|
|
Hjelp!!! SPARKEN!!!!!
|
Re: Hjelp!!! SPARKEN!!!!!
[Re: Abit]
07/06/2013 10:20
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Måten man presenterer og vinner frem på - er helt essensiell for hvordan man oppleves på en arbeidsplass. Hjelper ikke om man er reneste Albert Einstein om man ikke kan jobbe sammen med folk.
...som jeg nevnte tidligere.... Stemple inn og sleike irrasjonaliteten. Slik går nå dagan, mens verden står stille. Hjelper da godt med en ny krank og ramme av og til, sånn for å finne meninga i det. Sleike irrasjonalitet? Hvem er det som legger føringen for oppførsel? Du, de andre, staten? Eller er det folk i fellesskap på en arbeidsplass? Man må forholde seg til andre - enkelt og greit, man kan ikke velge bort slikt, fungerer dårlig både i livet generelt og på jobb.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Lurifax]
07/06/2013 10:22
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Måten man presenterer og vinner frem på - er helt essensiell for hvordan man oppleves på en arbeidsplass. Hjelper ikke om man er reneste Albert Einstein om man ikke kan jobbe sammen med folk.
...som jeg nevnte tidligere.... Stemple inn og sleike irrasjonaliteten. Slik går nå dagan, mens verden står stille. Hjelper da godt med en ny krank og ramme av og til, sånn for å finne meninga i det. Sleike irrasjonalitet? Hvem er det som legger føringen for oppførsel? Du, de andre, staten? Eller er det folk i fellesskap på en arbeidsplass? Man må forholde seg til andre - enkelt og greit, man kan ikke velge bort slikt, fungerer dårlig både i livet generelt og på jobb. Må og må......
Redigert av Abit; 07/06/2013 10:23.
|
|
|
[Re: Dexter]
07/06/2013 10:25
|
Dan
More than words
|
More than words
Offentlige Norge er i sin helhet en verna bedrift. Stigmatisering av vernede bedrifter er unødvendig. Vi har en vernet bedrift som en av våre leverandører og de gjør så absolutt en god jobb. De som jobber i offentlig sektor bidrar minst til fellesskapet. De bruker av det. Offentlig sektor er kostnaden i statsbudsjettet og privat sektor er inntekektene. Men du får det å høres ut som at det offentlige dermed parasitterer på fellesskapet. I mitt husholdningsbudsjett står lønn på inntektssiden mens mat står på utgiftssiden. Jeg har likevel ingen tanker på å kutte ut mat. Like lite som jeg har lyst at de som jobber i offentlig sektor skal føle at de ikke bidrar til fellesskapet.
|
|
|
[Re: endred]
07/06/2013 10:26
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Like arrogant og ignorant som å anta at alle i offentlig sektor ikke jobber, er tilbakestående eller kun er ute etter å motta lønn slik som Abit her insinuerer. ;-)
Nei, så ignorant var det iofs. ikke, men det var jo meg du svarte, så...
|
|
|
[Re: Dan]
07/06/2013 10:28
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Offentlige Norge er i sin helhet en verna bedrift. Stigmatisering av vernede bedrifter er unødvendig. Vi har en vernet bedrift som en av våre leverandører og de gjør så absolutt en god jobb. ..og jeg er helt sikker på at de minst gjør en like god jobb som en hvilken som helst annen offentlig sektor.. Kanskje bedre for de gutta har jo noe så sjeldent som arbeidslyst. Norske studier, har etter mange statsbudsjett med forskning, kommet frem til at denne egenskapen/varen, altså arbeidslyst, synes å være noe som øker proposjonalt med avstanden utover på venstresiden av normalfordelingen for iq. Tilsvarende synes utenlandsk forskning å avsløre at også gjelder for høgresiden. Instituttet for samnfunnsforskning har etter denne datafremleggelse konkludert med at å være for langt ute på siden, begge sidene, ikke synes å egne seg i den sosialdemokratiske definisjon av "jobb". Ottar har valgt å definere dette som et samfunnsproblem, da det viser seg at nesten hele 50% av denne promillen det gjelder, faktisk er kvinner
Redigert av Abit; 07/06/2013 10:37.
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
07/06/2013 10:29
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Javel ja, så det er blitt arrogant igjen å benekte at jorda er flat. Jau
|
|
|
07/06/2013 10:39
|
paalbn
Ivrig
|
Ivrig
Nå har jeg bestilt kaffe og kake fra Mona (min liksom sektretær) så keep up the good work guys!!
