Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Segment på Strava

Segment på Strava #1586455 14/04/2013 13:01
S
Svanhild Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Har laget ett nytt segment tidligere i uka. Kjørte på nytt samme distanse i dag. Når jeg sjekket segmentet så ser jeg at det er tatt med noen turer som ikke matcher segmentet. Det nye segmentet har noen omveier, slik at det blir noen km ekstra.

Vil de turene som ikke er 100% korrekte forsvinne? Kan jeg gjøre noe for at de ikke skal tas med?

Re: Segment på Strava [Re: Svanhild] #1586464 14/04/2013 13:11
anderfo Online
Besatt
Besatt
Matche-algoritmen til Strava er dessverre dårlig. Den sørger bare for at alle har vært innom Start og Slutt og har vært innom ca 70% av resten av segmentet...

Inntil Strava har forbedret algoritmene sine er det derfor best å opprette segmenter som ikke har slike problemer.

Segmentet bør egentlig være "raskeste vei mellom to punkter", og hvis det er en runde bør segmentet opprettes slik at det ikke lønner seg å sykle motsatt vei. Det gjør du vet å legge start og mål med stort mellomrom, f.eks. start et stykke ut i én retning.
Avstikkere/fram-og-tilbake må også unngås.

Feilmatching blir da et mindre problem - ettersom de som blir feilmatchet stort sett har syklet for langt i stedet for for kort.

Hvis du har trøbbel med at aktiviteter blir matchet selv om de ikke er 100% korrekte kan du alltids sende en henvendelse ("Request") for å få Strava til å fjerne dem. Men dette blir jo mye arbeid etterhvert hvis segmentet er opprettet på en slik måte at mye feilmatching oppstår...
Det anbefales heller å opprette gode segmenter ICON_SMILE

Moderator  support