover eller nedover, eller så er det trafikkaos eller så er veien brei som en gangvei. ICON_SMILE Så spørsmålet er hva disse store gruppene gjør når de drar ut på tur. Kanskje de drar ut i eget tempo til et bestemt møtested?

(Disclaimer: Mine erfaringer er fra italienske rivieraen. Det er godt mulig at folk sykler i grupper om 30 over Po-sletten og blir sprutet på av sinte bilister. ICON_SMILE )

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: KenR] #1592409 23/04/2013 09:34
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Nå virker det være oppklart hva denne syklisten gjør i motsatt kjørefelt. Laget hadde årets første trening med aktiv hale. Antagelig med en halekaptein først til venstre på halen og ellers rotering ettervert som ryttere kommer inn og går ut av halen. Da er det som regel slik at rytter som går ut av rulla må legge seg litt ut til venstre når han er bakerst på rulla og slippe seg bakover og inn bak halekapteinen. Om man ikke har gjort dette før, så er det fort gjort å ta ut litt ekstra sikkerhetsavstand i alle retninger.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: ØyvindHr] #1592416 23/04/2013 09:43
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: ØyvindHr
Det kunne like gjerne vært en 24 meter lang tømmerbil tungt lastet i en motbakke. Den er enda verre å kommer forbi tross alt, men når det er syklister skal det lages et større nummer ut av det.

Det er jo strengt tatt riktig at 24 syklister er 24 kjørende som plikter å følge trafikkreglene og veitrafikkloven, og kan ikke påberope seg retten til å oppføre seg som ett stort kjøretøy.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: Dan] #1592439 23/04/2013 10:19
anderfo Online
Besatt
Besatt
(Disclaimer: Mine erfaringer er fra italienske rivieraen. Det er godt mulig at folk sykler i grupper om 30 over Po-sletten og blir sprutet på av sinte bilister. ICON_SMILE )

Da jeg bodde i Torino var jeg med på noen landeveistreninger med en lokal gruppe. Oppmøte var typisk i en av forstedene (f.eks. Rivoli).

Vi var stort sett rundt 30-40 stk, men gruppa delte seg raskt inn etter nivå, så etter et par kilometer var vi vel maks 5stk i hver gruppe. Det var bra spredning i nivået (altså ikke akkurat rulletrening)! Vi sykla oftest oppover Val di Susa eller Val Chisone (vestover mot Frankrike), hadde fontene-drikking/lunsj samlet i en liten landsby langt oppe i dalen, og kjørte samme opplegg tilbake til byen.

Trafikken var aldri noe problem. Det går motorvei oppover Val di Susa, og selv om det er endel trafikk også på småveiene er bilistene veldig avslappet der. De som er stressa kjører jo motorveien... ICON_SMILE
I løpet av de turene jeg var på oppdaget jeg ingen "farlige episoder" overhodet.

Det ble litt tuting av og til, men isåfall var det:
a) Fordi bilisten eller passasjerene kjente en av syklistene og ville si hei. Isåfall kjørte han gjerne opp på sida og smilte og vinket ut av vinduet.
b) Fordi en buss e.l. kom i motsatt retning og tutet før svingen for å gjøre folk oppmerksomme (typisk på smal, svingete vei). Dette hadde altså ingenting med syklistene å gjøre; det skjedde før vi ble oppdaget av bussjåføren.
c) Fordi bilisten ønsket å si fra om at han var tilstede og ville kjøre forbi ganske snart. Det var aldri noen langfinger å se; istedet var det typisk et smil og litt vinking/heiing, oftest fra passasjerer/barn i baksetet.

Italia er definitivt i en helt annen verden enn Norge.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: ØyvindHr] #1592440 23/04/2013 10:24
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Hvis det var så uforsvarlig å kjøre forbi, hva gjorde syklistene over i venstre felt? Hvis det var synlig sikt fra der de var så er det snakk om ett sekund før bilisten også er på det punktet, og evt kunne kjørt forbi.

Ja, det kunne vært en tømmerbil. Eller det kunne vært et tre som lå på tvers over veien og stengte all trafikk. At det finnes andre situasjoner som gjør trafikken vanskelig forsvarer ikke alle andre.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: ØyvindHr] #1592479 23/04/2013 11:22
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Forstår ikke hvordan to rekker med syklister klarer å ta så mye plass som Rye-gjengen gjør i det bildet. De har jo plass til en rekke til ved veiskulderen og enda en i midten.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: Dan] #1592604 23/04/2013 14:20
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Jeg tror vel at "den anonyme frua" har ligget bak en stund, og at bildet ble tatt akkurat der er nok tilfeldig (uten at jeg skal mene noe om det å ta bilde mens man kjører bil etc, det er noe med stein i glasshus etc...)

