Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd?

Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? #1564315 02/03/2013 07:56
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Handler endel på xxl sport. Gjengangeren er 15-20min ventetid.

På onsdag var det 25 foran meg i køen, da droppet jeg handlingen og dro hjem(xxl strømmen).

Fredag kveld. Nytt forsøk! Joda bare kølapp nr 8! Nye atomic twintip jibbeski skulle handles inn, endelig. Tilbud/ryddesalgspris på 999. Avisannonse der skien og bindinger og pris. Ok pris, sport conrad opererer med k2 ski til 1300.-. Har handlet klær og utstyr der for 10k etter jul, levering på 2dager.

Dattera på 7år legger stolt sine nye ski på disken. Men denne skien selges uten binding! 2.000 er mer riktig pris sier selgeren. Vedgår at annonsen ser ut som om ski og binding på bildet med 999.- er misvisende. Jeg blir jo irritert.

Mye frem og tilbake, så ender det opp med at jeg kan få ski og binding for 1300, 300 høyere enn ryddesalgspris, Dersom jeg legger til gliding MED VARMESKAP til 400.-, totalt 1.700.-!

VARMESKAP til en jibbeski til en 7åring? Jeg er rasende. Har stått der i 45minutter og vi sier uhøflig takk og går ut. VARMESKAP er tull ref kuzmin. Prisen er 999. Vi får krav om 1700 for skia, på en spesialpris var jo dette nå...

Tydelig lett å se hva de ansatte får bonus på ved innsalg..

Det blir bestilling via nettbutikk... K2 til 1300.- .

Skuffa 7årig jente som i dag er i Trysil på sine vanlige ski. Preppa med HF av pappa da.

Leave no trace - with fatbike

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Diamant Pinnacle R1 6,6kg
Nakamura BigBob 5.0 MK3 11,6kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..
Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564320 02/03/2013 08:10
HNK Offline
Besatt
Besatt
Nå er det vel slik at det kanskje et eller annet sted ved bildet står noen med liten skrift mot at bilder osv kan avvike fra tilbudet? Ofte det gjør det hvertfall..

Men: det at du kan få skiene m/binding for 1300,-, men bare dersom du også bruker 400,- på varmeskap, er lureri! Har jeg aldri hørt om før. Er som at du får 10% avslag på ny sykkel, men bare om du bruker 500,- på sykkeltilpassing.

Et kjøp kan ikke være betinget av et merkjøp av en annen vare.
Har selv ikke noe til overs for XXL etter flere opplevelser med elendig service og reperasjon, og ikke minst den evige ventetida!

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564327 02/03/2013 08:36
runar jahren Offline
Entusiast
Entusiast
15-20min venting er helt uaktuelt jeg klarer maks 5min før det klør over hele kroppen og jeg MÅ gå ut,men dette er meg da...
Jeg har handlet noe på xxl i Sandvika og vært ganske fornøyd med de,men foretrekker selvsagt å bruke sport 1 her i røyken.god kundebehandling hver gang og er nesten på fornavn med ansatte der,men utvalget er ikke like bra der selvsagt.
Syntes det forslaget dem presterte å klemme ut av selgertrynet sitt var meget dårlig wrx,men det sa du jo selv og;)

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564369 02/03/2013 11:24
even-e Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hvorfor går du til XXL? Det finnes da andre butikker med bedre utvalg og service. Kanskje du må betale noe mer, men du blir ikke lurt av selgere som (kanskje) ikke kan jobben sin...

Om en annonse oppgir en pris og det ikke står med forbehold om feil. Har du krav på pris som står oppgitt i annonsen. Dette Vet han bak kassen på XXL også.

Surly Pacer - til jobben
Nukeproof Mega AM - opp og ned er like langt
Giant Faith - ned maskin bygd
Lynski - på landeveien
Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564378 02/03/2013 12:09
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
+ 1: På XXL får du servicen du betaler for.

I annonsen står det ingenting om at bindinger er inkludert, men bildene er jeg enig i kan være misvisende. Sånne annonsebilag pleier å ha forbehold både om feil og bildebruk.

