Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Movember-blogg - nå skal milene sykles

Re: Movember-blogg - nå skal milene sykles [Re: Raskall] #1586161 13/04/2013 18:08
K
keo Offline
Ringrev
Ringrev
K
Ta det i morgen eller mandag, liten vits å sykle på seg sykdom. Om du vil trene og ikke er helt hundre, ta noen øvelser for styrking av rygg/mage. Gir kanskje ikke km i regnskapet, men sesongen er ikke slutt etter april. Stå på, blir moro å se om du når målet for 2013. Målet for april klarer du!

keo
Re: Movember-blogg - nå skal milene sykles [Re: Raskall] #1586425 14/04/2013 11:45
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Yay.. Nesten ajour igjen. 42,5 km i vinden i dag. Mangler nå 7,5 kilometer.

Henger singlespeeden bak på bilen når vi skal på kino (Croods) og sykler hjem igjen. Så får jeg starta uka uten "baksmell".

Harde fakta kommer i kveld.

Re: Movember-blogg - nå skal milene sykles [Re: Raskall] #1586690 14/04/2013 19:34
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Lang og aktiv dag i dag. Så rapporten blir kort. Har dessverre ikke klart å hente inn hele tapet men det er nære. Jeg har nå syklet 413 km. I forhold til skjemaet skulle jeg ha syklet 420. Med gårsdagens helsprekk må jeg si meg fornøyd med at jeg avslutter uka med så lite underskudd.

I går manglet jeg nemlig nesten 20 km. I dag ble det en forblåst tur på 42,5 km utom Torsnes kirke. Fin tur i litt rufsete oppholdsvær.

Her er dagens tur: http://app.strava.com/activities/48820280

Kjenner at beina begynner å tåle lang tid på sykkelen igjen. Hadde tiden strukket til hadde jeg nok fått skaffet meg et solid overskudd i dag. I løpet av uka som kommer skal jeg ta med sykkelen til Oslo minst en dag og tråkke de 95 km hjem igjen. Tipper det blir fredag.

Gønne på [Re: Raskall] #1587328 15/04/2013 19:38
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
I dag ville Per Jorsett vært stolt av meg. Etter å ha ligget 20 km bak skjema på lørdag har jeg nå hentet meg inn og ligger 100 meter foran skjema igjen. 42,5 km i går og 36,5 km i dag ICON_SMILE.

I dag ble det 16,5 km jobbsykling og en deilig "gønne på"-tur nå på kvelden. Det er de turene som gir mest sykkelglede. Man skal sykle så kort at man uansett klarer å komme seg hjem om hammeren skulle slå. Dermed er det bare å gi full gass hele veien. Først et kvarter for å bli litt varm og så gire opp og gi alt.

Syklet også på "ny" sykkel i dag. Jeg skal pusse opp god-ramma og kjøpte en Scott Scale 60 (2006-modell) for å ha ei ramme å sykle på mens jeg gjør grom-ramma pen. Scott-en er også ei kjempegod ramme og det var gøy å sykle på "ny" sykkel. Jeg er nesten usikker på hvilken av rammene jeg liker best. ICON_SMILE

Her er kveldens tur: http://app.strava.com/activities/48982318

Snitthastigheten da jeg startet "cooldown" var på ca. 23 km/t.

Re: Gønne på [Re: Raskall] #1587606 16/04/2013 09:02
B
BuseTomas Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
Dritbra jobba, heier på deg!

For tidlig avslutning - fall for eget slurv [Re: Raskall] #1587889 16/04/2013 17:43
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
I dag har jeg syklet en del småturer og tenkte jeg skulle skaffe meg et skikkelig forsprang før regnet begynte å pøse ned. Før jeg la ut på dagens planlagte 3-mil hadde jeg allerede syklet 17 km. Så skulle jeg gjøre det samme i morgen og kunne ta en fridag på torsdag. Da er det meldt skikkelig møkkavær. Store mengder nedbør og vind i bortimot kuling styrke. Regnet er ingen unnskyldning men sykling i kuling gjør jeg kun om jeg absolutt må.