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
|
|
|
[Re: paalbn]
07/06/2013 10:54
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Nå har jeg bestilt kaffe og kake fra Mona (min liksom sektretær) så keep up the good work guys!! Nå må du jobbe for trygda mi ! Jeg falt litt ut her. Fant så mange bra videoer på xnxx.com
Redigert av Abit; 07/06/2013 10:56.
|
|
|
07/06/2013 11:04
|
mojo
Avhengig
|
Avhengig
Nå har jeg bestilt kaffe og kake fra Mona (min liksom sektretær) så keep up the good work guys!! Nå må du jobbe for trygda mi ! Jeg falt litt ut her. Fant så mange bra videoer på xnxx.com Ah, da var det ikke forkjølelse likevel.
|
|
|
07/06/2013 11:04
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Nei man "må" ikke, men da får man heller godta at man er der man er, også bør man i og for seg holde sutring og klaging for seg selv.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
07/06/2013 11:17
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Sleike irrasjonalitet? Hvem er det som legger føringen for oppførsel? Du, de andre, staten? Eller er det folk i fellesskap på en arbeidsplass? Man må forholde seg til andre - enkelt og greit, man kan ikke velge bort slikt, fungerer dårlig både i livet generelt og på jobb. Du forholder deg til andre, spm er hvordan. Alle prøver å legge føringer for at andre skal være slik en selv har fordel av. Jobb er vel preget av både samarbeid, synergieffekter, maktkamp og interessekonflikter? Det er jo en gjenganger å være misfornøyd med sjefene sine, med arbeidskollegaer, med jobben, tegneserier skrives om det, tv-serier lages om det, vi tilbringer enorme deler av livene våre på jobben. Jeg innbiller meg at når vi sammenlikner jobber, så er litt av problemet at forskjellige jobber innebærer forskjellige grader av overlappende ansvarsområder. Nå snakker jeg for meg selv, men jeg ville tro de færreste liker å bli micromanaged. På sykehus, så er det vel sånn at alle som har med en pasient å gjøre, de har vel noe de kan tilføye av informasjon, og så må det være en linje på behandling. F.eks har jeg sett på en pasient med brannskade at man byttet fram og tilbake med forskjellige sårbehandlingskremer og skumbandasje, alt ettersom hvem som hadde visitt og operasjonsdag. Det er uheldig, ettersom en type krem gir forandringer i huden som har konsekvenser for alt etterpå. Det må være en viss form for faglig autoritet, men det må også være en form for toleranse ovenfor innspill. Jeg føler det slik at folk kan tillate seg så utrolig mye ovenfor meg, men folk sladrer på meg når jeg tar igjen. F.eks var det en sykepleier som begynte å diskutere oppfølging av sår foran pasienten. Og jeg diskuterte da imot. Da sier hun plutselig at "nei, det her diskuterer vi ikke foran pasienten," med formanende tone. Selv om det var hun som la premissene. Det er greit med diskusjon, men jeg merker at jeg blir mer og mer intolerant ovenfor folk som skal diskutere med meg, jo mer og mer jeg hudflettes for å stille spørsmål, eller ikke være tilstrekkelig kunstig underdanig. Jeg merker at jeg får en litt sånn "hvorfor skal du bry deg med det" - holdning.
|
|
|
[Re: Dan]
07/06/2013 11:18
|
Ketle
Ivrig
|
Ivrig
Offentlige Norge er i sin helhet en verna bedrift. Stigmatisering av vernede bedrifter er unødvendig. Vi har en vernet bedrift som en av våre leverandører og de gjør så absolutt en god jobb. De som jobber i offentlig sektor bidrar minst til fellesskapet. De bruker av det. Offentlig sektor er kostnaden i statsbudsjettet og privat sektor er inntekektene. Men du får det å høres ut som at det offentlige dermed parasitterer på fellesskapet. I mitt husholdningsbudsjett står lønn på inntektssiden mens mat står på utgiftssiden. Jeg har likevel ingen tanker på å kutte ut mat. Like lite som jeg har lyst at de som jobber i offentlig sektor skal føle at de ikke bidrar til fellesskapet. Vi må skille snørr og barter når vi snakker om å bidra til fellesskapet. I økonomisk teori er offentlig sektor kun en kostnad betalt av det private via skatt. Derfra å dra konklusjonen om at offentlige ansatte ikke gjør en god jobb og bidrar i samfunnet er en feil konklusjon. Det kan også være slik at feks NAV kan ineffektivt og siderumpa. Det betyr ikke at de som jobber der er det. Det er systemet som er slik og de ansatte har ikke mulighet til å optimalisere arbeidsinnsatsen i systemet. Det er to ting viktige ting å huske på når en snakker om effektivitet i offentlig og privat sektor. Privat sektor er ofte enkle systemer. Dersom andre er mer effektive så taper de i konkurransen. Resultat er bedre produkter og tjenester. Det offentlige er ofte mye mer komplekse systemer og relasjoner enn vi har i det private. Det er også mye mer vanskelig å måle årsak og effekt. Det er svært lite intensiver for å endre systemet da det ikke finnes alternativer.