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564394 02/03/2013 13:27
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Nå skal jeg ikke uttale meg om akkurat ditt tilfelle, men heller på generelt grunnlag. Har handlet mye på Gsport og XXL på Sandvika Storsenter og har fått veldig bra service. Enkelte medarbeidere har etter det jeg opplever stor kunnskap utover den vanlige produktopplæringen. At man feks møter en selger i en butikk som som har topp kunnskap om sykler, men kanskje ikke helt på høyden på ski så kan man ikke slakte feks alle XXL butikker som enkelte på forumet gjør. At enkelte selgere er overivrige med innsalg tror jeg ikke er noe som bare skjer i kjedene.

Når vi kommer å skal handle i den siste salgsinnspurten hvor det er som du sier 25 foran deg i køen så er det begrenset hvor mye smalltalk det blir tid til. Man skal selvfølgelig få den informasjonen man trenger, men skjønner selgerne prioriterer å få litt fortgang i køen. Tror ikke det er noe annet i en spesialbutikk hvor du kommer 2 dager før birken og skal ha service på sykkelen.

Synes også det er blitt med sportsbutikker som det er med flyselskaper. Man får en minimumspris og alt tillegg koster, alt fra prepp til det å montere bindingene. Eller det reklameres med opptil 60%, men du skal ha flaks for å finne noe som har mere en 30-40%.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: Gråstein] #1564454 02/03/2013 17:33
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: Gråstein

I annonsen står det ingenting om at bindinger er inkludert, men bildene er jeg enig i kan være misvisende. Sånne annonsebilag pleier å ha forbehold både om feil og bildebruk.

Det er riktig at det sto kun om skien i teksten. Men bilde av atomic ski og atomic binding løst ved siden av til 999.- ganske enkelt en feil i annonsebilaget.

Ryktene hjemmefra i dag sier at anton sport triaden i dag fikset rosa K2 twintip ski. Uten varmeskap prepp. 1000.-. Da ble penga lagt i Norge. Det er bra!

Salgsinnspurt? Begge ganger vært der 20.00 på en onsdag og fredagskveld. I senterets lavsesong. Begge gangene så er det lang kø. I realiteten nesten stengt for nye kunder en time før stengetid. En person til å ta unna den voksende køen. Mange går, av oss 8 gikk 2. Tapt salg? Det er iallefall innspill.

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564459 02/03/2013 17:48
K1neth Offline
Ivrig
Ivrig
Vel dette er nok fremtiden i veldig mange sportsbutikker. Vi sitter hjemme på pcen og forguder internettbutikker som sender på tvers av landegrensene. Er det noe galt så henvender vi oss i butikk å forlanger at de skal hjelpe oss.
Lang kø i butikk, er dette noe nytt da? Det er jo svært få som gidder å betale for å få service om dagen. Her skal det presses priser, stemningen jeg ser på Terrengsykkel hvor man diskuterer maks utnyttelse av rabatter, prispress mellom butikker og vica versa. Javell, dette er begynnelsen. Og dere tror den lille butikken på hjørnet kommer til å holde tritt?

Egeninterressens problem i fullt utslag!

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564462 02/03/2013 18:37
K
keo Offline
Ringrev
Ringrev
K
Du må alltid vite hva du kjøper på xxl. Var med en kollega på xxl som kjøpte langrennspakke til 799. Skiene skulle brukes noen hundre meter i påska, selgeren forsøkte å selge behandling i varmeskap. En annen ting er at prisen i butikk ikke stemmer med prisen i kassa. Kjøpte 3 par løpesko til ungene idag, som alle ble slått inn feil i kassa. Bare å stille seg i kø for å få ryddet opp.

Reklamasjon har som regel gått greit, handler mye på xxl.

keo
Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564559 03/03/2013 00:26
HNK Offline
Besatt
Besatt
Men: slik jeg leser trådstarter, så var tilbudet om redusert pris på bindingen til 300,- BETINGET av kjøp av gliding i varmeskap!
Mao virker det som at trådstarter har MÅTTET kjøpe varmeskapsbehandling for å kunne få bindingene til 300,-.

