Skarverittet 2013 - Din Naturlige sesongavslutning
|
Skarverittet 2013 - Din Naturlige sesongavslutning
20/03/2013 08:07
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Påmeldingen er åpnet. Ta meg med til påmeldingssidene! Vi har samlet mesteparten av informasjonen du trenger på denne siden, og håper virkelig du benytter deg av muligheten til å sikre deg en plass tidlig. I år har vi en "tidlig påmeldingsperiode" frem til 20. juni som gir rabatterte priser til mosjonistklassen og konkurranseklassen (M/K 17->). Vi håper du benytter deg av tilbudet! Skarverittet ønsker å holde høy kvalitet på arrangementet, og vi har i år satt en øvre grense for deltagere på 1500 stykker inkludert Barnas Skarveritt. Dette for å sikre at vi greier å håndtere alt det logistiske, samt at vi har nok personell. Vi trenger å bygge erfaring, slik at alle skal få en god opplevelse. Vi jobber nå kontinuerlig med å skaffe til veie overnattingstilbud på hotellene på Geilo, og andre alternativer som campingplasser og andre turistsentre. Næringen er sterkt med å støtter oppom, så dette er noe vi er sikre på at går i orden, også i år. Du kan trygt melde deg på i visshet om at du får informasjon om gode tilbud gjennom oss. Det er enda tidlig på året, og vi har ikke mye konkret å presentere i skrivende stund, men kan garantere at vi ikke bare kommer til å levere like godt som i fjor; Vi kommer til å levere bedre! Utfordre dine venner, lagkamerater eller kollegaer, og meld dere på.  Velkommen skal dere være.. www.skarverittet.no Facebooksiden vår
Redigert av KevinE; 20/03/2013 08:09.
|
|
|
Re: Skarverittet 2013 - Din Naturlige sesongavslutning
[Re: KevinE]
14/05/2013 22:04
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Hei folkens! Sesongen er godt i gang, men ikke glem at vi har rabatterte priser frem til 20. juni! Ingen grunn til å vente med å melde seg på!  Se www.skarverittet.no
|
|
|
20/06/2013 14:53
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Det er jo fortsatt en liten stund igjen til sesongavslutninga, men ønsker likevel å minne dere på at IDAG er siste dagen med rabatterte priser for konkurranse og trimsyklister..
Per i dag er det påmeldt over 100 stykker, 84 stykker på nettsidene og i tillegg sitter vi på grupper med totalt rundt 40 ryttere som skal legges inn etterhvert..
Fra og med i morgen er det ordinær pris. Det vil i enkle trekk si opp 100,- i forhold til dagens priser..
mvh Kevin E.
|
|
|
20/06/2013 20:49
|
29" mannen.
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
21/06/2013 07:57
|
Torlog
Avhengig
|
Avhengig
Kevin: Har dere vurdert å dele inn puljene etter slutttid og seeding i steden for rene aldersklasser? Dette er gjort med stor suksess i flere andre ritt. En får da flere jevngode i hver pulje som kan kjøre sammen uavhengig av alder...
|
|
|
21/06/2013 08:26
|
Frode_Roesand
Entusiast
|
Entusiast
I år - som i fjor - er dere suverene  på pris... Hva er det som er så mye bedre med Skarverittet enn Montebello og Neptunrittet (og andre ritt)? Jeg skjønner det ikke. Stod over Skarverittet i fjor pga prisen dere tar for deltakelse. Må jo legge på reise og opphold også... I min verden er 200-250,-Nkr penger det også. I år er Skarverittet en del av mastercupen som jeg prøver å få deltatt i når det passer. NM er det også, og det er morro å konkurere mot de beste i aldersklassen sin. Hva er politikken med at masterklasser betaler mer for nc deltakelse enn M, MJ, K og KJ? (Selv om jeg tror jeg vet svaret kan jo andre svare på det om de vil). Siden jeg, og de aller fleste andre ikke vinner (og ikke vinner noe på å delta i sykkelritt) vurdere jeg til neste sesong å melde meg på i elite for listefyll. Lengre ritt blir det også...  Vi sees på Hol/Geilo...
