Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelvei mellom Teisen og Bryn i Oslo

Sykkelvei mellom Teisen og Bryn i Oslo #1583770 10/04/2013 11:57
BetongApe Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Jeg mistenker at jeg kanskje ikke følger den korteste/raskeste veien mellom Teisenkrysset og Bryn når jeg pendler til/fra jobb. Har opplevd et par ganger at folk jeg passerer før dette segmentet av veien tar en annen, ukjent rute, og plutselig er foran meg når jeg kommer ut i andre enden:

Er det noen lokalkjente som har tips til bedre rute? Jeg følger sykkelveien (markert i blått), mens andre tar til høyre når de kommer til Teisenkrysset (nordfra), og dukker opp igjen på Østensjøveien, markert med rød pil på kartet. Det er ikke snakk om mange sekundene, men alle monner drar når man skal hjem til familien.

Redigert av BetongApe; 10/04/2013 11:58.
Re: Sykkelvei mellom Teisen og Bryn i Oslo [Re: BetongApe] #1583783 10/04/2013 12:11
Lenny Offline
Veteran
Veteran
Kun teoretiske betraktninger herfra, ikke testet i praksis.

Har du sjekket ut mulighetene for å snike seg inn ved gamle "Timms reperbane", der hvor den øverste pila peker? Evt inn i og ned Agmund Bolts vei til lyskrysset?
Tvetenveien er vel delt med betong-blokker, så eneste mulighet for kryssing er i det nevnte lyskrysset, antagelig. Derfra er det ned Brynshøgda og Østensjøveien.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams

Re: Sykkelvei mellom Teisen og Bryn i Oslo [Re: BetongApe] #1583816 10/04/2013 12:46
Raindog Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg sykler ikke den samme strekninga sjøl, men fra Teisenkrysset ser jeg ofte folk sykle ut på veiskulderen på E6.
Det er sikkert det raskeste, men neppe det lovligste.
Men det stemmer jo hverken med hvor du ser dem i starten eller møter dem i Østensjøveien.

Re: Sykkelvei mellom Teisen og Bryn i Oslo [Re: BetongApe] #1583822 10/04/2013 12:53
BetongApe Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Jeg skal innrømme at jeg ikke er 100% sikker på hvor det er de forsvinner etter "A" på kartet, det kan være inn Agmund Bolts vei. Men jeg har prøvd meg der tidligere (da jeg fortsatt prøvde ut forskjellige ruter), og den virker dum fordi den går gjennom et borettslag (potensielle unger som løper ut mellom biler), og fordi det er noe herk å krysse Tvetenveien når det er mye trafikk. Jeg mener det var en fotgjengerovergang mellom Agmund Bolts vei og Brynshøgda et sted, men jeg kan vel drite i å få rushtrafikkbiler til å stoppe uten at jeg går av sykkelen for å krysse.

Re: Sykkelvei mellom Teisen og Bryn i Oslo [Re: BetongApe] #1583892 10/04/2013 14:29
J
jahhar Offline
Medlem
Medlem
J
Syklet bak en gang en kar som tok ned den veien du har en pil så inn mot agmund eller paralell gata. Så over og videre mot brynshøda tror jeg. Der er det ett kryss du må over på samme måte som du har der nede hvis du følger sykkelveien.

Jeg syns det er greit å slippe å kjempe mot alle bilene så lenge jeg kan selv om du kan spare 20 sek på denne snarveien. Syklet selv denne strekningen mye til og fra jobb i 3 år.

Re: Sykkelvei mellom Teisen og Bryn i Oslo [Re: jahhar] #1584021 10/04/2013 18:45
S
sgt Offline
Medlem
Medlem
S
Her er det masse tid å spare, minst 30 sek :-). Høyblokka på Teisen er innerst i Agmund Bolts vei, den kommer man seg rundt på begge sider. Deretter Brynshøgda.

Moderator  support