|
Proteinpulver?
|
Proteinpulver?
19/03/2013 21:52
|
FUA
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Har vært hos legen og fått kjeft igjen. Det spises for lite protein, roper han.
Noen som har noen gode tips om dette pulveret med protein som selges over disk?
Har ikke tenkt meg ned på gymmen til Harald, bare hypp på å øke proteininntaket.
Så, noen tips?
Takk.
|
|
|
Re: Proteinpulver?
[Re: FUA]
19/03/2013 22:03
|
Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Jeg anbefaler Star Nutrition sitt Whey-80 fra gymgrossisten.no. Adskillig bedre på smak enn proteinfabrikken sitt tilsvarende ihvertfall. Helt standard myseprotein med veldig lite karbohydrater, og smaken er veldig bra synes jeg. (jordbær er rimelig digg)
|
|
|
19/03/2013 23:11
|
altitude
Avhengig
|
Avhengig
Kjøp vanlig rent proteinpulver uten tilsetning av lurium, eller hypede merker frontet av en eller annen muskelbøffel, som lover mirakler og som koster 3x av alt annet. Isolat protein er en fin type som er lav på fett, laktose og karbohydrater. Jeg kjøper fra Norkost.no (type Pro Blend eller Elite Gold), men det finnes mange bra produkter og leverandører på markedet. Men dette er jo bare et kosttilskudd, så du kan også øke proteininntaket gjennom vanlig kost; karbonadedeig, kyllingfilet, torsk og fileter fra storfe og svin er alle fine og magre proteinkilder.
|
|
|
20/03/2013 07:38
|
imag
Ivrig
|
Ivrig
Legen din sier at du spiser for lite protein, og løsningen din er å kjøpe pulver for å drikke? Er det ikke noe du kan gjøre med kostholdet ditt for å øke proteinmengden? Og av nysgjerrighet, hva består dietten din av siden du sliter med dette?
Melk og melkeprodukter, egg, kjøtt, solsikkefrø, sesamfrø, tunfisk -- typiske ting du kan spise mer av for å få mer protein i kosten. Husk fettinnholdet i frøene hvis du teller kalorier.
|
|
|
20/03/2013 08:45
|
FUA
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Takk for tips. Her må jeg nok oppklare en sak, proteinpulver er ment som et supplement til en allerede ganske variert (men proteinfattig) hverdag. Ikke alltid jeg har det jeg ønsker i huset og ønsker å ty til greie løsninger. En typisk uke for meg ser slik ut:
Frokost: Egg og grønnsaker / skyr og avocado (el tilsv). Vann
Mellommåltid: nøtter (de fra Rema 1000). Vann.
Lunsj: Alltid salat m/masse digg. Vann.
Middag: Alt mulig, kylling, fisk, kjøtt, er opptatt av ren mat. Vann
Kvelds: ingenting / ett glass vann
Trener 2-4 g. per uke.
I helgene (fred/lør) spiser jeg som en gris; potetgull, Cola Zero, Vin, ØL, all mulig fornuftig/ufornuftig mat, sjokolade etc.
|
|
|
20/03/2013 08:55
|
hrukin
Besatt
|
Besatt
Kan ikke skjønne at dette er proteinfattig kost. Bra med proteiner i egg, nøtter og i middagen. Tror ikke du har mindre en de fleste av oss. Må være en grunn til at legen anbefaler mere proteiner i kosten.
Drev tidligere med mye vekttrening og var over middels interessert i proteiner og har bare et råd. Proteintilskudd kjøpes ut i fra smak. Ikke tro på alle luriumstoffer som skal være tilsatt som skal være magisk. Rent protein fra seriøs leverandør som er god på smak er fasiten. Smaker det ikke godt så slutter du etter kort tid vis du ikke har viljestyrke av stål.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
|
|
|
20/03/2013 09:05
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Har vært hos legen og fått kjeft igjen. Det spises for lite protein, roper han.
Noen som har noen gode tips om dette pulveret med protein som selges over disk?
Har ikke tenkt meg ned på gymmen til Harald, bare hypp på å øke proteininntaket.
