Da har jeg fått tak i årets Giro program som er tilgjengelig for andre år på rad i Norge.
Ved siden av Landevei er det årets viktigste og beste sykkelblad.
Jeg synes Giroen og Vueltaen er mye bedre etapperitt en Touren. At det endelig ser ut til at det blir rutine med salg av program for Giroen er flott. Savner det samme for Vueltaen.

Tenk at Tv2 kuttet ut Giroen, det er helt utrolig. Jeg har alltid vært glad i å høre på Tv2 kommentatorene, men med all reklamen som varer så lenge på Tv2, samt nedtrapping av sykkelsatsing, tyr jeg til andre kommentatorer.
For en berikelse det har vært,
Dansk Tv2 har langt mer saklige å kyndige kommentatorer, likedan Eurosport med både de Norske, Svenske og Danske kommentatorene. Problemet nå blir å velge. Men jeg kan heldigvis se direkte på feks. Dansk Tv2 samtidig som jeg tar opp fra Eurosport, så kan jeg se opptaket 3 ganger med 3 forskjellige nasjonaliteter som kommentatorer.

Vell det skal sykles også, og litt familieprioritering må til. Jeg trenger flere timer i døgnet så jeg kan få med meg all den syklingen jeg ønsker. For det innebærer jo all lesing av sykkelblader og sykkelsider på nett.
P.S.
Har nylig vært å syklet deler av årets 4 etappe av Giroen, den går i vakre Calabria. Ikke et sted mange Norske besøker. Dessverre fordi Calabria er noe av det vakreste Italia har å by på, samt at prisene ofte er lavere her. Det sies at Calabria er det mest ekte/opprinnelige Italia som er igjen. Å sykle her er en fryd.