Dette synes ikke jeg er greit, eller god kundebehandling uansett. Da er det jo ikke snakk om å gardere seg mot å måtte gi gratis skiprepp, da prøver jo selger å nærmest tvinge kunden til å betale mer.
I forhold til det den XXL ansatte over her skriver, og jeg berømmer det innlegget, hadde det for selger holdt å kun TILBY varmeskapsbehandling.

Jeg har selv stått i lycra outfit på bensinstasjonen og blitt spurt om jeg vil kjøpe en bilvask og spurt hva faen skal jeg med det som ikke kommer med bil engang. MEN: samme mann bak kassa har aldri sagt at: "den solskinnsbollen du står og sikler på får du KUN kjøpe DERSOM du også kjøper en bilvask".

Og: om en far velger å kjøpe toppmodellen av ski til sin syvåring og dyrt utstyr, ja det skal vi andre bare drite i! Det er fullstendig irrelevant, og en personlig sak som ingen andre har noe med.

Edit: ser ut som et innlegg fra en XXL ansatt er blitt fjernet her. Det synes jeg er feil, uansett om det ble fjernet av moderator eller innlegger selv. Innlegget ble sikkert slettet pga den ansattes forhold til arbeidsgiver, fair enough, men jeg syns innlegget bør legges tilbake igjen der det var. Når man legger ut et innlegg, så må man tåle eventuell svar på tiltale

Redigert av HNK; 03/03/2013 00:47.

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564564 03/03/2013 01:15
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Som flere har påpekt tas det forbehold om trykkfeil i avisen. Feil bør selvfølgelig unngås, men de dukker opp noen ganger.
Om det var slik at du ble stilt et ultimatum om å kjøpe ski med prep eller ikke kjøpe ski i det hele tatt synes jeg ikke det er greit i det hele tatt. Tilbudet kunne han jo uansett ha gitt deg, men det burde ikke ha blitt framsatt som noe krav.

Når det gjelder mersalg er det en selvfølge at du blir tilbudt prep av ski, ekstrautstyr på sykkel og alt mulig annet. Med priskrigen som pågår mellom kjedene – en priskrig som følger som resultat av kundenes jakt på lavest mulig pris – må butikkene tjene penger på ekstrautstyr og tjenester. At du mener du blir tilbudt en unødvendig vare eller tjeneste får så være. Det er tross alt bare å si nei.

Jeg ser for øvrig at det som vanlig skjæres over én kam med liv og lyst. Selv om XXL Strømmen har en selger som ikke kan behandle kunder skikkelig er ikke nødvendigvis kjeden fri for serviceinnstilte og dyktige mennesker. Alle ski/sykkel-menneskene hos oss, også ekstrahjelpene, er folk som har satt seg inn i varene de selger og er i stand til å gi god hjelp.

Som du selv sier var du der for å delta i ryddesjauen. Dette er ikke synonymt med lavsesong i det hele tatt. Du trodde vel ikke du skulle være alene om å benytte deg at dumpeprisene? I tillegg er den siste timen før stengetid en av de verste i løpet av dagen. Det ser ut til at nordmenn sliter med å komme seg opp av sofaen og ut til butikken før de absolutt må. Da blir det kø og stress på slutten av dagen.

For å oppsummere: jeg synes du fikk dårlig behandling, ikke alle XXL-butikker har slike folk, jeg synes du overreagerer et par steder.

Lars Jakob
mekaniker, XXL Lade

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564565 03/03/2013 01:16
Rednax Offline
Ringrev
Ringrev
HNK; inledningsvis i innlegget ble det presisert at innlegget skulle leses som "off the record", som fra et forummedlem til et annet, ikke som et offisielt svar fra en XXL-ansatt (iom at jeg er det). Når så påfølgende svar til innlegget (om enn tounge in cheek) indirekte omtaler innlegget mitt som svar fra en arrogant kundebehandler, så velger jeg å slette svaret da jeg innså at noen kan velge å tolke det slik trass i den soleklare disclaimeren,

Det stod i noen minutter, TS har tidssperre på sletting innlegg, det var innenfor denne tidssperren. Svaret på innlegget mitt har også blitt slettet, alle spor er altså vekke foruten din henvising.