CK Elverum / Hagen sport - Elverum
|
|
|
[Re: Frode_Roesand]
21/06/2013 08:33
|
Frode_Roesand
Entusiast
|
Entusiast
Hva er politikken med at masterklasser betaler mer for nc deltakelse enn M, MJ, K og KJ? (Selv om jeg tror jeg vet svaret kan jo andre svare på det om de vil).
Denne er ikke bare for Skarverittet... for å være fair på den.
|
|
|
[Re: Torlog]
21/06/2013 09:13
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Kevin: Har dere vurdert å dele inn puljene etter slutttid og seeding i steden for rene aldersklasser? Dette er gjort med stor suksess i flere andre ritt. En får da flere jevngode i hver pulje som kan kjøre sammen uavhengig av alder... Endelig noen spørsmål Jada Torlog, det har vi! Hovedsaklig argument for å seede etter resultat er jo at det fører til en jevnere flyt, og dermed også større sikkerhet med tanke på at det blir mindre forbipasseringer.. Dette er vi klar over! (selvfølgelig har det jo også en annen virkning, at man stort sett får større grupper med samme slutt-tid å henge på i..) Skarverittet begynner å få litt størrelse, og endel av utviklingen er selvfølgelig å se på dette med puljer! I fjor lovte vi seeding, men vi fikk det ikke til siden vi hadde stor etteranmelding, samt at vi, og Quick timing (fabelaktige tidtakere) hadde misforstått hverandre litt, og vi greidde derfor ikke håndtere puljeinndelingen på annen måte enn klassevis.. Det er alltid en god diskusjon rundt dette med puljer, og det kan hende vi gjør om på dette i fremtiden, men akkurat nå holder vi oss til klassevis, for da konkurrerer du jo med de samme folkene du skal stå på resultatliste med. 
|
|
|
[Re: Frode_Roesand]
21/06/2013 09:45
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
I år - som i fjor - er dere suverene  på pris... Hva er det som er så mye bedre med Skarverittet enn Montebello og Neptunrittet (og andre ritt)? Jeg skjønner det ikke. Stod over Skarverittet i fjor pga prisen dere tar for deltakelse. Må jo legge på reise og opphold også... I min verden er 200-250,-Nkr penger det også. I år er Skarverittet en del av mastercupen som jeg prøver å få deltatt i når det passer. NM er det også, og det er morro å konkurere mot de beste i aldersklassen sin. Hva er politikken med at masterklasser betaler mer for nc deltakelse enn M, MJ, K og KJ? (Selv om jeg tror jeg vet svaret kan jo andre svare på det om de vil). Siden jeg, og de aller fleste andre ikke vinner (og ikke vinner noe på å delta i sykkelritt) vurdere jeg til neste sesong å melde meg på i elite for listefyll. Lengre ritt blir det også...  Vi sees på Hol/Geilo... Igjen, jeg tar med meg innspillene videre, selvfølgelig. I år fikk jeg igjennom at vi kjører rabatterte priser i 3 måneder etter påmeldingen åpnet, for å se hvilken respons vi fikk på dette.. Responsen har vært veldig god! Totalt med både selv-påmeldte samt grupper som har tatt kontakt, ligger vi nå på ca 130 påmeldte (samme tid i fjor var rundt 30 stk!) Inntrykket ellers, er at mange venter og ser an formen, været osv, og at 100,- da ikke betyr alt for mye (hvertfall sier mange ryttere som jeg har snakket med akkurat det) Husk at at vi ifjor heller aldri tok noe etteranmeldingsgebyr for online påmelding (Frem til fredag kl. 12.00).. Vi ønsket at selv de som ventet lengst mulig skulle kunne komme uten noen ekstra kostnad.. Jeg tørr ikke på dette tidspunktet si at det ikke blir etteranmeldingsgebyr i år, men jeg tviler egentlig på det. Mer informasjon kommer selvfølgelig tydelig ut når det nærmer seg.. God helg!
|
|
|
21/06/2013 11:07
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Vi kjører Quick timing selv i vår klubb, ser ikke poenget med å øke påmeldingsavgift i det hele tatt.