Meeeen slik skulle det ikke gå. Som jeg har nevnt har jeg bygget opp sykkelen på "ny" politiauksjons-ramme og har tydeligvis slurvet med justering av girene. For i det jeg skulle smelle giret opp på 34T bak oppover østsiden av Sannesund hørte jeg en lyd jeg har hørt et par ganger før. Computeren viste 20 km og turen ble avbrutt prematurt da jeg måtte ringe hentebil. Kjedet havnet mellom eikene og kassetten og var umulig å få ut uten verktøyet som lå trygt forvart i verktøykassa hjemme.

Dagens innhenting ble dermed bare 37,5 km men jeg har da i det minste skaffet meg et lite forsprang igjen. Totalt har jeg 7,5 km til gode og er ikke spesielt bekymret.

Den planlagte Oslo-turen denne uka ser ut til å ryke. Sjefen har omdisponert hjemmekontordagen og jeg må reise til Oslo på torsdag i stedet for fredag. Med 10 sekundmeters motvind og pøsregn (om værmeldinga slår til) så setter ikke jeg meg på sykkelen og tråkker 95 km hjem. Fredag ettermiddag ser dog veldig lovende ut så en langtur skal jeg nok få til etter jobb uansett.

Sykkelen er nå fikset, girene justert og jeg er klar for å øke overskuddet i morgen. Jeg har ikke gitt opp håpet om å slippe å sykle på torsdag. Det krever dog et skikkelig magadrag i morgen. Nærmere bestemt må det bli 52,5 km i morgen for å kunne ta helt fri på torsdag. Det er mye, men været skal være bra. Kanskje raceren skal få rulle litt i morgen igjen?

Stravasegmenter kan bli min død [Re: Raskall] #1588712 17/04/2013 19:10
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
I går oppdaget jeg Strava-segmentenes fortreffelighet. Jeg havnet på 6-plass over all på segmentet "Dikeveien nordover". I dag ble det en litt kortere tur enn planlagt fordi beina er litt for møre og skriker etter litt hvile. Etter å ha hentet et par girspaker hos sindrer rullet jeg rolig gjennom byen, til fergestedet og Glommastien oppover. Etterhvert nærmet jeg meg Dikeveien og kjente konkurranselysten komme. Til tross for møre bein skulle plasseringen på Dikeveien nordover forbedres.

Jeg svingte opp mot Dikeveien og inn på starten av segmentet startet jeg forsiktig på rundt 26-27 km/t. Deretter økte jeg og etter ca. 1/3 av segmentet lå jeg og dunket jevnt i omtrent 35 km/t med en langsomt stigende hastighet. Plutselig ser jeg en bil komme fra høyre ved Hauge og bremsene trykkes forsiktig inn i håp om at bilen kommer seg raskt ut i krysset og opp i hastighet. Farta synker til ca. 25 km/t og jeg må begynne litt på nytt. Men jeg får atter opp farta og fra omtrent banken og resten av segmentet lå jeg i godt over 40 km/t.

Vel hjemme plugger jeg garminen i pc-en og synker mot Strava. Rykket opp til 5. plass, 6 sekunder bak nesteman oppover på lista. Hadde jeg ikke måttet vike for bilen fra Hauge hadde jeg klart 4. plassen.

Søndag formiddag skal jeg ut på raceren og ta 3. plassen fra Magnus Krossby. Det er 21 sekunder opp til han og det tror jeg er innen rekkevidde når jeg bytter fra hardtailen til raceren. Martin Iversby tror jeg derimot skal få beholde 1. plassen en stund. Ett minutt og 6 sekunder er mye å ta inn.