Nå er det jo ikke umulig at bildet er beskåret, men det ser ut til å være tatt midt i kjørefeltet. Det betyr at hvis det er føreren som har tatt det så har hun ligget med hjulene på hvitstripen. Hvis det er passasjereren som har tatt det så har bilen ligget nære gulstripen, slik man gjør når man skal prøve å se forbi hindringen om det er klart for forbikjøring. Hva tror dere er mest sannsynlig?

Ellers er jeg helt enig i at stedet er tilfeldig. Bildet er sikkert ikke tatt akkurat i det de prøver å komme seg forbi, men etter at de har ligget der en stund. Men det er jo viktig for noen her å forsvare syklister uansett og tolke bilisters adferd verst mulig til en hver tid.

Jeg var forbannet pga egne nylige erfaringer på veien, så jeg valgte å spekulere på syklistenes side i den saken da jeg skrev. Dessuten er jeg idiot.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: Dan] #1592646 23/04/2013 15:35
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Eller så har hun klok av skade (sjåfører som har tatt lignende bilder og som åpenbart har fikla med telefonen selv har fått pepper) prøvd å få det til å se ut som om det var passasjeren som tok bildet........

........ men hva var det du egentlig ville frem til?

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: Tange] #1592650 23/04/2013 15:45
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Tange
Eller så har hun klok av skade (sjåfører som har tatt lignende bilder og som åpenbart har fikla med telefonen selv har fått pepper) prøvd å få det til å se ut som om det var passasjeren som tok bildet........

Ja, det høres så sannsynlig ut så det må vi kanskje utgå fra. For alt vi vet kan jo dette være en bilist som kjører rundt hele dagene kun for å jakte på syklister i komprometterende situasjoner. Så legger hun seg over til passasjersiden og knipser bilder mens hun kjører over små barn og ekorn.

Quote:
........ men hva var det du egentlig ville frem til?

Hvis ikke du har skjønt det så foreslår jeg at du leser deg litt tilbake i tråden.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: Gråstein] #1592657 23/04/2013 16:19
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis det var så uforsvarlig å kjøre forbi, hva gjorde syklistene over i venstre felt? Hvis det var synlig sikt fra der de var så er det snakk om ett sekund før bilisten også er på det punktet, og evt kunne kjørt forbi.

Ja, det kunne vært en tømmerbil. Eller det kunne vært et tre som lå på tvers over veien og stengte all trafikk. At det finnes andre situasjoner som gjør trafikken vanskelig forsvarer ikke alle andre.

Uten å ta stilling til hvem som har gjort noe feil akkurat nå:
Én syklist som holder på å sykle forbi en annen eller er i ferd med å slippe seg nedover i feltet utgjør ikke samme fare for omgivelsene som en bilist som begynner å kjøre forbi et helt felt med syklister.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: kjerts] #1592676 23/04/2013 17:16
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B

Jeg møtte 38 (!) stykker fra Eiker CK for 2 uker siden. De syklet på en rekke. DA tar det lang tid å kjøre forbi.

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: En stakkars bilist, eller? [Re: Gråstein] #1592685 23/04/2013 17:40
T
Tor Arne Offline
Besatt
Besatt
T
Jeg skjønner ikke hvorfor en happening av lastebiler i Trondheim skal forsvare en sykkelklubb i Oslo. Sikkert trang vei, sving, forbikjøring og det ene med det andre. For meg er det ikke annet enn utrolig dumt gjort av Rye.

På samme måte som en del bilister leter etter grunner til å hate syklister bære en del av svarene over her preg av å forsøke å forsvare den syklende part uansett.

Forsvarer ikke en dritt, en kolonne med over 30 lastebiler og busser er dessuten bare kjempekoselig.

Re: En stakkars bilist, eller? [Re: anonym5] #1592692 23/04/2013 17:48
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: pontiff

Lagtemporitt for store grupper er en særnorsk konkurransegren som dukket opp på slutten av 90-tallet.
Det gjør naturlig nok at mange klubber bedriver rulletrening med 20-30-40 mann på denne måten.

Side 3 av 4 1 2 3 4

Moderator  support