Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Slettestrand feriecenter, ok for sommerf. m/fam?

Slettestrand feriecenter, ok for sommerf. m/fam? #1579452 03/04/2013 18:56
sindrer Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ser mange starter sesongen tidlig med et lite opphold på Slettestrand Feriecenter nord i Danmark.

Vurderer å dra med familien dit til sommeren, men kona er litt skeptisk.

Hun frykter at jeg og de to guttene våre vil ha masse å finne på og at hun er stuck med vår lille prinsesse på 6år uten å ha noe å finne på.

Hun syntes det så litt tamt ut for andre aktiviteter enn sykling.

Noen som har noen mening?

Sindre R.

Re: Slettestrand feriecenter, ok for sommerf. m/fam? [Re: sindrer] #1579457 03/04/2013 19:03
Slemmis Offline
Ringrev
Ringrev
Det er jo strand veldig i nærheten, og så er det jo ikke langt til Fårup. Ellers er jo mye av terrenget fint for alt som kan krype og gå, i hvert fall sykle.

Espen Flaskeladd
"Do what you like, like what you do"
Stall: Niner Air9, Felt F5, Uncle John Rival, Cube Central SL
Re: Slettestrand feriecenter, ok for sommerf. m/fam? [Re: sindrer] #1579472 03/04/2013 19:21
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Det er et ridesenter ikke så langt unna. Strendene er fine. Våre to 8-årige jenter likte seg godt.

Big wheels keep on turning
Re: Slettestrand feriecenter, ok for sommerf. m/fam? [Re: sindrer] #1774170 21/04/2014 19:19
VemundSimensen Offline
Entusiast
Entusiast
Bumper denne! Fruen må overbevises om dette stedet. Jeg å husets junior på 9 vil stisykle men hva kan familiens hunnkjønn bedrive tiden med da?
- annet enn å sole seg og leke i sanden.... - og ikke av aktivitetene på selve feriecenteret..

Redigert av VemundSimensen; 21/04/2014 19:42.

Klatre, klatre, klatre.... weeeee!
Re: Slettestrand feriecenter, ok for sommerf. m/fam? [Re: sindrer] #1774254 22/04/2014 05:44
Howard Offline
Ivrig
Ivrig
Kom nettopp tilbake fra en 4-dagers på Slettestrand sammen med familien og noen venner med familier.
Selve syklingen er morsom, men stiene begrenser seg til en sløyfe på ca 20km. Det gjør at selv om man drar dit for å sykle sti, blir det ikke de helt episke heldagsturene. 2-3 timer om dagen - og de fleste vil være fornøyd, tror jeg. Det gjør at det er plenty med familietid igjen.
Feriesenteret har en del aktiviteter den ikkesyklende delen kan foreta seg; hesteridning, stranda, stor lekeplass osv...
For dagsturer er jo ikke Aalborg langt unna med shopping og zoo, Fårup mm... For en lang helg eller kort uke tror jeg Slettestrand vil passe mange. For min del tror jeg familien (inkl meg) hadde blitt litt rastløs etter 5-6 dager.
Kommer vi til å dra dit igjen? Ja, kanskje vi svinger innom noen dager hvis det skulle passe seg sånn.
H

Redigert av Howard; 22/04/2014 05:46.
Re: Slettestrand feriecenter, ok for sommerf. m/fam? [Re: sindrer] #1774257 22/04/2014 05:52
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Er nok enig med Howard, det er relativt lite å ta seg til utover syklingen på Slettestrand. Flott sted for de som liker sykling og er aktive, men for de som har litt andre interesser så kan dette fort bli veldig dødt og øde. Selve tettstedet er nærmest som spøkelsested å regne. Finnes ikke butikker o.l der.

Det sagt så er det fin sandstrand, og et flott sted for en sykkelferie. Være seg det er i sløyfa de har i skogen eller på grus/asfalt veier i omegn der nede.

For egen del ville jeg ikke lagt en familieferie til stedet med mindre alle var positive til hva som venter.

Re: Slettestrand feriecenter, ok for sommerf. m/fam? [Re: sindrer] #1774301 22/04/2014 07:52
G
Goldrush Offline
Ringrev
Ringrev
G

Var der for noen år siden og er enig med to siste. Leide hus, men synes at feriesentret så litt stusselig ut.

Fin strand, men veldig vindutsatt. Skulle være idylliske landsbyer med gode restauranter i nærheten, men vi fant ikke annet småsteder som var like lite spennende som de fleste norske med type Nille-butikker og burgersjapper. Vi drar ikke dit igjen.

Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Re: Slettestrand feriecenter, ok for sommerf. m/fam? [Re: sindrer] #1774321 22/04/2014 08:41
L
Lid Offline
Veteran
Veteran
L
Vi var der nesten en uke i fjor og det var for lenge. Fint sted og sykkelmuligheter. Men når man har utforsket nærområdet finnes det ikke mye spennende. Så vi kommer tilbake igjen for å sykle og så reise videre etter ett par dager for å reise videre til mer spennende steder.

Re: Slettestrand feriecenter, ok for sommerf. m/fam? [Re: sindrer] #1774478 22/04/2014 13:07
olechr Offline
More than words
More than words
Som de fleste andre sier. Er du glad i å sykle og er keen på det hele dagen er det topp. Å ha med seg kjæresten ditt hadde jeg aldri vurdert da det bare hadde blitt mas. Samt å ligge i sykesenger er det bare de ivrigste som gidder:-)

Men som sykkelsted helt topp.

I sommerferien er det mange steder jeg heller ville ha dratt som er bra både for sykling og avslapping.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.

Moderator  support