Har akkurat bestilt Scale 920, jeg vet ikke om du mener du vil ha en fordel av å bestille modellen over. Personlig synes jeg 930 var hakket for enkelt satt opp. Dette har jo mer med hva en er vant med.
Forskjell på XT og SLX, nå er det snakk om fremgiret og skifterne.
Tviler på at du vil merke vektforskjellen, som egentlig skal være forskjellen på XT og SLX, de skal være av samme kvalitet.
Bruk medfølgende hjul som treningshjul, påkost deg heller med godt bygde og lette crest-hjul til ritt og lek. Det er i allefall min plan.
Ramma skal jo og være den samme? Betyr egentlig bare at det er oppgraderingsmuligheter i fremtiden.
Jeg har syklet mye på Diamant sine sykler, både t4, t3, t2, t29.2 osv.
De er godt utstyrt og superlette, jeg fant derimot bedre comfort til min rygg i en annen ramme samt bedre stivhet. + Trygghet i en tyngere og mer stiv gaffel(fox rlc) mot Diamant sin så ofte Manitou. Jeg ble flinkere til å sykle nedover og tøffere i trynet. Endret synet mitt på vekthysteriet. Diamanten var lett og skjelven, Cuben var dønnsolid og 1.5kg tyngere... (med hakket dårligere fremgir!;) )
Klart skal du tråkke fort på feks. grusritt så er nok Diamanten godt satt opp for det. Jeg fant derimot glede i bredere styre, bredere dekk, og totalt sett, mer stabil sykkel nedover, og den kunne fortsatt slankes ved å bytte hjulsettet så den ble under 10kg

God kveld, mvh Jørgen