Beklager at du svarte til intet.

..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: HNK] #1564566 03/03/2013 01:36
B
blåste Offline
Entusiast
Entusiast
B
Kan tenkes dette ble sendt som PM istedetfor.

Når det gjelder krav om kjøp av varmeskapsbehandlig kan det tolkes begge veier ut ifra det som blir skrevet, er vel egentlig bare trådstarter og selger som vet hvordan dette har blitt tilbydd, trådstarter kan også ha misforstått selger siden han allerede var litt oppspilt pga noe han mente var feil og sier klart og tydelig at han var irritert.

Når det gjelder å TILBY noe som man tjener penger på for å utjevne tapet er det kansje en forutsetning for at man kan gi den gode prisen, og derav krav til at det skal være en del av kjøpet.?

Skal ikke frita selger for noe her, det er selvfølgelig mulig at han har gjort noe feil, men også meget mulig han har prøvd å imøtekomme trådstarter med en løsning de ikke taper penger på som fortsatt er en god deal for trådstarter, da med forbehold om at skien har hatt en veil på 1600,- (syntes jeg å lese) og binding 1000,- er jeg nokså sikker på at 1300 er under smertegrensen med 2er kalkyle +moms. mulig jeg tar feil.

Sitat: HNK
Og: om en far velger å kjøpe toppmodellen av ski til sin syvåring og dyrt utstyr, ja det skal vi andre bare drite i! Det er fullstendig irrelevant, og en personlig sak som ingen andre har noe med.

Etter det jeg leste var det heller ingen kritikk ang toppmodell av ski eller binding i det innlegget eller ellers i tråden.??

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: blåste] #1564643 03/03/2013 11:40
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: blåste

Etter det jeg leste var det heller ingen kritikk ang toppmodell av ski eller binding i det innlegget eller ellers i tråden.??

Jeg vil anta at HNK blander sammen utstyr og behandling, men jeg gjetter på at det var ment som en kommentar til trådstarters utrop angående varmeskap og kuzmin.

For øvrig stemmer det han sier på en prikk: varmeskap er helt ubrukelig på en kuzminsiklet såle. På en god såle med ordentlig slipt struktur, derimot …

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564647 03/03/2013 11:50
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Trådstarter får presisere hva varmeskaptilbudet var. Såvidt jeg forsto det var hendelsene slik:

Kom til butikk, forventet 1000 for ski + binding
Fikk vite at 1000 var for ski, 2000 var pris for ski + binding
Selger ga et tilbud om å kjøpe pakken til 1300 gitt kjøp av varmebehandling til 400

Hvis dette er riktig fikk trådstarter altså et tilbud om ski + binding + varmebehandling for 1700, mot normalt for ski og binding 2000. Isåfall høres det ut som en klønete formulering fra selger, men ikke noe å klage over.

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564657 03/03/2013 12:28
HNK Offline
Besatt
Besatt
Jeg referer til et innlegg som er blitt slettet. Bare å ignorere mitt innlegg, det henger i løse luften når innlegget ble slettet:-)

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: HNK] #1564872 03/03/2013 21:41
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Men: slik jeg leser trådstarter, så var tilbudet om redusert pris på bindingen til 300,- BETINGET av kjøp av gliding i varmeskap!
Mao virker det som at trådstarter har MÅTTET kjøpe varmeskapsbehandling for å kunne få bindingene til 300,-.

Det er helt riktig. 1700 var betinget varmeskap. Prisen ski og binding ble anslått til CA 2000.-. "Gråsteins" presisering er og riktig.

