Jeg har egentlig ikke lyst til å skrive dette innlegget, da det handler om pussemaksiner. Men jeg lurer på hva for en pussemaskin som er best egna til å slipe bort maling på betongvegg i mindre rom, eller en panelhimling på f.eks 15m2. Bosch imponerer med kvalitet, høyt turtall/pussinger per minutt, men jeg lurer på om det er bra med høyt turtall, eller om det blir sykt mye støv og sandpapir som er pakka på 1 minutt. MeecTools ifra Jula har lavere priser. Skriv gjerne hva som er bra på 2 til 8 linjer.
her er de fire jeg har vurdert:
Bosch PSS 250 AE plansliper, 14000 til 24000 omdreininger/ristinger i minuttet, kan sikkert få kjøpt reserveplate, som er under, blir muligens slitt
Meec Tools plansliperbillig plansliper ifra Jula, Meec Tools, utfordrer til Bosch, har konstant 12000 omdreininger/ristinger
Eller bør jeg satse på eksentersliper? De har ikke så sykt høyt turtall, som jeg mistenker er bedre, for å ta av maling på vegger.
Meec Tools eksentersliper Den har fra 6000 til 12000 omdreininger, og 420watt, tror det passer med en ny universal reserveslipe plate, for sandpapir.
Bosch PEX 300 AEBosch sin er sikkert dyrere og har fra 4000 til 24000 omdreininger, samt så finnes det sikkert reserveplate for sandpapir.