|
trulsrunden(strava)
|
trulsrunden(strava)
28/03/2013 13:33
|
speedup
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
hepp
Hvor er egentlig start og stopp sånn eksakt på denne runden?
A
Terreng:Santa Cruz highball custom Landevei:Canyon Aeroad CF 8.0,Bianchi Oltre vacansoleil 2013 Ritt terreng 2014: TSRx2 Triathlon 2014: Oslotri og Axtri
|
|
|
Re: trulsrunden(strava)
[Re: speedup]
28/03/2013 16:30
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Her er segmentet på Strava.
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
[Re: Garpen]
28/03/2013 16:35
|
speedup
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
jo takk,har forsåvidt fått med meg det.
Men lurer på hvor selve punktene er på parkeringa etc
A
Terreng:Santa Cruz highball custom Landevei:Canyon Aeroad CF 8.0,Bianchi Oltre vacansoleil 2013 Ritt terreng 2014: TSRx2 Triathlon 2014: Oslotri og Axtri
|
|
|
28/03/2013 22:00
|
speedup
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Litt n00b i strava,fant nå ut at man kan se bilder fra google maps,ved å trekke "mannen" ut i kartet hehe. Da blir det ny stravajakt på søndag  case closed
|
|
|
28/03/2013 22:22
|
neonstz
Ringrev
|
Ringrev
Det som er litt teit med en del Strava-segmentene er at de starter og stopper på upraktiske steder. Trulsrundesegment bør IMHO starte litt innenfor der stien begynner og ende litt før stien slutter.
Parkeringsplassen på begynnelsen og slutten og den lille grusstrekningen på slutten synes jeg ikke er noe poeng å ha med. Det er her det er størst sannsynliget for å møte gående og kjørende I tillegg betyr det at vi som liker å svinge til venstre på grusen for å fortsette rundt Ulsrudvannet ikke vil få registrert en tid.
Det som er synd er at det er så lite som skal til for at slike segmenter faktisk blir brukbare. Strava har altfor mange tullesegmenter laget av personer som er ute av stand til å vurdere kvaliteten på eget arbeid.
Geir Bjerke - sitte, stå, gå
|
|
|
[Re: neonstz]
29/03/2013 08:03
|
Subs
Besatt
|
Besatt
Det som er litt teit med en del Strava-segmentene er at de starter og stopper på upraktiske steder. Trulsrundesegment bør IMHO starte litt innenfor der stien begynner og ende litt før stien slutter.
Parkeringsplassen på begynnelsen og slutten og den lille grusstrekningen på slutten synes jeg ikke er noe poeng å ha med. Det er her det er størst sannsynliget for å møte gående og kjørende I tillegg betyr det at vi som liker å svinge til venstre på grusen for å fortsette rundt Ulsrudvannet ikke vil få registrert en tid.
Det som er synd er at det er så lite som skal til for at slike segmenter faktisk blir brukbare. Strava har altfor mange tullesegmenter laget av personer som er ute av stand til å vurdere kvaliteten på eget arbeid. Heldigvis kan man lage sine egne segmenter :-)
[url=https://www.instagram.com/fredrik_rolls/[/url]
|
|
|
[Re: Subs]
29/03/2013 08:37
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
Det som er synd er at det er så lite som skal til for at slike segmenter faktisk blir brukbare. Strava har altfor mange tullesegmenter laget av personer som er ute av stand til å vurdere kvaliteten på eget arbeid. Heldigvis kan man lage sine egne segmenter :-) Dette gjør jo bare problemet enda større. Det blir alt for mange segmenter og man blir sittende å moderere/skjule en haug med segmenter etter hver eneste tur. Enig med neonstz anngående trulsensegmentet. Noen som vet hvem som lagde segmentet, slik at man kan få kuttet det i begynnelsen og slutten? Evt. kan man jo lage et nytt segment som man kaller Trulsenrunden (offisiell), og be Strava slette det gamle.
|
|
|
31/03/2013 12:33
|
speedup
OP
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Er forsåvidt enig at start og stopp kunne vært plassert bedre,men funker sånn som dette også,bare man ikke er midt i rushen,når det er mye folk på parkeringa og skal ut på tur.
Veldig fornøyd med topp 5 tid på dagens økt,med to store feil og møte med flere fotgjengere med hund,som jeg selvfølgelig tok hensyn til.
Litt dumt at det ikke er sommer og vintersegment egentlig,er jo to helt forskjellige løyper.
A
|
|
|
[Re: neonstz]
31/03/2013 12:59
|
sykkeloyvind
More than words
|
More than words
Det som er synd er at det er så lite som skal til for at slike segmenter faktisk blir brukbare. Strava har altfor mange tullesegmenter laget av personer som er ute av stand til å vurdere kvaliteten på eget arbeid. Fiksa dette. Men litt av poenget er jo å ta rundetider når man sykler flere runder her. At grusklatringen bør bort av trafikkhensyn kan jeg være enig i, men den har jo egentlig en fin funksjon som sliteavslutning på runden. Jeg klippa litt i hver ende av segmentet nå.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
|
|
|
17/10/2013 19:50
|
jensi
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Litt dumt at det ikke er sommer og vintersegment egentlig,er jo to helt forskjellige løyper.
A
Hvor lenge var det egentlig raske vinterforhold egentlig? Den KOM tiden på trulsen er jo helt sjuk, fra 1. april. Ikke akkurat en aprilspøk selv om man nesten skulle tro det. Det er nok ikke mulig å ta en KOM på sommerføre??
|
|
|
[Re: jensi]
17/10/2013 20:01
|
knuthaug
Ivrig
|
Ivrig
Hvor lenge var det egentlig raske vinterforhold egentlig? Den KOM tiden på trulsen er jo helt sjuk, fra 1. april. Ikke akkurat en aprilspøk selv om man nesten skulle tro det. Det er nok ikke mulig å ta en KOM på sommerføre??
Det tviler jeg på. Er flere stisegmenter i nærheten av Østmarksetra som lider under dette. Mange gående på vinteren gir hard snø, og man kjører mye fortere enn sommerstid. Skjønte lite først da jeg hadde trådd til det jeg hadde på en stisnutt og ikke fikk bedre enn 17. plass eller noe. Før jeg så at alle plassene over meg, med et par-tre unntak var satt på vinteren. Men usikker på hva Strava kan gjøre med det, som ikke vil ha andre potensielt negative konsekvenser.
|
|
|
|
|
|