Ramma i all sin prakt har ligget pakket ned i kjelleren i vinter.
Styrelageret fikk jeg hjelp av Espen til å installere. Problemet var imidlertid at fork racen ble for liten for kronerøret nederst. Løsningen ble å sende gaffelen til Johnsen Frameworks for å bli dreiet ned. Takk til begge to!
Nå som det er fikset kan påsken brukes til å montere.
Det dreier seg om en custom-størrelse Pegoretti Duende. Lakken er "Panel" eller Ventetian Stucco med blå-grå base og oransje paneler. Basefargen kommer desverre ikke helt godt frem på bilder, men er veldig kul (synes jeg)
Det blir ihvertfall et visst inntrykk. Hjulene er Tune/DT RR1.1 (Brukte en time på å få av limet etter klistremerkene på felgen) kjøpt på finn.Hendlene er fra SRAM Red Green edition gruppen jeg kjøpte her på forumet. Grønnfargen skal bort etterhvert. må bare finne ut hvordan.
Setet er midlertidig. Flite sete fra 1999 (NOS) fra Ebay. Jeg fant ut at oransjefargen ikke matcher. Dermed endte jeg opp med å bestille et customsete fra Busyman. Det skal i følge Mick Peel være ferdig medio april sammen med den matchende styretapen. Så jeg må smøre meg med enda litt tålmodighet.
Hvis noen har innspill på korrekt styrevinkel tar jeg gjerne det. Det ble liksom litt feil uansett...
Flott sak. det er vel den første Pegorettien rundt omkring? Blir stas å følge byggetråd til endelig resultat. Du skriver Custom, men hvor liten er den, og hvor custom gikk du for?
Forøvrig: Dekkene er av typen Grand Bois Col de la Madelaine Extra Leger. De er produsert av Panaracer med en casing som visstnok ellers kun brukes på deres topp pariserdekk.
I utgangspunktet var jeg kun ute etter noe med hudfaget sidevegg, men da jeg så vekta på disse måtte jeg prøve.
Og de har i hvertfall ikke løyet da de sa at vekta var 180 gram!
Flott sak. det er vel den første Pegorettien rundt omkring? Blir stas å følge byggetråd til endelig resultat. Du skriver Custom, men hvor liten er den, og hvor custom gikk du for?
LarsB
Jeg sendte bare målene mine på et skjema jeg fikk av Dario. Jeg har ikke tatt målene av ramma enda, men den ser mye mindre ut enn sykler jeg har hatt på 52-54.
Fargene fant jeg på selv, med inspirasjon fra et par sykler Pegoretti hadde utstilt på NAHBS i 2012
Men Campa er overpriset, ikke noe særlig penere å se på i mine øyne og min erfaring med det er ikke spesielt positiv: Vondt i hendene og dårlig giring foran.
Da blir det SRAM ihvertfall i første omgang, så får vi se hvordan det er.
har hatt sram red og vil ikke skryte hemningsløst av framgiret til red:p kjøp isåfall force er vel det framgiret Thor brukte/bruker fordi det funker. om du skal ha av grønnfargen så må du slipe ner klarlakken for så og slipe vekk decalene under klarlakken... var hvertfall slikt på mine std fargede hendler...
Men Campa er overpriset, ikke noe særlig penere å se på i mine øyne og min erfaring med det er ikke spesielt positiv: Vondt i hendene og dårlig giring foran.
Lekker ramme. Veldig kult prosjekt.
Om du dropper Campa til fordel for den gamle versjonen av Red på grunn av dårlig giring og ergonomi, vågar eg å protestere litt. Ergonomi er personavhengig, men testa du nyare versjonar av Campa? Eller den gamle? Frontskiftet mellom disse to er ikkje i samme liga. Campa er også overlegent saman med styretypen du har.
Det blir mykje jobb på deg for å fjerne dekale på SRAM utstyret, det ligg godt under klarlakken.
Gleder meg til å følga tråden vidare. Kva kengurufarge har du kjøpt frå Busyman? Styretape også? Perforert?
Lekker ramme. Veldig kult prosjekt.
