Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bilkrøll

Bilkrøll #1577607 31/03/2013 19:45
laowai Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Har en Skoda Octavia 4x4 som nå er tre år og to måneder gammel (58´km), og siden november har det vært alt for mye trøbbel. Problemet har vært at bilen med ujevne mellomrom ikke vil starte, og siden jeg er helt avhengig av bilen er det rimelig upraktisk. De fire gangene bilen ikke har vært samarbeidsvillig har problemet vært at den tenner og går i 2-3 sekunder før den dør ut. Bilen har vært på verksted 4 ganger (alle på merkeverkstedet hvor jeg kjøpte bilen), og de har ikke funnet noen feil. De første gangene den ikke startet var det kaldt, og jeg har vel opplevd det som at verkstedet ikke akkurat har gjort noen grundige undersøkelser. De har tint opp bilen, ladet batteriet og fått startet bilen. Den siste gangen bilen ikke startet var tidligere denne uka, og da ga jeg vel ganske tydelig beskjed om at dette ikke kan fortsette. Verkstedet har lovd å sjekke nærmere med importøren, men jeg er veldig lite imponert over jobben de har gjort så langt. Er det bare å akseptere at de ikke finner feilen og vente på neste gang den ikke vil starte eller kan man kreve mer? Jeg har fortsatt mobilitetsgaranti så jeg får alltid hjelp uten at det koster meg noe, men det er likevel rimelig kjedelig.

Re: Bilkrøll [Re: laowai] #1577615 31/03/2013 20:05
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Dette er en long-shot, men jeg kjenner noen som hadde en Skoda som fra tid til annen ikke ville starte. Da var det en feil med temperatursensoren, så bilen trodde motoren var overopphetet selv om den ikke var det.

Re: Bilkrøll [Re: ] #1577648 31/03/2013 20:56
laowai Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg synes jo definitivt det er en vesentlig mangel at den ikke starter, men tviler vel på at det er mulig å heve kjøpet etter over tre år. Slik jeg har opplevd saken har ikke verkstedet tatt saken alvorlig og jeg mistenker at de har gjort fint lite for å finne feilen. Skulle derfor veldig gjerne ha noe å slå i bordet med ovenfor forhandler slik at de faktisk gjorde en innsats for å fikse dette.
Vurderer sterkt å kjøpe ny bil, men har ikke spesielt lyst til å selge en bil med denne feilen. Da ser jeg det som eneste alternativ å bytte den inn med en ny Skoda, og akkurat nå er ikke Skoda det jeg helst vil ha igjen...

Re: Bilkrøll [Re: laowai] #1577685 31/03/2013 22:51
D
Dreuf Offline
Medlem
Medlem
D
Kjenner flere som har hatt problem med å starte 2.0tdi motor på grunn av defekt kamakselføler (og/eller veivakselføler). Så vidt jeg husker så legger ikke denne feilmelding så kan være vanskelig å finne ut av.
Spør du ett vag verksted så er ikke dette en kjent feil... (på lik linje med andre kjente feil... ICON_SMILE ).

At bilen stopper etter 2-3sek stemmer ikke med nettdiagnosen min her, så kan være noe annet.... (blinker startsperre lampen når bilen har stoppet?)

Moderator  support