|
|
|
[Re: hrukin]
07/06/2013 11:20
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Kanskje mer viktig, hva har du lært av dette? Ikke noe jeg ikke burde ha skjønt før. Men preferansene har forandret seg litt. Dersom valget står mellom å være helt usynlig, og tenke seg om 5 ganger før jeg åpner kjeften, så er det kanskje et mer behagelig valg, enn å måtte bekymre seg for framtida.
|
|
|
07/06/2013 11:24
|
paalbn
Ivrig
|
Ivrig
F.eks har jeg sett på en pasient med brannskade at man byttet fram og tilbake med forskjellige sårbehandlingskremer og skumbandasje, alt ettersom hvem som hadde visitt og operasjonsdag. Det er uheldig, ettersom en type krem gir forandringer i huden som har konsekvenser for alt etterpå.
Skjønner at det kun er et eksempel, men kjenner jeg blir veldig nyskjerring på hvilket sykehus dette er. Her er det noen av våre selgere som ikke har gjort jobben sin... Sårskifte, kremer, skumbandasjer i samme setning... Hmm
Redigert av paalbn; 07/06/2013 11:24.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
|
|
|
07/06/2013 11:27
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
eller ikke være tilstrekkelig kunstig underdanig. Fy, fy denna.. Overholdes ikke denne i prøveperioden så "tror ikke du er tilstrekkelig motivert for denne jobben jeg.." regla. Hører dr. House er tom for assistenter, ellers har man jo NAV som deler ut renter på andelene våres i AS Norge. Må ta dem før polakkene og svenskene gjør det. Det kan ihvertfall ikke være deres tidligere inntjente skatt som tilbakebetales. Så mye skatter man ikke på 1 års jobb. Eier du ikke nåla i veggen, så har du heller ikke så mye å bekymre deg for. Livet er en lek av et kortsiktig eksperiment. Stress å stresse
Redigert av Abit; 07/06/2013 11:29.
|
|
|
07/06/2013 11:27
|
Hvilepuls
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Nei, altså du legger jo gjerne vaselin og veldig fuktige kompresser på en akutt brannskade. Etter noen dager kan du gå over til mepilex Ag eller noe annet som Aquacel. Hvis du velger å bruke flamazine, så får du ofte et problem med at sølvet reagerer med såret og lager et belegg. Hvis du har begynt med vaselin og har en plan, så er det ikke like kult om nestemann kødder det til. Hva er det du selger, da? Jeg er veldig bestikkelig, spesielt med spa, massage og strippeshow.
|
|
|
[Re: endred]
07/06/2013 11:41
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Og jeg har KUN jobbet i offentlig sektor. Synes det er givende å bidra til samfunnets fellesskap i stedet for å selge damestrømper, såpe eller generelt bare mele sin egen kake. Å prestere på jobb er en av de tingene som gjør det artig å jobbe, uansett hvilken sektor man befinner seg i. Regner med at du troller litt, men jeg biter på. De som jobber i offentlig sektor bidrar minst til fellesskapet. De bruker av det. Offentlig sektor er kostnaden i statsbudsjettet og privat sektor er inntekektene. Med mindre du ikke vil at ungene dine skal gå på skole osv så har du helt rett.. ;-) Jeg ser helt klart verdien av en god offentlig skole og helsevesen. Men du må ikke glemme at verdiskapningen skjer ikke i offentligsektor. Synes bare det var litt naivt å påstå at du jobbet i offentlig sektor fordi du ville bidra til fellesskapet (i motsetning til de i det private).
|
|
|
07/06/2013 11:53
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fant så mange bra videoer på xnxx.com Jeg har en mistanke om at denne siden er av den typen man får sparken for å gå inn på når man er på jobb? 
