Be om pris på sykkel og frakt fra dem(de trekker da fra Engelsk VAT), gang totalen med verdien på pundet, gang denne summen med 1.25 for å legge til mva, legg til 170-200 for tollklarering.
På en CNOC 16 som koster 100pund mindre endte jeg på ganske nøyaktig 2000 for et års tid siden, tipper du er veldig nære 3000 for en Beinn 24, pluss minus noen hundrelapper.
De sender til Norge nå, Her er svaret jeg fikk for noen måneder siden:
Shipping to Norway is £40.00 per bike (Rothan, Cnoc 14, Cnoc 16), £50.00 per bike (Beinn 20 small, Beinn 20 large, Beinn 24, Luath 24, Luath 26, Luath 700) or £80.00 (Beinn 26 small, Beinn 26 large, Creig 26 and Beinn 29). We can remove our VAT from the price of the bike, but please be aware you will have to pay local tax and duty, plus a small admin. charge, when the bike is delivered.
Og jeg valgte å droppe Islabikes til fordel for en Puky denne gangen, mest pga av det jeg oppfatter som vel høye transportkostnader. For to Puky-sykler fra Danmark betalte jeg 125 kr i frakt. Hos Isla ville det blitt 80 pund, eller drøye 700 kr.
Og jeg valgte å droppe Islabikes til fordel for en Puky denne gangen, mest pga av det jeg oppfatter som vel høye transportkostnader. For to Puky-sykler fra Danmark betalte jeg 125 kr i frakt. Hos Isla ville det blitt 80 pund, eller drøye 700 kr.
Hvilke Puky sykler kjøpte du, og gidder du å veie dem? Sikkert mange som kan være interessert i det.
Vi har en stor Puky sparkesykkel med lufthjul til 8-åringen vår. Kjøpte den i Danmark vi også. Den fungerer veldig bra, og er sikleobjekt blant alle klassekameratene. Spesielt lett tror jeg derimot ikke at den er. Lurte derfor på om syklene er laget like robuste.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Hvilke Puky sykler kjøpte du, og gidder du å veie dem? Sikkert mange som kan være interessert i det.
Vi har en stor Puky sparkesykkel med lufthjul til 8-åringen vår. Kjøpte den i Danmark vi også. Den fungerer veldig bra, og er sikleobjekt blant alle klassekameratene. Spesielt lett tror jeg derimot ikke at den er. Lurte derfor på om syklene er laget like robuste.
Skal se om jeg får veid dem senere i dag, men jeg er ingen gram-fanatiker så det beste og eneste jeg har å veie med er en analog fiskevekt fra Clas'ern. Men det jeg kan si med stor sikerhet er at den/de er tyngre enn Islabikes. Jeg kjøpte en balansesykkel til minstemann pga av at de har en modell med brems. Dattera er inne i en svært rosa/lilla periode der prinsesser er noe av det viktigste på kloden. Det ble derfor en prinsessesykkel til henne. Design og farge er viktig for motivasjonen. Tror hun tidoblet distansen på ski etter at hun fikk rosa prinsesseski fra Rossignol....
Vi har også en puky, en mindre variant. Vanvittig stabil, flott med platform til føttene og bremser både forran og bak. Som du sier veier de en del, men tror det er verdt det.
Men det er litt urettferdig å sammenligne vekt direkte mot Islabike, da Puky kommer komplett med bagasjebrett, kjedekasse, skjermer, sykkelstøtte kurv (!!) osv. Om rammen strippes ned, så tror jeg den er OK lett. Laget i aluminium og begge syklene virker svært forseggjorte.
Vekt er bare en av grunnene til å velge Islabikes. Det som virkelig imponerer er hvordan både ramme og komponenter er riktig dimensjonert for barn. Man får også solgt dem videre for bra pris, så totalt blir de heller ikke så dyre.
De sender til Norge nå, Her er svaret jeg fikk for noen måneder siden:
Shipping to Norway is £40.00 per bike (Rothan, Cnoc 14, Cnoc 16), £50.00 per bike (Beinn 20 small, Beinn 20 large, Beinn 24, Luath 24, Luath 26, Luath 700) or £80.00 (Beinn 26 small, Beinn 26 large, Creig 26 and Beinn 29). We can remove our VAT from the price of the bike, but please be aware you will have to pay local tax and duty, plus a small admin. charge, when the bike is delivered.
Det har historisk sett vært fra nå og utpå sommern de ikke sender ut, fordi det er da alle skal ha. De har normalt sett sendt til Norge sen-sommer, høst og vinter :-)
Skal man bestille derfra bør man ha det klart seneste februar :-)
Jeg bestilte en cnoc 14 helga før påske og fikk den levert på onsdag i påskeuka. Har ikke fått faktura fra UPS, så litt usikker på totalen ennå. Fantastisk fin liten sykkel er det i alle fall.
Jeg har nå veid prinsessesykkelen med svigermors bagasjevekt og den viste 9,46 kg. Dette i størrelsen med 18" hjul. Nærmeste Islabike er CNOC 16 som veier 6 kg i følge nettsiden. Neste er Beinn 20 small som veier 7,84 kg.
Jeg bestilte en cnoc 14 helga før påske og fikk den levert på onsdag i påskeuka. Har ikke fått faktura fra UPS, så litt usikker på totalen ennå. Fantastisk fin liten sykkel er det i alle fall.
Fikk samme sykkel til junior i januar,( var tidlig ute) han fikk den i helga og etter 20 min så syklet han selv! brukt puky balanse sykkel siden han var 2,tror det var rimlig smart hadde balansen og alt inne. (han fylt 4 år) dumt det ikke er stort brukt salg av islabikes skulle gjerne ha 20 small til neste år
ps hvis du tror att du ikke får UPS regninga så gjør du det,jeg fikk min neste 1 mnd senere (husker ikke summen på den)
Du har vel rett og slett truffet den aller travleste tiden i året, og som Espen sier er det en relativt liten bedrift. Jeg fikk epostbekreftelse etter en dag eller to da jeg bestilte for en måneds tid siden.
De var kjappe på telefonen ja, og svært så hyggelige. Nesten så det frister å ringe en gang til bare for å snakke mer. Lærte forresten at det ikke heter 'isslabaik' som jeg har sagt, men 'ailabaik'.
De var kjappe på telefonen ja, og svært så hyggelige. Nesten så det frister å ringe en gang til bare for å snakke mer. Lærte forresten at det ikke heter 'isslabaik' som jeg har sagt, men 'ailabaik'.
Til (snart) 6-åringen sin 3. sykkel vurderte jeg Naka/Dia Grade/Ultra 20 i år. I stedet for en 3. Islabike hadde det vært kjekt å kjøpe norsk. Noterte meg 2 vesentlige forskjeller: - Sparer nesten 2 kg vekt for ca 500,- ekstra, det er jo dramatisk! - Letteste utvekslingen på Beinn 20 er 32 bak, 32 f. Det tror jeg vil lette på motivasjonen i oppoverbakkene. Det er platinum silver Beinn 20 small, altså britisk-asiatisk (Vietnam) istedet for norsk-asiatisk dessverre.