Hei forumbrukere og sykkeleksperter

Jeg har en liten utfordring med min Cannondale CAADX 105 som jeg for det meste bruker til og fra jobb på vinteren, og når det er skikkelig drittvær vår, sommer og høst.
Sykkelen er veldig god å sykle på. Har funnet meg godt til rette på den, og etter å ha satt på et lengre stem, har den ganske lik sittestilling som min andre sykkel, en Canyon CF SLX.
Problemet er cantilever-bremsene. De er trøblete for å si det mildt. Jeg har prøvd mange forskjellige klosser, men ingen gir skikkelig bremseeffekt. De som fungerer best til nå er Clarks 55mm Caliper Brake Shoe. Men disse tar veldig ujevnt og gir masse vibrasjoner i gaffelen. Jeg vet at man kan skråstille klossene bitte litt, men det er jaggu ikke lett å få til.
Skulle gjerne hatt skivebremser, men hverken ramme eller gaffel har fester for skivebrems.
Er det noen der ute som kan gi meg noen tips om hva jeg kan prøve for å få litt bedre og smoothere bremseeffekt? Finnes det noen måter å montere skivebremser på denne sykkelen via braketter eller lignende?
Andre velfungerende muligheter?
Lars