Rammen og gaffelen er i karbon, bremser, gir og krank er Campagnolo Athena og hjulene er Fulcrum Racing 7. For 5000 kroner virker dette til å være ekstremt mye sykkel for penga.
Spørsmålet mitt er hvor mye tror dere denne sykkelen kostet i fjor når den var ny?
Vanskelig å si, men du har gjort et godt kjøp. Vet ikke om XXL hadde denne sykkelen i fjor, men tipper de i såfall hadde solgt den for 10-12.000, men dette er bare gjetting. Sykkelen kan bestilles på "salg" fra utlandet for USD 1.499 og har i den butikken en oppgitt førpris på USD 2.499.
Takk for svar! Jeg må si jeg er meget godt fornøyd med sykkelen, og at det var et bra kjøp er jeg ikke i tvil om...
En pris på10-12000 virker riktig i forhold til andre sykler i den klassen.
Jeg har lite kunskap om komponenter til landeveissykler, Campagnolo Athena er dette en "budsjett-gruppe" fra Campagnolo eller er det litt høyere på stigen?
Det er en australsk nettbutikk, så valutaen er ikke USD, men AUD. De to er dog så nær hverandre (USD: 5.82, AUD: 6.00) at det ikke har noen stor praktisk betydning
Sykkelen høres ut som et skikkelig røverkjøp, spør du meg.
Virker som en kanonpris, hadde jeg hatt plass og de hadde fler igjen skulle jeg dratt og kjøpt en sporenstreks! Angrer på jeg kjøpte ny sykkel i høst når jeg ser dette tilbudet.