Om du dropper Campa til fordel for den gamle versjonen av Red på grunn av dårlig giring og ergonomi, vågar eg å protestere litt. Ergonomi er personavhengig, men testa du nyare versjonar av Campa? Eller den gamle? Frontskiftet mellom disse to er ikkje i samme liga. Campa er også overlegent saman med styretypen du har.
Det blir mykje jobb på deg for å fjerne dekale på SRAM utstyret, det ligg godt under klarlakken.
Gleder meg til å følga tråden vidare. Kva kengurufarge har du kjøpt frå Busyman? Styretape også? Perforert?
Nå er utstyret kjøpt, så da er det uansett for sent å snu i prosessen. Jeg har litt Carbolift i kjelleren jeg hadde tenkt å bruke på grønnfargen. Det funka bra på XX-kranken.
Mest sannsynlig blir det et Honey-farvet sete perforert med oransje kontrast under. Dette er ikke hogd i stein enda.
Klikk på linken til ditt vedlegg (etter at du har postet det). Kopier linken som nå står i adressefeltet. Gå tilbake til innlegget og klikk Rediger. Skriv [img][/img] og lim inn linken mellom de to taggene.
Dette ser lovende ut (ja, bortsett fra dette med SRAM og grønt og slikt, men det er jo allerede omtalt). Prøv å få nedre del av styret parallelt med bakken som et utgangspunkt om ikke annet. Utover det er jeg nesten ikke misunnelig i det hele tatt!
Herlig å se en Pegoretti! Jeg har null problemer med SRAM på den, plenty av talienske biler med amerikansk motor og dette blir litt samma greia. Grønnfargen matcher litt dårlig da, men skal gå fint å fjerne dekalen (søk f..eks på weightweenies). Synes dog ikke hoods og sete passet inn helt, men mulig det blir langt bedre når den står komplett. Gleder meg til å se!
Herlig å se en Pegoretti! Jeg har null problemer med SRAM på den, plenty av talienske biler med amerikansk motor og dette blir litt samma greia. Grønnfargen matcher litt dårlig da, men skal gå fint å fjerne dekalen (søk f..eks på weightweenies). Synes dog ikke hoods og sete passet inn helt, men mulig det blir langt bedre når den står komplett. Gleder meg til å se!
Edit: Leser nå at setet er midlertdig - herlig!
Hmmmm, jeg kommer bare på Iso og De Tomaso i farten(med mindre du skal regne med de nye "fiatene", og ingen av de to var særlig store produsenter heller), på den annen side er jeg ikke så opptatt av om det er amerikansk, japansk eller italiensk på en ramme fra noe-som-helst-sted, men grønnfargen er jo litt uheldig
Hmmmm, jeg kommer bare på Iso og De Tomaso i farten(med mindre du skal regne med de nye "fiatene", og ingen av de to var særlig store produsenter heller), på den annen side er jeg ikke så opptatt av om det er amerikansk, japansk eller italiensk på en ramme fra noe-som-helst-sted, men grønnfargen er jo litt uheldig
Det var vel Iso/Bizzarrini og De Tomaso jeg tenkte på ja.
Som jeg skrev over: Grønnfargen kommer til å forsvinne. Hadde det ikke vært for at jeg fikk en god deal på gruppen, hadde jeg selvsagt valgt vanlig black edt.
Men når det er sagt, synes jeg Campa slipper billig unna. Chorus har jo turkise detaljer over alt, og jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe bedre. Men dogmet sier jo at "campa er stil", uten at jeg helt skjønner begrunnelsen utover vintage grupper og at det er italiensk (noe som selvsagt teller sterkt i positiv retning!). Men er campa virkelig il piu bello?
er vel turkise detaljer på eskene til chorus, ellers har det alltids vært carbon og hvit som gjelder. og smak og behag med gir som med hjul, rammer, styre og alt annet. men campa er best
Så nettopp denne her for et par dager siden, fasinerende fyr med en tilnærming som nok er ganske så unik i sykkelbransjen. Gratulerer m kjøpet, håper den gir deg mye glede