Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny Canyon Strive - bakdemperoppheng issue

Ny Canyon Strive - bakdemperoppheng issue #1588606 17/04/2013 17:00
E
e.j.k Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
E
Halloi godtfolk.

Fikk levert nye-hojen tidligere denne uka, monterte den og var spennklar for en første tur når jeg la merke til at det var synlig forskjell mellom venstre og høyre side på det bakre demperopphenget. Ved nærmere inspeksjon viste det seg at "pluggen" som skal beskytte lager på venstresida (når man sitter på sykkelen) ikke ligger helt inntil opphenget, lageret er godt synlig og eksponert for hva som enn måtte lure seg inn av skit og kanel.
Har skrevet sutremail til Canyon, men ikke fått noe godt svar enda. Deres foreløpige anbefaling var å la sykkelen stå/henge inntil videre.

Mitt spørsmål er om noen av dere andre (Strive-eiere spesielt) har vært borti liknende, og om noen vet om det er en enkel fiks å få denne beskyttelsesgreia til å være flush med ramma/opphenget? Ser ut til at det kanskje kan brukes et spesialverktøy for å skru den på plass.

Ikke vet jeg om dette har noen betydning for funksjonalitet heller - noen her som vet?

Klikk på bildene for større versjon.

Bilde av beskyttelsesgreia forfra:

Høyre side (her ser det fint ut):

Venstre side, ikke fullt så bra. Mellomrommet er ca 2-3mm:

Takkur for svar!

Redigert av e.j.k; 17/04/2013 17:04. Rediger grunn: Høyre/venstre-issues
Re: Ny Canyon Strive - bakdemperoppheng issue [Re: e.j.k] #1588615 17/04/2013 17:23
HNK Offline
Besatt
Besatt
Sjekket nettopp min egen Strive, og der er boltene skrudd inn så langt det går etter hva jeg kan se.
Din bolt er neppe (ganske sikkert) ikke montert riktig. Man skal naturligvis ikke kunne se lageret!!

Re: Ny Canyon Strive - bakdemperoppheng issue [Re: HNK] #1588647 17/04/2013 18:17
E
e.j.k Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
E
Sitat: HNK
Sjekket nettopp min egen Strive, og der er boltene skrudd inn så langt det går etter hva jeg kan se.
Din bolt er neppe (ganske sikkert) ikke montert riktig. Man skal naturligvis ikke kunne se lageret!!

Ser i en annen tråd at du jobber i sykkelbutikk ICON_SMILE Har du vært borti slike end caps på andre sykler og vet du evt hvordan de funker og om man bruker spesialverktøy på de? Kanskje et tjuvtriks kan være å bruke en sporringstang og skru den på plass?

Må vel uansett vente på svar fra Canyon, men vil heller sykle enn å se sykkelen henge på mekkestativet ICON_TONGUE

Re: Ny Canyon Strive - bakdemperoppheng issue [Re: e.j.k] #1588667 17/04/2013 18:37
HNK Offline
Besatt
Besatt
Jobber ikke som mekaniker, men som selger dessverre. Er ikke mange fulldempere vi ser på servicer og liknende, og har heller ikke tenkt spesielt over hvordan demperopphengsboltene ser ut på de fulldempere som kommer inn. Kommer til å gjøre det fremover:-)

Slik bolten ser ut, så tror jeg man trenger spesialverktøy, men må undersøke dette på jobb senere. Har ikke voldsomt med erfaring på fulldempere selv men kan høre med verkstedsjefen imorgen med et bilde av bolten.

Sa Canyon noe om spesialverktøy? Om dette er en bolt spesielt for Strive eller Canyon, er det jo typisk at verktøy må kjøpes derfra også!

Uansett så kan jeg melde at sykkelen er skikkelig morsom å bruke. Takler det meste av snøvåte og snødekte stier hvertfall:-)

Re: Ny Canyon Strive - bakdemperoppheng issue [Re: HNK] #1588691 17/04/2013 18:57
E
e.j.k Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
E
Har ikke fått noe ordentlig svar fra Canyon enda, bare at det ikke så helt bra ut og at jeg burde vente litt før jeg tok sykkelen i bruk fishwhack
Regner med jeg får et utfyllende svar fra Canyon om ikke lenge.. får håpe at det er en enkel sak å ordne dette.

Har syklet noen sesonger på en Nerve AM og vært knallfornøyd med den, regner med det blir enda bedre på Striven ICON_LAUGH

Re: Ny Canyon Strive - bakdemperoppheng issue [Re: e.j.k] #1589288 18/04/2013 14:31
robst Offline
Ringrev
Ringrev
Du kan jo også prøve å poste i den offisielle Canyon-tråden på happymtb.org, der svarer den svenske representanten veldig raskt vanligvis!

Re: Ny Canyon Strive - bakdemperoppheng issue [Re: robst] #1589433 18/04/2013 18:52
E
e.j.k Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
E
Det var et godt forslag, skal gjøre et forsøk der ICON_SMILE
Takk!

Moderator  support