Da er det bedre at man setter en deadline - ferdig med det.
Mulig man mister noen første gangen, men neste år vil alle melde seg på innen tidsfristen. Pengene får man inn uansett siden det er bindende, og man slipper de som syter og klager uansett hva man gjør for å tekkes de.
Er null arbeid rundt oppsett, så det finnes ingen argumenter i seg selv å øke prisene frem mot en deadline.
Det er en uting egentlig at man skal ha folk til å betale for et ritt opp mot et år i forveien (Birken - ski 2014), dette vil på et tidspunkt komme og bite arrangørene hardt i stumpen - tror jeg.
Var en annen sak før i tiden når man håndterte dette manuelt.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
21/06/2013 11:14
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Helt enig Lurifax.. Vi er strålende fornøyd med Quick timing.. De er innovative, løsningsorienterte, lettvinte og gjør absolutt SIN del av jobben..
Vi har Per A. som kontaktperson.. For en flott fyr!
|
|
|
[Re: Lurifax]
21/06/2013 11:33
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er null arbeid rundt oppsett, så det finnes ingen argumenter i seg selv å øke prisene frem mot en deadline.
Vi ryttere er enkle; venter til siste frist med å melde oss på dersom det er gratis å vente, og null risiko for "utsolgt". For en maratonarrangør er det nødvendig å ha en premie for tidligpåmelding, det er ikke alle som kan/tør/vil forskuttere så mange titalls tusen fra klubbkassa flere måneder før rittet. For oss rittarrangører er det også greit å få brorparten av påmeldingene såpass tidlig at vi kan estimere antallet (= dimensjonere arrangement og innkjøp/reservasjoner) noenlunde riktig. Det er utrolig mye penger som går i dass om vi dimensjonerer til 1000 og vi får 500 påmeldinger (dette kan gjerne kompenseres med høyere startkontingenter, men da er vi i gang med prisspiralen...). Uten rabatt for tidlig påmelding er dette helt umulig i mine øyne. Skarverittet er for øvrig langtfra de dyreste, se bare på hva Birken, Grenserittet og Styrkeprøven tar seg betalt for å slippe deg gjennom traseen med startnummer... Selv føler jeg at jeg må se an lyst, form og værforhold før jeg melder meg på Skarverittet, at det skal koste ekstra aksepterer jeg glatt.
Redigert av Oystein L; 21/06/2013 11:37.
|
|
|
21/06/2013 12:25
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
HVA Oystein L? Har du ikke lagt opp formtopp til Skarverittet???
Trodde det var ut med Birken nå jeg.. ;p
|
|
|
21/06/2013 12:38
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
HVA Oystein L? Har du ikke lagt opp formtopp til Skarverittet???
Trodde det var ut med Birken nå jeg.. ;p Erfaring tilsier at selv om fysisk form er grei nok, hender det at hodet er relativt langt fra rittmodus etter siste helg i august. I tillegg kan lista med forsømte gjøremål være så lang at min egen prioritering overstyres...