En pris på ca 700-1000.- for et par alpinbindinger til 7år er drøyt. Spesielt når annonsen viser ski og binding til 999.-. Da blir det lokketilbud. Eller trykkfeil, som det kanskje var, bildet av bindinger i annonsen skulle da ikke vært med. For det er umulig å kjøpe barneski på 110cm uten bindinger. Sport conrad har iallefall ikke bindinger på alle barneski for de under 8år. Markedet for alpine barnebindinger kjøpt løst er nok lite..

Historien om feilprising er ikke første gang i år:
I februar var vi også innom, kjøpe lengre langrennsski, xxl alna. Fant pris på nett først, 999 for ski, binding og sko. I butikk, merket med 999.-. Finner endelig riktig skostørrelse, så stå 20min i kølapp køen, inn med ordren, 1599.- takk! What? Men det står jo 999 på nett og på veggen? Vi går bort, åh nei disse er feilpriset! River bort lappen og og den gamle på 1599 kommer frem. Jammen det sto jo 999 på nett og på veggen? Vi får da KRANGLET til oss 999 som annonsert på nett og vegg. Følte meg dritkjip. Dattera med. Fankern ikke meg som har feilpriset (var jo riktig priset). SÅ kommer skiprepp tiraden... Nei takk. Der og var det kø av kunder. Og noen går før det blir deres tur. Tapt salg? Mulig.

I bunn handler det om feilprising, og kundeflyt/køtider. Litt køtid er bra, tusle rundt i 5minutter er helt ok. Stå å henge i 20min, med uendelig mange nummer foran, da går du bare. De ansatte gjør bare jobben sin, og jeg synes xxl gjør det bra der!. Synes de er kunnskapsrike, imøtekommende, blide og løsningsorienterte. Det er ikke de ansatte som er problemet. De synes jeg er dyktige. De skal spørre om skiprepp, hvis ikke de gjør det, får du den gratis.. Det varmeskapet er stort ICON_WINK selge tilleggsprodukter er og greit, god gli er viktig, og det må være lov å tjene penger, men å forutsette det, blir drøyt. Da har du "take it or leave it". Til en preppe far som jeg er som er overinvestert i smøreboden, så blir det leave it. Varmeskap på jibbeski til en 7åring. Jadda.

Hvorfor alle kundene kommer alle disse kundene de siste timene? Når man helst har lyst til å dra hjem? For da er det minst folk på senteret. Minst kø i butikkene. Lett å parkere. Det er norges største kjøpesenter, og det er ofte mye folk der. Har ikke noe med sofa å gjøre. Om xxl ikke treffer med sin bemanning er ikke meg å evaluere. Men de kan selge MER med riktig bemanning det TROR jeg. Allokere ressurser fra de avdelingene som har kapasitet? For å selge MER. Mer fornøyde kunder. Oftere innom. Mere omsetning.

Har hatt mange gode opplevelser med xxl. To siste ikke noe særlig, jeg er LEI av feilprisinger, lei av å dra å kjøpe noe, for så stå der som en Kiwi-bob å nesten krangle meg til annonserte priser, begge grunnet feilprising av skipakker. Begynner å lure på om det er vanen. Ja jeg ble møkksur i butikken andre gang på rad som Kiwi-bob. Men man har ikke mulighet til å komme med "konstruktiv" tilbakemelding på så veldig mange andre måter.

Og for all del, legg pengene i norske butikker, om mulig. Det er bra for Norge.

Alt i alt. Jenta er nå storfornøyd med å få like ski (k2) som er prikk like sitt store forbilde kelly sildaru. Verdt en titt.. http://m.youtube.com/watch?v=-APdOPQLU4U

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564877 03/03/2013 21:47
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du hakke vurdert å handle hos noen andre da? Jeg veitta faen jeg. Det må da være mulig å finne en løsning på detta så du slipper å føle seg slik?

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564885 03/03/2013 21:58
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Har ordnet seg som sagt. Mor i huset fikset som sagt rosa k2 ski hos Anton sport på Metro senteret til 1000.- på lørdag, når vi var på ski. (Hun var og innom xxl strømmen først, med samme resultat).

