Har en Skoda Octavia 4x4 som nå er tre år og to måneder gammel (58´km), og siden november har det vært alt for mye trøbbel. Problemet har vært at bilen med ujevne mellomrom ikke vil starte, og siden jeg er helt avhengig av bilen er det rimelig upraktisk. De fire gangene bilen ikke har vært samarbeidsvillig har problemet vært at den tenner og går i 2-3 sekunder før den dør ut. Bilen har vært på verksted 4 ganger (alle på merkeverkstedet hvor jeg kjøpte bilen), og de har ikke funnet noen feil. De første gangene den ikke startet var det kaldt, og jeg har vel opplevd det som at verkstedet ikke akkurat har gjort noen grundige undersøkelser. De har tint opp bilen, ladet batteriet og fått startet bilen. Den siste gangen bilen ikke startet var tidligere denne uka, og da ga jeg vel ganske tydelig beskjed om at dette ikke kan fortsette. Verkstedet har lovd å sjekke nærmere med importøren, men jeg er veldig lite imponert over jobben de har gjort så langt. Er det bare å akseptere at de ikke finner feilen og vente på neste gang den ikke vil starte eller kan man kreve mer? Jeg har fortsatt mobilitetsgaranti så jeg får alltid hjelp uten at det koster meg noe, men det er likevel rimelig kjedelig.