Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjelp! Skal kjøpe sykkel.

Hjelp! Skal kjøpe sykkel. #1575016 25/03/2013 04:21
E
ElPistolero Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
E
Heisann folkens!

Er på utkikk etter en sykkel. Men hva i all verden skal jeg kjøpe. Jeg ser etter en lett sykkel med hydrauliske discbremser, gjerne dempegaffel, bra utstyr. Har tenkt å bruke mellom 10-15000. Jeg sykler mye på fjellet. Mest langs stier. Det blir en del bæring så jeg er opptatt av vekt.
Har sett litt rundt på chainreactioncycles.com. Er så mange merker jeg aldri engang har hørt om.Eide en Kona Kula for 15 år siden, og likte den godt. Har også hatt en diamant sykkel, og den likte jeg faktisk også. Er det noen som kan gi meg et tips på en sykkel som gir meg mye for pengene.

Mvh.
EP

Re: Hjelp! Skal kjøpe sykkel. [Re: ElPistolero] #1575027 25/03/2013 06:57
svk Offline
Medlem
Medlem
Gøy at du vil få mer ut av syklingen!

Det er flere tråder om sykkelkjøp på forumet om dagen, begynner å bli vår...
Et utvalg:
Tips til sykkel ?
Fersking som trenger noen råd.
Hjelp til valg av terrengsykkel da jeg er newb ;P
[Kjøpe sykkel] Litt blank, men ett tilbud?

Skal du sykle mye på fjellet, på sti, er det fint med fulldemper. Hardtail er lettere enn fulldemper, 26'' er lettere enn 29''. Mange vil si: Opplevelsen av sykkelen er vitkigere enn spesifikasjoner. Du må ha en sykkel du sitter godt på og synes det er gøy å sykle på.

Lykke til med sykkeljakten!

Re: Hjelp! Skal kjøpe sykkel. [Re: ElPistolero] #1576012 27/03/2013 09:53
Z
zero Offline
Ringrev
Ringrev
Z
Sitat: ElPistolero
Heisann folkens!

Er på utkikk etter en sykkel. Men hva i all verden skal jeg kjøpe. Jeg ser etter en lett sykkel med hydrauliske discbremser, gjerne dempegaffel, bra utstyr. Har tenkt å bruke mellom 10-15000. Jeg sykler mye på fjellet. Mest langs stier. Det blir en del bæring så jeg er opptatt av vekt.
Har sett litt rundt på chainreactioncycles.com. Er så mange merker jeg aldri engang har hørt om.Eide en Kona Kula for 15 år siden, og likte den godt. Har også hatt en diamant sykkel, og den likte jeg faktisk også. Er det noen som kan gi meg et tips på en sykkel som gir meg mye for pengene.

Mvh.
EP

Mange merker som har det du beskriver:
Cannondale, Trek, Canyon, Scott, Specialized........

Nesten alle nye sykler kommer med hydrauliske skivebremser nå, og dempegaffel. I den prisklassen er det (nesten) utelukkende alu-rammer, som gir litt høyere vekt i forhold til carbonramme. Antagelig vil komponentene på nye sykler også være gode nok, i hvertfall for en stund. Det er bare å gå i et par butikker nær deg og se hva som griper deg mest.

-joachim
Mangler bare to ting for å bli stisyklist: God fysisk form og god sykkelteknikk
Re: Hjelp! Skal kjøpe sykkel. [Re: ElPistolero] #1577300 31/03/2013 00:01
Håvardo Offline
Fersking
Fersking
Hei!
Anbefaler deg å ta en titt på diamant t3, det var en slik sykkel som startet morroa for min del, solid sykkel med bra utstyr og lav vekt. Og etter min smak en drøm å sykle på.

2015 Cannondale SuperSIX evo RED
2012 Diamant T1

www.ckvictoria.no

Moderator  support