Da har jeg lært noe nytt også. Jeg pleier å legge bilder opp på feks imageshack.us og så lenke til dem i innlegget, jeg tenkte ikke på at det er mulig å først lagre bildene på terrrengsykkel.no som vedlegg og så lenke til dem i innelgget etterpå - smart...
Blir det tacky å lakkere flaskeholderne (king cage stål) i samme farge som ramma?
Når det gjelder riktige farge på hoods er jeg veldig åpen for innspill. Jeg har svarte, hvite, beige/rågummi liggende i tillegg til de monterte oransje.
Lakkerte smådeler deler er kitchy, spesielt på en highend-ramme som dette. Deler som er utsatt for bevegelse og/eller inneholder bevegelige deler vil dessuten ikke beholde finishen særlig lenge.
Chris King flaskeholdere er en egen greie som tar seg godt ut som de er, og om en ville gått for fargerike flaskeholdere, så fins de.
Jeg synes det er ofte lite fargeglede på sykler, men det bør være gjennomtenkt, det går lett galt. Denne rammen har en fin og original lakk, så jeg ville ikke supplert med særlig mye farge i det hele tatt.
Chris King utenpåliggende kranklager, nav og styrelager i en sprek farge kanskje, men ellers gått for svart på det aller meste. Da hadde du fått fargerike deler i en kvalitet som matcher den flotte rammen.
Nå har du jo allerede hjul og styrelager. Med styrelager i sølv er det jo naturlig med ny seteklemme i sølv også. Ck kranklager i sølv i tillegg, så er du langt på vei.
Men Campa er overpriset, ikke noe særlig penere å se på i mine øyne og min erfaring med det er ikke spesielt positiv: Vondt i hendene og dårlig giring foran.
Jeg har erfaring med 2007 Chorus og 2012 (2013) Red, og giringen foran er bedre på Red enn Chorus - men det har kanskje skjedd litt på Chorus-fronten også, selvsagt. Uansett: "yaw"-frontskifteren til SRAM funker bra, og det er ikke nødvendig trimme som på Campagnolo. Men jeg savner "tommelknottene" til Campagnolo!
Og: Flott ramme, og interessant å følge byggingen!
Skikkelig justert er det ikke nødvendig å trimme på 11-delt Campa heller. Dersom man bruker krank for 10-delt sammen med 11-delt er det derimot nødvendig med et lite klikk sånn midt i kassetten.
Sitat: Fox
Hva sier folket: rød eller oransje detaljer på tapen???
Morsomt å følge prosessen her Fox. Personlig likte jeg best styreteipen med oransje detaljer. Den virker for meg litt mer nøytral og ikke så direkte "utspekulert" matchende. Selv om farger går igjen kan en matche for mye spør du meg...
Men for å gjøre mitt svar så utydelig og forvirrende som mulig tror jeg at jeg ville gått for rødt på denne sykkelen fordi jeg synes rødfargen ser uttil å passe bra med gråtonen i rammen.
Er den oransje fargen lik de tre punktene på rammen?
Nja, kanskje ikke. Men med med nytt trekk ser det tilstrekkelig landevei ut + at da vet jeg at det er et sete jeg liker. Til syvende og sist kommer ræva til å bestemme likevel
Nja, kanskje ikke. Men med med nytt trekk ser det tilstrekkelig landevei ut + at da vet jeg at det er et sete jeg liker. Til syvende og sist kommer ræva til å bestemme likevel
Fargen blir mørkere/brunere etterhvert.
For all del!
Håkon. Insta-Håkon 2012 Ibis Mojo HD 2012 9:Zero:7
Hmm du velger ett MTB sete pga det funker på MTB, man sitter jo ikke likt på MTB som racer, små kjedelig og. Det ett såpass kostbart sete(som jeg regner med att det vil bli) skulle vise seg og være ukomfy på resern