|
|
|
[Re: Oystein L]
21/06/2013 13:15
|
Frode_Roesand
Entusiast
|
Entusiast
Vi ryttere er enkle; venter til siste frist med å melde oss på dersom det er gratis å vente, og null risiko for "utsolgt". For en maratonarrangør er det nødvendig å ha en premie for tidligpåmelding, det er ikke alle som kan/tør/vil forskuttere så mange titalls tusen fra klubbkassa flere måneder før rittet. For oss rittarrangører er det også greit å få brorparten av påmeldingene såpass tidlig at vi kan estimere antallet (= dimensjonere arrangement og innkjøp/reservasjoner) noenlunde riktig. Det er utrolig mye penger som går i dass om vi dimensjonerer til 1000 og vi får 500 påmeldinger (dette kan gjerne kompenseres med høyere startkontingenter, men da er vi i gang med prisspiralen...). Uten rabatt for tidlig påmelding er dette helt umulig i mine øyne. Skarverittet er for øvrig langtfra de dyreste, se bare på hva Birken, Grenserittet og Styrkeprøven tar seg betalt for å slippe deg gjennom traseen med startnummer... Selv føler jeg at jeg må se an lyst, form og værforhold før jeg melder meg på Skarverittet, at det skal koste ekstra aksepterer jeg glatt.  egentlig det jeg er mest spent på også - hvordan været i fjellene er langt ute i september... Er meldt på - til totalt 740,- (inkl. adm.gebyr (også noe jeg ikke ser i så mange andre ritt). Vil bare si at alle selvfølgelig fritt kan velge om en vil sykle ritt og evt hvor mange ritt en vil sykle - det er som med andre goder som koster penger... , og jeg synes det er veldig ok å diskutere det vi gjør på et diskusjonsforum. Tror vi fleste ser poengene dine, men det store spørsmålet er vel hvorfor andre - sammenlignbare ritt - greier det til 200 - 250 Nkr mindre. Jeg synes ikke det er riktig å sammenligne med de du gjør, men de utnytter også posisjonen sin - slik markedet er i dag. Mer riktig å skrive "ikke langt fra dyrest" enn "langt fra dyrest", er min mening...  Satser uansett på et knall ritt!
|
|
|
21/06/2013 13:34
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Mange som gruer seg til vintern  Værstatistisk sett er den 4 helga i september svært god. Da pleier det å være sol, lite vind, og god temperatur på dagen.. Utrolig nok, når jeg så gjennom værdataene for denne helga i 10 år tilbake, så er denne helga den varmeste (uten at vi kommer til å flytte rittet permanent dit).. Det er den andre, og den fjerde helgen som absolutt er best, men 7. september blir nok for nært innpå Birken  Kan legge ved ett bilde jeg tok på fjellet, lørdag 22. september i fjor? Jeg håper virkelig det blir slik! [img] https://www.facebook.com/photo.php?fbid=...e=3&theater[/img]
|
|
|
26/06/2013 18:19
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Hadde det vært av interesse å prøvd å integrert nedfarten fra Kikut inn i en av disse løypene kanskje? http://terrengsykkel.no/index.php?id=4758Vi har bedt Duane i Geilolia Downhill se på saken 
Redigert av KevinE; 26/06/2013 18:20.
|
|
|
05/08/2013 09:43
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Vi har gått på Terreng-jakt! OG, vi har funnet  I disse dager går vi gjennom konkurranse og NM/NC trasèen for å finne ytterligere utfordringer. Helt siden vi lagde løypene, har vi hatt "alternative" spor som vi har hatt tanker om å legge inn i trasèen. Nå jobber vi med grunneiere, for å se hvilke endringer vi kan gjøre, samt HVEM vi kan gjøre endringen for. (Det har tross alt noe å si hvor mange som deltar på de forskjellige trasèene) Først og fremst har vi sett for oss å hente mer terreng i Hol, like etter start. Dette for å strekke feltet litt før vi kommer mot Hol stasjon. Skogsvei, lysløype, bakker, myrer (med 2"x8) og sti er noen av ingrediensene.. 
|
|
|
05/08/2013 17:43
|
HNK
Besatt
|
Besatt
Jeg tenker å hoppe på 54km løypa. Men et innslag av Anacondaløypa ned fra Kikut hadde vært rått! Hadde gleden av å bruke stisykkelen litt her i sommer. Kjempemorsomt med hardtail også tipper jeg.
Men forslaget om myr etter Hol støttes ikke på noen måte;-)
Fikk først med meg nå at rittet er flyttet en helg.....veldig bra. Så får jeg med meg Hafjell
Redigert av HNK; 05/08/2013 17:58.
|
|
|
05/08/2013 18:41
|
29" mannen.