Som nevnt ble det kortere kveldstur enn først planlagt i dag. Beina klager og syter litt om dagen. Jeg kunne bedt dem holde kjeft slik Jens gjør men det er lenge igjen av både april og sesongen, så jeg skal lytte litt til dem. Helt fri får de dog ikke. Det blir jobbsykling i morgen men utover det fri. Pr i dag er saldoen 16 km i pluss og med jobbsykling i morgen vil det fremdeles være 2 i pluss.

Her er kveldens tur. Mest rolig sykling med et langt drag opp dikeveien:

http://app.strava.com/activities/49284463

Re: Stravasegmenter kan bli min død [Re: Raskall] #1588976 18/04/2013 08:19
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Stravasegmenter på Dikeveien, med trafikk inn og ut fra ørten sideveier, runddkjøring, busser og parkeringsplasser fra kjøpesentre? Høres ikke så praktisk ut.

Re: Stravasegmenter kan bli min død [Re: Raskall] #1589112 18/04/2013 10:44
S
Stream Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
S
Det var vel jeg som opprettet Dikeveien som segment i fjor en gang - etter en sykkeltur på en søndag (hvor det er null trafikk der). På hverdager ville jeg nok ikke prøvd å sette noen rekorder der (mest fordi det er så mye trafikk der at man umulig kan holde full fart). Fartsgrense er forøvrig nedsatt fra 50 til 40 der nå i vinter, så man må bryte fartsgrensen for å slå Martin sin førsteplass der.

Re: Stravasegmenter kan bli min død [Re: Raskall] #1589430 18/04/2013 18:51
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Fridag i dag. Kun jobbsykling. Ble litt shopping på vei hjem, så det ble et par ekstra kilometer.

Pr i dag sier skjemaet 540 km. Jeg har syklet 543. Fremdeles overskudd med andre ord.

I morgen er det meldt fint vær og snill vind etter at jeg har logget av hjemmekontoret. Forutsetninger for langtur med andre ord. Lørdagen har også en flott sol uten skyer på seg og jeg har første helg på lenge helt uten andre planer enn å sykle.

Har lyst til å prøve å nå 1000 kilometer i april. Får bestemme meg etter helgen.

Re: Stravasegmenter kan bli min død [Re: Raskall] #1590730 20/04/2013 15:57
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Beklager manglende oppdatering. Jeg har syklet, men ikke oppdatert blogg/tråd. Kommer utdypende etter kveldens sykkeltur.

Ble 28 km i går. med 3 km i pluss før turen er saldoen nå +1.

Re: Stravasegmenter kan bli min død [Re: Raskall] #1590763 20/04/2013 16:54
CyberTrack Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Raskall

Pr i dag sier skjemaet 540 km. Jeg har syklet 543.

Dette er jo på en måte et rundt tall og en milepæl på landeveissykkel. Ett stk Trondheim - Oslo gjennomført!

Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
Re: For tidlig avslutning - fall for eget slurv [Re: Raskall] #1590775 20/04/2013 17:07
-Bjørn- Offline
Entusiast
Entusiast
Med 10 sekundmeters motvind og pøsregn (om værmeldinga slår til) så setter ikke jeg meg på sykkelen og tråkker 95 km hjem.

Dette gjør jo 20.000 syklister frivillig på slutten av sommeren hvert eneste år ICON_SMILE

Re: For tidlig avslutning - fall for eget slurv [Re: -Bjørn-] #1590838 20/04/2013 18:43
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: -Bjørn-
Med 10 sekundmeters motvind og pøsregn (om værmeldinga slår til) så setter ikke jeg meg på sykkelen og tråkker 95 km hjem.

Dette gjør jo 20.000 syklister frivillig på slutten av sommeren hvert eneste år ICON_SMILE

Ikke nok med det, men vi betaler for å gjøre det å... :-)

Re: Movember-blogg - nå skal milene sykles [Re: Raskall] #1590861 20/04/2013 19:19
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Etter at jeg oppdaget Strava for et par uker siden har "standardrunden" min fått et nytt perspektiv. Den er 28 km lang og inneholder 3 fine, flate segmenter. Selv om jeg har bestemt meg for en rolig runde for å samle kilometer klarer jeg ikke å la være. Jeg bare MÅ kjøre på med alt jeg har. Når jeg så kommer hjem løper jeg nesten opp trappa for å synke computeren mot Strava.

