Jeg har en Specialized Roubaix 2009 modell, en sykkel som har fungert helt glimrende til mitt bruk. Syklen er ikke blitt mye brukt, da jeg primært sykler terreng, men noen turer har det blitt. I vinter har den stått i rulla inne, og for noen uker siden skulle jeg gjøre den klar for sommeren og fant da ut at styrelageret var klar for å skiftes ut.
Jeg forhørte meg med et par sykkelverksteder som avviste meg (bl.a Bikeshop) fordi de ikke fikk deler i fra Specialized, men var heldig på tredje stedet som kunne ta syklen (Olympia Sport, Tønsberg) . Da jeg hentet syklen etter 10 dager fikk jeg også der høre at de ikke fikk kjøpe deler i fra Specialized

, da de ikke er forhandler. De kunne også fortelle meg at jeg måtte oppsøke en autorisert forhandler for å få byttet deler på syklen. Dette vil si at jeg må kjøre t/r Drammen 2 ganger, tilsammen 240 km, for å få fikset en Specialized sykkel, og det syntes jeg er helt urimelig. Jeg bor tross alt ikke i de mest grisgrendte strøka i landet.
Er det noen som har lignende erfaringer med Specialized, og eventuelt har noen gode råd mtp hvordan jeg skal få tak i deler til syklen? Er det slik service man kan forvente fra Specialized og skal det være sånn?