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..
Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564887 03/03/2013 22:01
Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg var på XXL en gang husker jeg. Lite folk og fikk kjøpt alt jeg trengte til ryddige priser! Kjøpte noe på nett fra dem også, billig og rett hjem i postkassen.

Dumt at de dreit seg litt ut på bildet i annonsen, men alle vet jo at butikker alltid har forbehold om trykkfeil i slike blader. Såvidt jeg skjønte stod det jo til og med klart i teksten at det var skia som kostet 999. Dersom det stemmer synes jeg du bør ta litt mer selvkritikk i den saken, selv om det selvfølgelig var en glipp av dem med tanke på bildet.

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564894 03/03/2013 22:18
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ski og binding og pris 999.- . Joda jeg tar selvkritikk, men det var ikke jeg som hadde feilpriset varen.

Og det akkurat samme skjedde i februar på langrennskia. Tar selvkritikk for at xxl hadde feil priser på nett og i butikk da og jeg.

Jeg har tydeligvis dårlig innkjøpsrutiner. Jeg burde bare akseptere merprisen uten å reagere.

Diamant Apex 29Ltd 6,8kg
Surly Moonlander (solgt)
Cannondale 1000w..
Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564903 03/03/2013 23:05
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Som Jacobsen påpeker var det ikke i den annonsen spesielt vanskelig å lese teksten og forstå at det var ski de solgte.

Jeg antar at du sjekket prisen på bindingene isolert sett? Sannsynligvis var det høyere enn de 1700 du fikk tilbud om. Her har en selger i butikken prøvd å komme deg i møte, og alt du har er et bilde som ikke samsvarer med teksten?

Enig med Jacobsen, her synes jeg du er urimelig.

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1564912 03/03/2013 23:39
silverwrx Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Det var BILDE av ski OG løse bindinger priset til 999.-
Dersom bindingene på bildet ikke følger med, hva med å skrive noe om det?
Det er kanskje noe villedende å annonsere med bilde av bindinger når de ikke er med?
INGEN andre ski i hele avisen kom uten bindinger.
Hva pokker kan jeg for at de annonserer akkurat den barneskien med bilde av tilhørende bindinger i annonsen, men at de ikke var med?
INGEN selger alpine barnebindinger løst. Lurer på hvorfor..
Markedet for barneski uten bindinger er jo utrolig hot om dagen. Spesielt hos xxl da tydeligvis. Med 20 par skimodellen igjen, så regner de ikke med at kundene trenger bindinger. Jeg tror barne alpinski med bindinger inkludert er mer lettsolgte.

Joda, bilen du er her for å hente var avbildet med felger og dekk, men leveres på 4 lecablokker. Sto jo ikke i annonsen i teksten at dekk var med i prisen vel? Dekk og felger som passer den bilen selges kun hos oss, og da stiger prisen med 90.000. Det forutsetter selvfølgelig at vi vasker nybilen din utvendig for 120.000 i tillegg. Du skjønner bilen var feilpriset i utgangspunktet, for dette var et lokketilbud for å lure deg inn i bilhallen, gjort ved et uhell av vår markedsavdeling, så vi må ta det inn pengene ett annet sted. *knegg* doublefinger

Urimelig. Ja. Vist pokker.

Ta bort bildet av bindingene i annonsen, og problemet hadde ALDRI oppstått.

En fillete annonsefeil. Men det er som sagt 2gg i 2013 det har skjedd meg hos xxl, så jeg var/er/var/er/var irritert ICON_WINK

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1565028 04/03/2013 10:54
Martin.F. Offline
Ringrev
Ringrev
For å ha så lave priser som XXL har så kan man ikke ha 10 stykker på jobb pr avdeling. I skiavdelingen tar det gjerne 20minutter i behandlingstid pr kunde, ofte mer om kunden vil prøve flere støvler i forskjellige størrelser, hjelm osv. Da blir det fort kø.

