Har i år tenkt å legge om treningen litt og trenger da en landeveissykkel, da sykkelturer på over 10-12 mil på terrengsykkel (dog helstiv) er utrolig kjedelig.
Jeg har svært lite erfaring med landeveissykler og søker da litt "opplæring" her inne.
Først, det er minimal risiko for å bli arrestert av stilpolitiet da reglene har jeg rimelig god oversikt over.
Derimot utstyr og sykler er litt mer i tåkeland.
Selvom sykkelen kun skal brukes til trening på lange koseturer har jeg noen visuelle krav og selvfølgelig funksjonelle krav.
Alt jeg har av landeveiserfaring er på ferieturer og leie av sykkel. Da har jeg gått for landeveissykkel, da faren for å rote seg veldig bort er mindre på landeveien.
Så til saken, har sett litt på Vipera som beskrevet i headingen. Den jeg har kikket litt på er en 2012 mod som ser rimelig standard ut fra butikken, men ser at selgeren selger sykkelen med Flow Carbon 58 mm, mens etter litt googling ser det ut som om denne sykkelen kom med Mavic Cosmic Carbon SL. I tillegg til at den er byttet til en FSA K-Force light BB30 krank.
Vil man si at disse er likeverdige eller er det ene hjulsettet bedre enn det andre?
Ville det hatt noe å si på hva DU ville ha tilbudt for sykkelen
Har prøvd å finne noen tester av sykkelen, men ikke lykkes. Noen der ute med erfaring?
Nå tror jeg ikke at det kan være et dårlig kjøp for min del, med den lille erfaringen jeg har på landeveien. Er det likevel noe jeg bør være oppmerksom på f.eks finnes det kjente fabrikksvakheter ved sykkelen.
Sykkelen fremstår som godt vedlikehold og drivverk er nytt.
Redigert av paalbn; 16/03/2013 07:51.