Hvis du setter 93 cm inseam på størrelseskalkulatoren, vil du få beskjed om å kjøpe XL, så den saken bør være grei. Testet også å sette 210 cm høyde og 91 cm inseam, canyon anbefaler fortsatt L
Ang. 7.9 vs. 9.9 så vil jeg anta at en på 196 cm ikke merker all verdens til 500 g. Uansett er hjulsett og bremser noe
jeg ville byttet på begge syklene, kjøper han 7.9 så har han 3.500 kr ekstra å bruke på et sett R1-bremser, f.eks. Jeg tror ikke terralogic er noe bedre enn CTD for en som, hvis jeg forstår deg riktig, skal våge seg ut på sti for første gang.
Ellers er vel hovedforskjellen at 9.9 kommer med 24/38 foran, 7.9 har 22/36. 24/38 er vel bedre for en som har ambisjoner om å kjøre fort på grus, 22/36 har fordelen at de verste motbakkene er lettere å forsere for en sliten kropp.
En annen viktig forskjell er at 7.9 er på lager i XL, mens 9.9 (i svart) først kommer på døra mot slutten av juni en gang. Jeg ville gått for 7.9 og investert i et par ordentlige bremser og evt. et lettere hjulsett hvis budsjettet tillater det.