Det har også vært en "enten så spør vi eller så får du det gratis" kampanje på skiprepp hos XXL.

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1565053 04/03/2013 11:29
olechr Offline
More than words
More than words
Man skal ha billig utstyr, ikke kø og gi god service til kundene? Det er det jeg leser av noen innlegg her. Det er jo ikke mulig å få til.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: olechr] #1565061 04/03/2013 11:39
W
WizVaz Offline
Entusiast
Entusiast
W
Sitat: olechr
Man skal ha billig utstyr, ikke kø og gi god service til kundene? Det er det jeg leser av noen innlegg her. Det er jo ikke mulig å få til.

+1 til deg og K1nneth litt lenger opp her.

Møte seg selv i døra, akkurat som den norske bonden: Uten oss ingen norsk mat sier de, mens de slurper i seg smuglerøl og den Latviske drengen melker kyra....

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: silverwrx] #1565071 04/03/2013 11:46
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har solgt flere barneski uten bindinger samt to-tre par barnebindinger til slalåmski i vinter.
Folk ødelegger ikke nødvendigvis alt utstyret samtidig, så markedet er der.
Sammenligningen din med å kjøpe bil uten hjul er nokså søkt og har egentlig ingen sammenheng med din opplevelse på XXL, men det er du sikkert klar over selv også.

Dette gjorde meg forvirret:
Quote:
Hvorfor alle kundene kommer alle disse kundene de siste timene? Når man helst har lyst til å dra hjem? For da er det minst folk på senteret. Minst kø i butikkene. Lett å parkere. Det er norges største kjøpesenter, og det er ofte mye folk der. Har ikke noe med sofa å gjøre. Om xxl ikke treffer med sin bemanning er ikke meg å evaluere. Men de kan selge MER med riktig bemanning det TROR jeg. Allokere ressurser fra de avdelingene som har kapasitet? For å selge MER. Mer fornøyde kunder. Oftere innom. Mere omsetning.

Alle kundene kommer på kvelden, for da er det ingen kunder der, og derfor burde det ikke være kø på kvelden?

Opplevelsen din med prising av langrennsski var ikke helt bra, hvis det nå er tilfelle at du måtte krangle deg til å få dem for prisen på prislappen og ikke alt ordnet seg med en spasertur til skiavdelingen for å ta en titt.

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: WizVaz] #1565098 04/03/2013 12:45
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: WizVaz
Sitat: olechr

+1 til deg og K1nneth litt lenger opp her.

Møte seg selv i døra, akkurat som den norske bonden: Uten oss ingen norsk mat sier de, mens de slurper i seg smuglerøl og den Latviske drengen melker kyra....

Hvis kortere køer medfører økt salg, så kan det fort bli dyrt å spare på bemanningen.
Nå er vel bakgrunnen for xxl sine lave priser basert på volum og egne innkjøpsavtaler, og ikke at man skal spare inn lønnen til en ekstrahjelp.

Nylig så kjøpte jeg ski og bindinger til ca 7.000 kr, var først innom xxl men snudde pga lang kø. Hadde jeg kjøpt skiene på XXL så hadde vel det betalt noen timerslønn.

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: Dexter] #1565111 04/03/2013 13:02
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mer tid enn penger? XXL, kø, lave priser.
Mer penger enn tid? Småbutikk, flere ansatte per kunde, høye priser.

Alt er jo bare et spørsmål om prioriteringer, og flere og flere prioriterer førstevalget. Sånn sett er det kundemassen selv som må stå til ansvar for lengre køer.

Re: Xxl sport: lang ventetid. Feil pris. Feil råd? [Re: Vanilla Ninja] #1565127 04/03/2013 13:30
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Kø - ja, men ikke for lang kø.

Hvis en ekstrahjelp koster xxl 1.000 for en kveld og det medfører et mersalg på 5.000 kr så må det være i xxl sin interesse å ha den ekstrahjelpen.

Grunnen til at jeg handler på småbutikk er ikke nødvendigvis flere ansatte per kunde, men høyere kunnskapsnivå.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support