Entusiast
|
Entusiast
Jeg er med , men myr og våtmarker så tidlig ii rittet ser jeg ikke som et pluss Kan jo være kjølig i september så det å sykle våt og gjørmete hmmmmm :-(.
Synes traseen har nok av utfordringer for den gjennomsnitte rytter.
|
|
|
05/08/2013 18:55
|
obligor
Medlem
|
Medlem
|
|
|
06/08/2013 08:30
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
HNK: Ikke umulig at det kan bli ett innslag av Downhilltrasè, men det er i såfall den nederste biten  Ikke tenk våt myr. Får da ikke tro det skal regne SÅ mye fremover, hehe. Etter hva jeg kan huske (for jeg vokste opp bare 100m unna) så er det en flott sti man kan gå/sykle på, med innslag av "klopper" i små partier. Det er uansett ikke slik hererdetsåvåttathjuletsitterfastenhalvmeternediimyra-vått 
Redigert av KevinE; 06/08/2013 08:30.
|
|
|
11/08/2013 21:23
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
I kveld har vi laget ny sporlogg for NM-traseen. (Blir lagt ut senere).. Denne viser 2347 høydemeter.. Det er nok å bryne seg på 
Redigert av KevinE; 11/08/2013 21:24.
|
|
|
11/08/2013 21:42
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
I kveld har vi laget ny sporlogg for NM-traseen. (Blir lagt ut senere).. Denne viser 2347 høydemeter.. Det er nok å bryne seg på  Tommel.Opp. Høydemeter er gøy, jo mer jo bedre 
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
12/08/2013 14:31
|
Høggern
Entusiast
|
Entusiast
Hvor teknisk er dette rittet?
|
|
|
18/08/2013 10:12
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Er rittet Norgesmesterskap også for juniorklassene, eller er det kun NC for disse?
|
|
|
[Re: Tgabriel]
18/08/2013 12:58
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er rittet Norgesmesterskap også for juniorklassene, eller er det kun NC for disse? Nei, det er pt ikke offisielle mesterskap i maraton for junior (mesterskap i nye øvelser/grener/klasser må i såfall foreslås og vedtas på forbundstinget)
|
|
|
18/08/2013 15:42
|
sanouka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Gjerne mer terreng takk. En kombo ned fra kikut også med en av de snillere DH linjene tror jeg vil funke bedre enn kamikaze nedover grusveiene i bakken. Vi sees hvis sola skinner.
"It never gets easier, you just go faster."
|
|
|
[Re: sanouka]
18/08/2013 19:02
|
Morteen
Avhengig
|
Avhengig
Gjerne mer terreng takk. En kombo ned fra kikut også med en av de snillere DH linjene tror jeg vil funke bedre enn kamikaze nedover grusveiene i bakken. Vi sees hvis sola skinner. +1
|
|
|
18/08/2013 21:31
|
KevinE
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Heisann! Rittet er ikke spesielt teknisk, men det betyr jo ikke at det er spesielt lett! Det er nok høydemeter, og utfordringer.. Vi HAR derimot lagt inn noe mer singeltrack, skogsvei og sti helt i begynnelsen i år (Over Myra blir det klopper, så skal få slippe å bli våt på beina :D) Når det kommer til utforbakken, så må jeg få understreke at det ikke er avgjort noe her enda. Løypa blir satt først i neste uke, så skal jeg produsere kart osv, men til Birken (som dere forøvrig treffer MEG på), bør jeg ha mer info.. Løypesjefen snakker om at det kanskje blir kjørt en anne løype ned Kikutbakken, en løype som går til høyre for Kikutheisen, og som inneholder noen doseringer o.l. Deretter kan det fort være at du må OPP ett lite stykke (ikke bratt), før du kommer inn i en DH trasè av den milde sorten. Jeg tror ikke det blir hopp i denne, og isåfall må det være en "chickenrun" også 
|
|
|
|
|