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
07/06/2013 12:00
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er det noe feil med meg når det ikke stinker av prompene mine? Det har vært slik i hvertfall i 4 timer nå.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
07/06/2013 12:05
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Sleike irrasjonalitet? Hvem er det som legger føringen for oppførsel? Du, de andre, staten? Eller er det folk i fellesskap på en arbeidsplass? Man må forholde seg til andre - enkelt og greit, man kan ikke velge bort slikt, fungerer dårlig både i livet generelt og på jobb. Du forholder deg til andre, spm er hvordan. Alle prøver å legge føringer for at andre skal være slik en selv har fordel av. Jobb er vel preget av både samarbeid, synergieffekter, maktkamp og interessekonflikter? Det er jo en gjenganger å være misfornøyd med sjefene sine, med arbeidskollegaer, med jobben, tegneserier skrives om det, tv-serier lages om det, vi tilbringer enorme deler av livene våre på jobben. Jeg innbiller meg at når vi sammenlikner jobber, så er litt av problemet at forskjellige jobber innebærer forskjellige grader av overlappende ansvarsområder. Nå snakker jeg for meg selv, men jeg ville tro de færreste liker å bli micromanaged. På sykehus, så er det vel sånn at alle som har med en pasient å gjøre, de har vel noe de kan tilføye av informasjon, og så må det være en linje på behandling. F.eks har jeg sett på en pasient med brannskade at man byttet fram og tilbake med forskjellige sårbehandlingskremer og skumbandasje, alt ettersom hvem som hadde visitt og operasjonsdag. Det er uheldig, ettersom en type krem gir forandringer i huden som har konsekvenser for alt etterpå. Det må være en viss form for faglig autoritet, men det må også være en form for toleranse ovenfor innspill. Jeg føler det slik at folk kan tillate seg så utrolig mye ovenfor meg, men folk sladrer på meg når jeg tar igjen. F.eks var det en sykepleier som begynte å diskutere oppfølging av sår foran pasienten. Og jeg diskuterte da imot. Da sier hun plutselig at "nei, det her diskuterer vi ikke foran pasienten," med formanende tone. Selv om det var hun som la premissene. Det er greit med diskusjon, men jeg merker at jeg blir mer og mer intolerant ovenfor folk som skal diskutere med meg, jo mer og mer jeg hudflettes for å stille spørsmål, eller ikke være tilstrekkelig kunstig underdanig. Jeg merker at jeg får en litt sånn "hvorfor skal du bry deg med det" - holdning. Forstår godt at du blir frustrert om dette er et riktig og sannferdig bilde på situasjoner du har hatt på din arbeidsplass. Lærdommen du kan trekke av dette - etter mitt syn er å heve deg over de, unngå å gå i "fella" neste gang. Utover dette er du i din fulle rett til å ta en prat / diskusjon om episoden i etterkant. Gjerne da foran andre kolleger hvor du legger frem saken nettopp slik du poengterer selv. "man diskuterer ikke behandlingsformer" ved sengekanten til pasienten. Tror du fint klarer deg på din nye arbeidsplass om du velger å håndtere folk riktig. Livet består til tider av utbredt bruk av "kløkt" og "list" - dessverre kan man si, men dog er det et faktum.
|
|
|
[Re: cvrokka]
07/06/2013 12:07
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Er det noe feil med meg når det ikke stinker av prompene mine? Det har vært slik i hvertfall i 4 timer nå. hehe, dagens, og JA, du har spist feil mat. UT å kjøp usunn mat, så kommer lukta tilbake igjen... hehe, steike å mye rart en skal få med seg på detta forumet 
|
|
|
07/06/2013 12:19
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Livet består til tider av utbredt bruk av "kløkt" og "list" - dessverre kan man si, men dog er det et faktum.
Dette minner meg på når salgssjefen i min forrige jobb sa at "livet består av salg".
|
|
|
07/06/2013 12:26
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Livet består til tider av utbredt bruk av "kløkt" og "list" - dessverre kan man si, men dog er det et faktum.
