Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Treningsmengde- Trenger innspill

Treningsmengde- Trenger innspill #1587768 16/04/2013 12:32
B
BuseTomas Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
B
Sykler 2.8 mil så og si hver dag, foruten søndagene, da tar jeg en lengre tur, 4-5 mil.
Formen ikke så verst, sykler på en cube reaction gtc race.

Men innser rekreasjon er viktig. Jeg skal trene to dager i uken på helsestudio også.

Trenger noen tips.

Med vennlig hilsen Tomas

Re: Treningsmengde- Trenger innspill [Re: BuseTomas] #1587780 16/04/2013 12:57
K
knuthaug Offline
Ivrig
Ivrig
K
Sitat: BuseTomas
Sykler 2.8 mil så og si hver dag, foruten søndagene, da tar jeg en lengre tur, 4-5 mil.
Formen ikke så verst, sykler på en cube reaction gtc race.

Men innser rekreasjon er viktig. Jeg skal trene to dager i uken på helsestudio også.

Ved første øyekast kan det se ut som du risikerer lapskaus - at det er mye halvhardt/like hardt hele tiden, og ikke noe sælrig variasjon.

En idé, spesielt nå på våren, kan være å kjøre søndagsturen roligere og enda litt lenger (om du har tid), 3 timer+ i sone1 (roligere enn du har lyst til, som regel), og i hvert fall noen av 2.8-milsturene kan være hardere. De rolige turene trener utholdenhet og grunnlagsformen, mens de hardere turene øker farta. Vurder gjerne noen intervaller også.

Spørsmålet er: hvor fort/hardt kjører du disse 2.8-turene og disse 4-5mil turene? Kjører du noen intervaller? Hvor gammel er du? Full jobb? Skole/studier? Barn? Hus med oppussingsbehov? Masete kone? Alle disse tingene spiller inn på treningsmengde og restitusjon. Husk at trening bryter ned kroppen, hvile bygger den opp igjen.

Dessuten: hva er målet?

Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Re: Treningsmengde- Trenger innspill [Re: BuseTomas] #1587793 16/04/2013 13:27
B
BuseTomas Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
B
Heihei sir!

Roligere søndagstur kan jeg klare/har tid.

Jeg skal ta og måle 2.8-mileren etterpå, har jeg ikke gjort før.
Frilans-fotograf med god tid til sykling.
2 ekstrapappa-barn, og vi får en guttunge nå hvert øyeblikk, snill kone som lar meg sykle så mye jeg vil.
40 år.

Målet er å holde seg i form, komme i bedre form, og utfordre meg selv.

Moderator  support