Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Generation UCAN

Generation UCAN #1583214 09/04/2013 16:27
kawa versys Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Generation UCAN, nok en sportsdrikk, eller har superstivelse bedre egenskaper enn simple sukkerarter som sukrose, fruktose, maltodekstrin?

Personen bak http://www.generationucan.no er hjertelege/forsker ved Haukeland sykehus, og han mener virkelig faglig at dette har noe for seg.

Hva tror folket?
Har noen forsøkt?

PS! Jeg har ingen egeninteresse i dette produktet, men jeg tar meg av og til en sykkeltur med han som driver nettbutikken.
Butikken er nystartet, så jeg har ikke testet produktene enda, men han sier han skal "pushe" på meg noen poser når vi tar en tur rundt gullfjellet i løpet av våren, så får jeg se om dette kan erstatte/gi bedre effekt enn min vanlige Maxim blanding.

Re: Generation UCAN [Re: kawa versys] #1597981 30/04/2013 22:04
K
Kjetil B Offline
Fersking
Fersking
K
Jeg skal teste Ucan på en langtur til helga. Jeg lar høre fra meg om resultatet.....

Re: Generation UCAN [Re: kawa versys] #1601586 06/05/2013 11:53
O
Ocoee Offline
Entusiast
Entusiast
O
Har egentlig trua på produktet, men så vidt jeg skjønner er det vanlig HiMaze eller lignende som har vært igjennom en patentert prosess.
Man kan lese mye på nett om "resistant starches" potet eller mais stivelse (som er utgangspunktet for UCAN) og hvilken effekt det har på blodsukker, energi, tarmhelse osv...

les mer på :
http://freetheanimal.com/2013/04/resistant-assimilation-resistance.html

Spesielt i kommentarfeltet er det mye nyttig.
Det er også mye diskusjon, spesielt på triathlon og ultraløpingssider i USA om bl.a å lage egne varianter. Overført til Norge vil vi da snakke om Hoffs potetmel og vann + div salter og mineraler + smak.

Det skal sies at det snakkes ikke så mye om UCAN som in race næring, disse produktene hvelper til med å fremme fettforbrenning, men en del glukose går jo med uansett og når det lageret er tomt, må man fylle på med mer, men kanske ikke så mye og så ofte...

Moderator  support