Dette minner meg på når salgssjefen i min forrige jobb sa at "livet består av salg". Er mer sannhet i det enn vi liker til tider... og skulle man "late" som at det ikke er slik, så går nok salget dårlig...
|
|
|
07/06/2013 15:40
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Er det noe feil med meg når det ikke stinker av prompene mine? Det har vært slik i hvertfall i 4 timer nå. Kan vel være som enkelte gasser på min jobb offshore, nemlig H2S. Lukter råttent i passelige konsentrasjoner, men blir konsentrasjonen for sterk lukter du ingenting (og dør). Lever du enda?
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
07/06/2013 15:46
|
Tange
Flittig Bie
|
Flittig Bie
Er det noe feil med meg når det ikke stinker av prompene mine? Det har vært slik i hvertfall i 4 timer nå. hehe, dagens, og JA, du har spist feil mat. UT å kjøp usunn mat, så kommer lukta tilbake igjen... hehe, steike å mye rart en skal få med seg på detta forumet Trenger ikke å spise usunt for det. Bli vegetarianer, de promper og stinker mer.
|
|
|
07/06/2013 18:00
|
Alexr80
Ringrev
|
Ringrev
Høres fornuftig ut med ny jobb i dette tilfellet. Å jobbe med en sjef som ikke liker trynet ditt blir bare slitsomt i lengden.
Bare si fuck it og se fremover. Er vel heller ikke usunt å bytte jobb / arbeidsplass i løpet av livet.
|
|
|
07/06/2013 18:58
|
Dan
More than words
|
More than words
Er det noe feil med meg når det ikke stinker av prompene mine? Det har vært slik i hvertfall i 4 timer nå. Nope. Faktisk så er det meste av prompingen man utfører helt vanlig og luktfri CO2.
|
|
|
08/06/2013 12:51
|
MuddyBear
Måsabjønn
|
Måsabjønn
Du forholder deg til andre, spm er hvordan. Alle prøver å legge føringer for at andre skal være slik en selv har fordel av. Jobb er vel preget av både samarbeid, synergieffekter, maktkamp og interessekonflikter? Det er jo en gjenganger å være misfornøyd med sjefene sine, med arbeidskollegaer, med jobben, tegneserier skrives om det, tv-serier lages om det, vi tilbringer enorme deler av livene våre på jobben. ... Jeg føler det slik at folk kan tillate seg så utrolig mye ovenfor meg, men folk sladrer på meg når jeg tar igjen. F.eks var det en sykepleier som begynte å diskutere oppfølging av sår foran pasienten. Og jeg diskuterte da imot. Da sier hun plutselig at "nei, det her diskuterer vi ikke foran pasienten," med formanende tone. Selv om det var hun som la premissene.
Fascinerende måten du resonerer på. Om jeg forstår logikken din rett så sier du: - De aller fleste som jobber er i situasjoner på jobb hvor andre legger føringer i større eller mindre grad; både positivt og negativt. (dette er sentralt når man jobber sammen) - De aller færreste liker det når slike føringer blir detaljstyring, eller i form av hersketeknikk - Ergo: forståelig at du går til kamp og urettferdig at du blir upopulær av det. Det som slår meg: de to første punktene gjelder alle (i dine ord) så hvorfor er det nesten bare du som sliter såpass mye at du blir bedt om å forlate en arbeidsplass du faktisk vil være på? Jeg ville trukket en annen slutning, nemlig at du håndterer disse situasjonen på en svært mye dårligere måte enn omtrent samtlige andre. Konklusjonen min er at her har du noe å jobbe med, nemlig kommunikasjon, for å komme på nivå med resten av de du jobber med. Selv vaskehjelpen har tydeligvis bedre evner til å se an situasjon og gi beskjed enn deg, da vedkommende fortsatt har sin stilling! Ledelse betyr ansvar og beslutningsmyndighet. Som behandlende lege har du dette, og med det, et større ansvar for å sette føringer for de under deg. Så om en sykepleier tar opp behandlingsspørsmål i et upassende setting, er det ditt ansvar å flytte det til en mer passende situasjon. Tenk på det litt som å være med barn: om din 6 år gamle nevø slo deg, er det greit for deg å slå tilbake? (det var jo tross alt han som startet det?) Tilsvarende, der hvor noen andre har ansvar og besluttningmyndighet som overgår din, bør du gi beskjed på den måten du syns de som er under deg skal behandle deg. Fra det du skriver har jeg inntrykk av at du forventer at du blir behandlet av de under deg i hierarkiet på en annen måte enn du selv er til de over deg.
|
|
|
08/06/2013 15:38
|
ostemann
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
|