I dag satte jeg personlig rekord på Dikeveien nordover med 12 sekunder. Rykket opp fra 5. til 4. plass "Over all" med en snittfart på 33.3 km/t over 2.3 km. Martin Iversby har KOM med 3:09. Min pers er på 4:04. Det er et laaangt stykke opp til førsteplassen men Magnus K på 3. plass er bare 10 sekunder unna. Det skal jeg klare å ta på en god dag med vinden i ryggen. Derfra er det 6 sekunder mer til 2. plassen. Den skal tas før sommeren er over. Det må da være mulig å forbedre seg med 16 sekunder på 2.3 flate kilometer på en sesong?

Strava er gøy!!

Men tilbake til Movember-kilometerne. Skjemaet i dag ligger på 600 km. Jeg har syklet 607. Bufferen vokser altså igjen og i morgen har jeg tenkt å sykle noen veldig rolige mil. Jeg kjenner beina begynner å bli møre. Det er ikke mange minuttene med hardkjør som skal til før de er stokk stive. Heldigvis henter jeg meg fort inn igjen ved å ta det helt rolig men jeg kjenner det skal bli godt når april er over og jeg kan la beina hvile et par dager i uka i hvertfall. Jeg kjenner det begynner å tære på.

Her er dagens hovedtur på Strava; http://app.strava.com/activities/49754174.

Re: For tidlig avslutning - fall for eget slurv [Re: -Bjørn-] #1590940 20/04/2013 20:43
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: -Bjørn-

Sant. ICON_SMILE Meg inkludert. Satser dog på fint vær og medvind. Må innrømme at jeg heller skulle ha syklet enn mekket i 2012. ICON_SMILE Mange smil som syklet forbi mekkestasjonene begge dagene.

Da jeg syklet sist i 2011 var det derimot motvind og regn stort sett hele veien. ICON_SMILE

Re: Movember-blogg - nå skal milene sykles [Re: Raskall] #1591315 21/04/2013 18:40
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Målet ble nådd denne uka også. Jeg går ut av uka med et forsprang på 15 km. På dette punktet hadde jeg håp om å ha et adskillig større forsprang men det å få kabalen til å gå opp både med kropp, egne aktiviteter, familieaktiviteter og jobb er vanskelig og jeg må vel si meg godt fornøyd med å i det hele tatt ha et forsprang.

I dag har jeg syklet to turer. Den første gikk til togstasjonen for å parkere en sykkel jeg skal selge i Oslo i morgen. Den andre ble årets første rundte på en bar og fin Glommasti. Det er godt å kunne sykle i skogholtene langs Nedre Glomma igjen. Jeg kjenner jeg har savnet skausykling. ICON_SMILE Heretter kommer også jobbsyklingen til å gå langs Glomma så sant føret er tørt og fint. Det blir en tur som er 2 km lenger hver vei men sykkelgleden er 5 ganger så stor.

Turen i dag ble en rolig tur og jeg valgte å kjøre gratis ferge over Glomma i stedet for den mindre hyggelige Fredrikstad-brua. Mens jeg ventet på ferga fikk jeg tatt et bilde av det fantastiske været vi har for tiden:

For spesielt interesserte, her er Strava-loggen: http://app.strava.com/activities/49950319

Selger snart raceren [Re: Raskall] #1592050 22/04/2013 19:33
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Jeg innser mer og mer at jeg liker skausykling best. Ikke hard core stisykling, men skogsveier og flytsti er så utrolig mye mer tilfredsstillende å sykle på. Tidligere har jeg vært redd i skauen men det begynner å slippe nå. Jeg har endelig fått meg en skikkelig dempegaffel (Reba dual air) som har gitt sykling i skogen en helt ny dimensjon for meg.