Så, noen tips?
Takk. Billig og smaker ganske godt: http://www.proteinfabrikken.no/default/Proteinpulver/Plasma-Whey-Protein-2722g-Jordb%C3%A6r-Ironcore-Nutrition-12776-p0000004588.aspx Hvor stort behovet for en syklist vil være og hvor mye det har for seg. Vet ikke. Fra egen erfaring, usikker. Men det jeg vet, er at det smaker ganske godt og gir en ok metthetsfølelse på en rask måte (da jeg ofte er på farta og ikke gidder lage skikkelig mat. Enkelt med noe havregryn, frokostblanding og melk + proteinpulver)
Redigert av Abit; 20/03/2013 09:08.
|
|
|
[Re: imag]
20/03/2013 09:11
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Legen din sier at du spiser for lite protein, og løsningen din er å kjøpe pulver for å drikke? Er det ikke noe du kan gjøre med kostholdet ditt for å øke proteinmengden? Og av nysgjerrighet, hva består dietten din av siden du sliter med dette?
Melk og melkeprodukter, egg, kjøtt, solsikkefrø, sesamfrø, tunfisk -- typiske ting du kan spise mer av for å få mer protein i kosten. Husk fettinnholdet i frøene hvis du teller kalorier. Jeg skjønner legen godt. Anta en narkoman hvis rusatferd gjør et vedkommende er i stor fare for hepatitt C, hiv eller annet. Skal man da be vedkommende slutte med stoff, eller kanskje bare be de slutte med sprøyter. Det norske problem er ikke at vi ikke får nok mat, men at vi ikke får nok at den næringssammensetning som er viktig.
|
|
|
20/03/2013 09:14
|
Øyvind V
More than words
|
More than words
Jeg bruker Proteinfabrikkens WheyTech, sjokolade og banan. Synes begge smaker veldig bra, spesielt i melk. WT er ofte på tilbud, enten hos PF direkte (som har fri frakt i nettbutikken), eller på Coop som av og til brenner inne med litt for mange bøtter.
Tech Nutrition har jeg slutta med, det ble for dyrt og det smakte for kunstig. Men Pro Zyme er et veldig rent produkt (mye protein, lite karbohydrat). Multipower lager også mye godt, men det er dyrt. En shake av melk, frosne blåbær, en skje Cocosa kokosnøttolje, banan og en spiseskje Multipower med jordbærsmak er skikkelig digg.
Brukte mye mer pulver før, men har blitt flinkere til å spise proteinrik mat. F.eks. hamburgere laget av karbonadedeig, cottage cheese og egg (skikkelig digg!), nøtteburgere laget av hakkede nøtter, cottage cheese og egg, ting med kikertmel (23 % protein), kikerter, linser og bønner.
|
|
|
[Re: Øyvind V]
20/03/2013 09:17
|
Abit
Ivrig
|
Ivrig
Whey tech er god på smaken. Bedre enn plasma. Men var i hvertfall over dobbelt så dyr
|
|
|
20/03/2013 10:58
|
Espen J
Besatt
|
Besatt
Jeg er nå på vei ned en bøtte med den plasma-greia med "jordbærsmak" som ble linket til oppi her, og jeg kan si rimelig sikkert at det blir min siste. Den funker godt om du f.eks blander den i en smothie, men alene med vann er den et lite helvette. Min foreløpige favoritt har vært gymgrosistens whey-80-protein med mint-sjokolade. Den funker godt med vann, blir i overkant søt med melk, og er overraskende god i smothies. Til en viss grad går det vel også ann å bruke den som en erstatning for sjokolade om kostholdet tilsier at orntli sjokolade er fyfy men suget er sterkt.
Trønder osv
|
|
|
21/03/2013 11:54
|
FUA
OP
Medlem
|
OP
Medlem
Ble denne:
http://www.xxl.no/Root/Trening-%26-helse/Kosthold/Etter-trening/MYO-5-Phase-Protein%2C-1kg/p/1089267_4_Style
Følte meg som en vektløfter.
Det takkes for mangfoldige svar i tråden.
|
|
|
|
|