Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Nye hjul?

Nye hjul? #1562520 26/02/2013 11:48
Mikel Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Knekte ei eike på snil vinterføre for ei måned siden, leverte hjulene på service og på turen i helgen takket 2 eiker for seg under bremsing.
Fremhjul har blit reparert igjen (ikke garanti) og ser fin ut.
Men har mistet lit troen på Roval hjulsettet som står på 2012 Enduroen min.

Nå lurer jeg på hva slags hjul jeg skal kjøpe.
Kanskje noen vet noe som er veldig bra hjulsett(TILBUD hadde vært nais) eller gjelder det bare å la noen bygge hjulene?

For min del er det viktigere med holdbarhet en å ha de nyeste letteste hjul.
Felgen skal være bred men sterk nok til å ungå at den bulker alt for lett.

Kom gjerne med forslag.

Prøver meg på ting jeg ikke kan.
Re: Nye hjul? [Re: Mikel] #1562523 26/02/2013 11:54
MHH Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg har ved et par anledninger erfart at det er lurt å få noen i Oslo til å bygge det. Rask service i høysessong ved eventuelle feil er gull verdt. FN Sykkel eller Dogstar er to respekterte hjulbyggere.

Re: Nye hjul? [Re: Mikel] #1562528 26/02/2013 11:58
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Kommer litt an på hvor mye du vil bruke

Har sett en fyr bytte bakfelgen på Roval (fra Stumpy Evo) til Flow. Du kan også vurdere Flow EX, som er en liten tanke tyngre, men vesentlig bredere.

Har du litt ekstra penger å bruke, har du jo muligheten til Syntace W35 MX, som er ekstremt brede og samtidig passe lette for bruken.

Jeg kan evt. hjelpe deg med å bygge.

Ellers har du muligheten til Superstar Components med CX Ray,Flow EX og tesla-nav. Der får du SKF-lagre og svindyre (og sinnsykt sterke og lette) eiker til en hyggelig pris.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Nye hjul? [Re: baronKanon] #1562600 26/02/2013 14:41
Mikel Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Sitat: baronKanon
Kommer litt an på hvor mye du vil bruke

Kan sikker finne en par tusend :0)

Har sett en fyr bytte bakfelgen på Roval (fra Stumpy Evo) til Flow. Du kan også vurdere Flow EX, som er en liten tanke tyngre, men vesentlig bredere.

Flow EX høres ut som en mulighet.

Har du litt ekstra penger å bruke, har du jo muligheten til Syntace W35 MX, som er ekstremt brede og samtidig passe lette for bruken.

Jeg liker å kjøre med lav lufttrykk, kanskje dise bulker litt fortere?

Jeg kan evt. hjelpe deg med å bygge.

Altid bra/hyggelig med en nabo som kan bygge/fixe hjul :0)

Ellers har du muligheten til Superstar Components med CX Ray,Flow EX og tesla-nav. Der får du SKF-lagre og svindyre (og sinnsykt sterke og lette) eiker til en hyggelig pris.

De skal jeg også sjekke ut :0)

Re: Nye hjul? [Re: Mikel] #1562699 26/02/2013 21:23
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Flow er fantastiske felger, 3 sesonger nå med relativt uvøren bruk, ikkeno vedlikehold, og for lavt lufttrykk rett som det er. Bortimot snorrette og bulkefrie.

Ja det skal de jaggu ha!

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Nye hjul? [Re: Mikel] #1562713 26/02/2013 21:42
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
TIl info er Flow gått ut av sortimentet til NoTubes.

Sitat: Mikel

De har i hvert fall god garanti. Brede felger gir deg også bedre kontaktflate og mer firkantet dekk. Du kan se på mine når jeg får dem (ikke helt sikker på når, men veldig snart). Ellers er det test her:
http://www.pinkbike.com/news/Syntace-W35-MX-Wheels-Tested.html
Dessuten har Syntace en skikkelig garantiordning.

Veiledende pris for disse er 8000,-...

Har allerede sett meg ut plass for hjulrettestativet mitt, så det er bare å si fra. Må bare få flyttet inn først.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Nye hjul? [Re: baronKanon] #1562782 27/02/2013 07:36
V
Viktor4u Offline
Entusiast
Entusiast
V

Flow er ute av sortimentet, erstattet med Flow EX, her er hva de skriver på Notubes om Flow

"The new Flow EX is lower, wider, and meaner, offering a lower profile sidewall and redesigned Bead Socket Technology for maximum durability and tire seal on even the most punishing of technical trails. We kept the weight low, but the new EX offers 14% thicker sidewalls for maximum dent resistance and a 33% thicker spoke bed for added pull-through strength. Increasing the outside width of the rim to 29.1mm and the interior width to 25.5mm let us reshape the bead socket for an even tighter seal and allowed our internal arch to add even more stiffness to the rim's structure. The new Flow EX: the strongest, fastest rolling, and best sealing tubeless rim available for 26-inch, 29-inch and 650b tires sizes just got even better."

Viktor4u

2018 Ski - Birken
2018 Løp - Birken
2018 Sykkel - Elgrittet Valdresrittet Grenserittet Birken
Re: Nye hjul? [Re: baronKanon] #1564365 02/03/2013 11:06
Mikel Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig

Sitat: Mikel

De har i hvert fall god garanti. Brede felger gir deg også bedre kontaktflate og mer firkantet dekk. Du kan se på mine når jeg får dem (ikke helt sikker på når, men veldig snart). Ellers er det test her:
http://www.pinkbike.com/news/Syntace-W35-MX-Wheels-Tested.html
Dessuten har Syntace en skikkelig garantiordning.

Veiledende pris for disse er 8000,-...

Har allerede sett meg ut plass for hjulrettestativet mitt, så det er bare å si fra. Må bare få flyttet inn først.

Kommer gjerne innom og se på hjulene, klarer sikker å kjøre på Roval settet litt til.

Moderator  support