I dag har jeg kun jobb- og nytte-syklet. Turen til togstasjonen gikk på Glommastien og turen hjem la jeg gjennom Fredrikstad-marka for første gang med en skikkelig demper på sykkelen. I stedet for å være redd fløy jeg smilende over steiner, svaberg og en og annen rot. Jeg pinglet ut et par steder men i løpet av våren forseres nok de også. ICON_SMILE

Jeg følte jeg hadde superbein i dag. Det gikk ikke fort gjennom skogen men jeg hadde nok saft i beina til å trøkke på adskillig hardere om det var nødvendig.

Dagens tall er 28,5 km. Totalt har jeg nå syklet 673 km i april. Skjemaet er 660. Altså er marginen god fremdeles. ICON_SMILE

Her er noen av kontrastene mellom å sykle på veien og å sykle i skogen. Alle klippene er tatt fra den samme sykkelturen:

Sykling på veien:

Sykling på gang- og sykkelvei:

Sykling i skogen:

Faens motvind [Re: Raskall] #1592699 23/04/2013 17:53
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Orker ikke blogge masse i dag. Syklet 38 km i dag. Glemte å logge 2 av dem så det er 36 km mer på kontoen i dag.

Hovedturen var på 35 km hvorav minst 22 gikk i 10 sekundmeters motvind. Fuck motvind.

Dagens tur: http://app.strava.com/activities/50289800

Re: Faens motvind [Re: Raskall] #1593524 24/04/2013 14:04
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
I dag tar jeg meg en fridag. Dvs kun jobbsykling. Etter i går hadde jeg en buffer på 19 kilometer. Med dagens 17 jobbkilometer vil jeg fremdeles ha 6 km til gode.

Gårsdagen var utrolig hard og kjennes godt i beina i dag. Vinden var helt sinnsvak i går og da jeg i mitt bakspeil (ja, jeg har speil på sykkelen) så ei gul jakke bak meg gikk det en djevel i meg. Han skulle ikke ta meg igjen før neste motbakke. Det ble et 3 km langt drag i 27-28 km/t i (i følge yr.no) 10 sekundmeters motvind. DEN sitter i beina i dag. For første gang på et par år er jeg faktisk støl i både legger og lår.

Jeg fikk lønn for strevet da den slanke guljakke-mannen på en 29" karbonsykkel anpustent ytret: "Her gikk det jaggu unna" i det jeg avsluttet langdraget rett før ei lita kneik. Slikt er gøy når man er veldig god venn med tyngdekraften. ICON_SMILE Dessverre klarer jeg ikke å følge opp i oppoverbakkene. ICON_SMILE

Redigert av Raskall; 24/04/2013 16:59. Rediger grunn: Rettet en skrivefeil. Jeg var IKKE oppe i 78 km/t på flata i 10 m/s motvind. HAHA!
Re: Faens motvind [Re: Raskall] #1593609 24/04/2013 16:51
T
Trampe Offline
Fersking
Fersking
T
Joda Raskall, du la godt ivei du. Bare hyggelig og kunne bidra som ekstra motivator! Mvh Den "slanke" guljakkemannen ;-)

Re: Faens motvind [Re: Trampe] #1593614 24/04/2013 16:54
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: Trampe
Joda Raskall, du la godt ivei du. Bare hyggelig og kunne bidra som ekstra motivator! Mvh Den "slanke" guljakkemannen ;-)

Hehe.. Mistenkte at det var noen her inne, ja.

Re: Faens motvind [Re: Trampe] #1593619 24/04/2013 17:03
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: Trampe

Ser nå at det faktisk er et Strava-segment og bare er 1.8 km langt. ICON_SMILE Men det svei likevel ganske godt i beina. ICON_SMILE

Re: Selger snart raceren [Re: Raskall] #1593714 24/04/2013 19:17
mantis Offline
Veteran
Veteran
Jeg innser mer og mer at jeg liker skausykling best. Ikke hard core stisykling, men skogsveier og flytsti er så utrolig mye mer tilfredsstillende å sykle på. Tidligere har jeg vært redd i skauen men det begynner å slippe nå. Jeg har endelig fått meg en skikkelig dempegaffel (Reba dual air) som har gitt sykling i skogen en helt ny dimensjon for meg.

