Det er stort spenn i sykkelparken i sykkelrommet på jobben, alt fra en sliten DBS kombi lux tilhørende den homofile designeren på marked, via noen sliten hard rocx'er fra 90-tallet, en knallfin DBS internazionale racer til den (dog litt møkkete med) raffe Specialized Allez'en med rød-og-svarte dekk.
Men i går fant jeg en virkelig perle. Den stop på plassen som normalt okkuperes av en annen tilårskommen Cannondale, og denne er tydelig ekstra-reserve-backup-jobb-vinter-sykkel for en storvorkst (sjekk setehøyden) Cannondalist.
Cannondale Super V SL fulldemper fra sent 90-tall
Noen høydepunkter: - Fatty Head shock - Spinergy carbon forhjul (!) - Tilårskommne Ice spiker dekk - Ringeklokke og lys (+ i boka for å tenke sikkerhet!) - Det tjukkeste underøret jeg tror jeg har sett noen gang - ganske så ny BBB flaskeholder - Crud catcher foran, bakskjerm på setepinnen. - Regnbuestriper på seterøret!
Noen bilder
N y d e li g.
Spent på om eieren leser dette :-)
Redigert av knuthaug; 10/04/201306:15.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Jeg har sansen for den. Godt brukt og praktisk bygget, det kan man verdsette like mye som garage queens. Men burde vaskes og pusses, det er klart. Det kunne redusert vekten med kanskje et par hundre gram.
Spinergyhjulet mangler sikkert bak etter at det ble slitt fullstendig ut. Det er ikke forhjul som slites ut først. Dermed har jeg respekt for at det er billighjul bak, sykkelen ble ikke kasta, men fortsatt brukt i mange år.
Husker at noen jeg kjente hadde en slik,er det snakk om 92-93 modell dette? Prøvesyklet en slik en gang(mørk 94 modell) ,men endte opp med å kjøpe en halvdemper,syntes det var som å sykle på en gyngehest.
Er det bare meg, eller ser det ut som den kan vippes ut av låsen sin bare ved å trekke den over setet?
Ser ut som om låsen går på forsiden av det tynne loddrette staget, så sånn sett er den trygg. Jeg er mer bekymret for den ekstreme setehøyden tatt disse rammenes historie for brudd i i skjøten mellom frontrammen og det korte seterøret.
Ja, denne gamle drittsykkelen knekker sikkert veldig snart, eh. Nå var vi skikkelig glupe.
Må bygge opp timega'n snart. Eller nei vent, de knekker jo hele tiden de også. For noe dritt, bedre å kjøpe en kliss ny plastikksykkel på Gmax, så kan vi sykle birken.
Vel, det skal jeg ikke si noe om, men så høyt sete ser ut som en ekstrem påkjenning, både for setepinne og sammenføyningen mellom overrør og seterør, for meg som jobber med mekanisk design og styrkeberegninger til daglig.
Det er garantert langt utenfor hva Cannondale definerte som maksimal setehøyde på den ramma.
Det er vel ingen grunn til å bli fornærmet på en gammel sykkels vegne fordi noen synser litt på et forum?
Det er vel ingen grunn til å bli fornærmet på en gammel sykkels vegne fordi noen synser litt på et forum?
Retrokulturen handler ikke om å slenge dritt om hva andre synes er kult, kalle syklene for bestemorsykler, le av setehøyder, angi hvilke rammer som hele tiden knekker osv. Slikt gjøre det mindre interessant å bidra.