Slik ser det ut i nedre del av Gravningsstien i Solbergelva. Til og med damveien er snø og isdekt fra bommen og oppover. Noen som vet hvordan veien inn til Ulevann er?
60-70% bart på krokstadkollen nedenfor benken. Litt verre over benken. For det meste røten is med litt nysnø på, men enkelte steder er det umulig å sykle på, særlig over benken.
Gikk innover toppen og ned en annen vei: Bart enkelte steder (der terrenget har en topp) med opptil en meter snø mellom. For det meste snø til knes.
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Fremsiden av krokstadkollen er nå bar. Den er ikke sykkelbar for meg, bare fordi jeg ikke er syklist nok. Den bakken er jævlig bratt. Har lyst til å se når dere andre sykler der.
Var helt over mot baksiden av kollen, og der det var litt bart men mye snø er det nå litt snø og mye bart. Det er fremdeles ikke mulig å sykle baksiden, og det er antagelig mye mer snø på veien hvis veiene fra årbogen er noe å gå etter, for de er jævlige.
Uansett, krokstadkollen er verd en tur:
-joachim Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Re: Snøfrie områder Eiker / Drammen?
[Re: zero]
#159291423/04/201321:31
Jupp, hele Krokstadkollen er tørr og bar helt fra toppen. Kjørte den i kveld etter å ha dytta opp først - puh! Stakk en tur innover tørr og bar Ulevannsvei for å se på traktorveien opp fra baksida, men tjangseløst. Selv ikke nedre del av lysløypa ved Årbogen er i nærheten av å være bar... Herk!
Krokstadkollen var helt knall i går, Are fikk full valuta for 5 timers kjøring
Klart, såpass med bilkjøring må til for å dytte sykkelen opp i et kvarter for så å sykle ned på tre og et halvt minutt...
Med NBNL så blir det ikke helt korrekt tisdbruk. Det ble veldig mye opp og ned og opp og ned og opp og ned og ståing og leeing og bildeknipsing og tryning og opp og ned og opp og ned. Derfor jeg fikk en QOM på et strekke Strava fant på i går, hvor snittfarten var 1 km/t.
Selv ikke nedre del av lysløypa ved Årbogen er i nærheten av å være bar... Herk!
Får visst moderere meg litt. Det begynner å bli mer barmark enn jeg trodde rundt Årbogen.
Er ikke bildet over tatt fra stien rett ved tjernet? Bakgrunnen ser ut som den gropa flommen gravde ut i fjor. I så tilfelle trenger du ikke moderere deg noe, den har vært fin lenge.
Var i 800 metern søndag. (Tror det er det lysløypa fra batteriet mot drammen kalles?) Den var sykkelbar, men var ikke isfri.
Re: Snøfrie områder Eiker / Drammen?
[Re: zero]
#159516326/04/201316:36
Selv ikke nedre del av lysløypa ved Årbogen er i nærheten av å være bar... Herk!
Får visst moderere meg litt. Det begynner å bli mer barmark enn jeg trodde rundt Årbogen.
Er ikke bildet over tatt fra stien rett ved tjernet? Bakgrunnen ser ut som den gropa flommen gravde ut i fjor. I så tilfelle trenger du ikke moderere deg noe, den har vært fin lenge.
Var i 800 metern søndag. (Tror det er det lysløypa fra batteriet mot drammen kalles?) Den var sykkelbar, men var ikke isfri.
I dag så jeg at du har rett, blir bra nå. Noen steder kan det være litt is:
Men det er noen absolutte perler også:
Var en tur opp til nerdammen og ned gravningen i dag. Det var nok snø på toppen til å hindre sykling et stykke, men det var bare helt øverst. Ellers var det vått og kaldt som vanlig. Jeg greide å velte i snø, så velte i myr. Kjente ikke tærne så jeg stoppet for å vri opp sokkene, varme tærne litt og varme fuktigheten i sokkene. Da kom det for f*** snøfnugg dalende. Jeg kom ned med ekstremitetene i behold, men ikke skinnet, og i hvertfall ikke verdigheten.
Solbergvannveien var umulig å sykle på, alt for bløt. Jeg måtte tilbake og syklet over aslakene, så ned stien i skråningen over svarttjern. Der er det knall.
Er det en fin måte å komme seg fra Nerdammen til aslakkene uten å sykle tretjernsåsen? Og uten å sykle helt ned til (fylkesmanns)bommen?
Går en sti på Vest sia nerdammen som går langs åsen nedover ,, den kommer ut med brua på den blå merka som går til Steinarvann , går av en avstikker som kommer ut høyer opp ..Kan være litt knotete med sykkel noen steder