Sykling i skogen:

Legg deg til høyre mot stammen på rota, da går du rett over sè...det går så bra så ICON_WINK

IFHT
Re: Selger snart raceren [Re: Raskall] #1594449 25/04/2013 16:22
B
BuseTomas Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
Nok en gang veldig imponert! Har sykla 614 km siden 29 mars.
Fornøyd selv også

Re: Selger snart raceren [Re: BuseTomas] #1594505 25/04/2013 18:28
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: BuseTomas
Nok en gang veldig imponert! Har sykla 614 km siden 29 mars.
Fornøyd selv også

Takk. ICON_SMILE I begynnelsen av april trodde jeg ikke at jeg skulle klare det. Nå ser jeg det ikke som et alternativ å ikke klare det. Kun sykdom eller skade kan stoppe meg nå.

Re: Selger snart raceren [Re: Raskall] #1594506 25/04/2013 18:29
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
I går hadde jeg en hviledag, dvs en dag med kun rolig jobbsykling. Formen var laber etter en veldig hard tur på tirsdagen.

Jeg våknet i dag og gledet meg til dagens tur. Fremdeles litt støl i beina etter tirsdagen men motet var på topp. Men 8 timer på hjemmekontor i godstolen fjernet langsomt all lyst til å sykle. Vinden tiltok og tanken på atter en tur med masse kraftig motvind fjernet all lyst og motivasjon til å sette meg på sykkelen i dag.

Mens jeg dro på meg sykkeltøyet forsvant enda mer lyst til å sykle. Jeg hadde frost i kroppen og til tross for at det var opp mot 10 varmegrader ute er 8 sekundmeters vind kaldt. Men må man så må man. Rompa traff setet og ble der i 32 km. Kun avbrutt av en fergetur over Glomma. Fredrikstad-brua er nemlig særdeles lite hyggelig å sykle over i så kraftig vind vi har nå om dagen.

Dermed har jeg syklet 758 km hittil i april og har 144 km igjen. Det betyr at jeg har 8 km til gode.

Sliten nå, men april er snart over.

Re: Selger snart raceren [Re: Raskall] #1594510 25/04/2013 18:36
Espen E Offline
Ivrig
Ivrig
Da har du syklet mer på en under mnd. enn jeg har gjort siden slutten av febr. Imponert!

- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg....
2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International
http://instagram.com/esp1e/
Re: Selger snart raceren [Re: Raskall] #1594608 25/04/2013 20:36
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Akkurat passert 90 mil i April, stå på Raskall, dette klarer du fint :-)

Re: Selger snart raceren [Re: ] #1594673 26/04/2013 03:40
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: pedaIglipp
Jada, går veien det her! Som ren risikohåndtering tror jeg at jeg hadde lagt opp til en 100km på lørdag, sånn i tilfelle været skulle bli dritt. Hvis det blåser sønnavind, kan du jo bare sykle til Oslo og ta toget hjem :-)

Det er kanskje ikke så dumt. Jeg hadde egentlig tenkt å avslutte med en tur hjem fra Oslo men nå ser jeg at langtidsvarslet sier en del regn på mandag og tirsdag. Plikt-turene på halvannen time går greit i regnvær men jeg innbilder meg at en 100km-tur kan være pyton i regn.

Vindretningen ser ut til å snu til å være nordavind i morgen. Det er ikke utenkelig at sykkelen blir med en tur til Oslo i morgen.

Det blir IKKE en reprise av påskeaften 2011: 100 km til Oslo, spise softis på operataket og så 100 km hjem igjen. Det er noen kilo unna, både i gram og meter (hittil i år).

Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support