Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd.

Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. #1562176 25/02/2013 18:09
SimonS Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jepp,det er faktisk slitsomt for en som er vant til å både trene og være i aktivitet å ikke kunne trene.

Årsaken til at jeg ikke kan trene er forøvrig en stor operasjon jeg hadde for snart 3 uker siden,og får ikke lov til å ta i før det er gått minst 5-6 uker(legens ordre).

Kan jo nevne at jeg fremdeles blir sliten av enkel gjøremål,slik som å ta en dusj eller gå i 3- 4minutter ned til butikken.
En liten tur for å kjøpe meg ett par nye slippers var faktisk så slitsomt i dag at jeg gikk å la meg for å sove klokken 11ish i dag. ICON_TONGUE

Faktisk så begynner jeg å bli dritt lei av å være sliten,det positive er dog at det ikke gjør vondt å bevege seg lengre,samt at jeg endelig får til å sove hele natten.
Trykk for å se...
Lurte meg til en liten sykkeltur da jeg skulle ned til legekontoret for å skifte bandasje dag 10 etter operasjon,det var slitsomt men deilig etterpå(dog med litt kraftig painkillers innabords)...

Blæhhh...

Edit: I dag har jeg vært kvalm og slapp hele dagen.

*Sutretråd slutt.

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. [Re: SimonS] #1562214 25/02/2013 19:38
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sympati oversendes herved! Peanuts i denne sammenheng, men jeg klager allikevel. Var småguffen på torsdag med halsvondt, og ikke spesielt frisk på fredag. Lørdag og søndag var jeg alt annet enn i slaget, mens sola strålte og utallige muligheter for flott sykkel og/eller skitur ble forsømt. Mandag morgen, akkurat passe frisk....Grrrr...

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. [Re: Anders A-R] #1562223 25/02/2013 19:44
SimonS Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Halsvondt suger det også,hadde en liten runde med halsbetennelse 10 dager før operasjon,og 39 i feber,ble redd for at operasjonen måtte utsettes(heldigvis bare en kortvarig variant)....

Vi trenger mer sutring over småting i landet,derfor jeg lagde denne tråden hvis noen lurte..

Vel,nå kjenner jeg at jeg må spy igjen, så får meg en liten pause fra TV-titting og Internett(får håpe at det ikke har med operasjonen å gjøre...).

*Sutre sutre...

sutre. crying

Bildebevis fra dagen etter kikkhullsoperasjon(har 6 kule arr som jeg kan vise fram til sommeren ,-) ) ,ledningen kommer fra narkoen jeg fikk innabords via sånn smertepumpe(ketalar/ketamine som er rimelig heftige greier)

Vedlegg
IMG_20130208_170811.jpg (48.41 KB, 261 nedlastinger)
Bilde lagt til kun for å fiske etter sympati...,-)
Redigert av SimonS; 25/02/2013 19:53.

Re: Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. [Re: SimonS] #1562239 25/02/2013 19:55
EgilS Offline
More than words
More than words
Jeg har nå begynt på min 5. uke uten trening, grunnet to tette runder med influensa og forkjølelse. Heldigvis så ser jeg for meg at jeg kan starte igjen om 2-3 dager, men jeg begynner å bli drittlei.

Re: Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. [Re: EgilS] #1562245 25/02/2013 20:03
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Føler med deg og takker for denne muligheten til offentlig sutring :-)

Har ikke kunnet trene annet enn 2-3 ukentlige timesøkter i sone 1 siden august i fjor grunnet en kropp som har gått helt i vranglås etter å ha blitt tynet altfor lenge med et seiglivet virushelvete innabords.
De gangene jeg har dristet meg til noen halvharde økter har det gått rett i bøtta med minst to uker helt uten trening i etterkant.

Har nå kommet så langt at jeg har ført opp 2013 sesongen på tapskontoen og ser fram til en høst hvor jeg forhåpentligvis kan begynne å spa på litt igjen.

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. [Re: SimonS] #1562260 25/02/2013 20:28
Pjoltergeist Offline
Ringrev
Ringrev
<tough love modus>
Hah, Simon, til sommern skal vi piske deg rundt i skauen - og da kommer du til å ønske deg tilbake til denne tilstanden...!
</tough love modus>

Sympati overbringes herved! Trøsten får være at jeg vurderer å bytte bilen med båt i disse dager: Det er med andre ord ikke så mye treningsvær å trakte etter....!

Kristian

I'd rather be loved than liked...

Re: Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. [Re: SimonS] #1562265 25/02/2013 20:34
G
Gaga Offline
Veteran
Veteran
G
en smal trøst er at du ikke er alene. Vært borte fra jobb i 2 perioder. Er selv på 3. penicillinkuren på like mange uker. kur #2 fikk jeg allergiske reaksjoner mot, og måtte starte på en ny og selvsagt like stor dose som foregående som jeg var midt i. helga gikk med til soving etter å ha gått 1km på flat vei. Etter første penicillinkur var det selvsagt en visdomstann som sa hei og ville bort. Artig besøk hos tannlege som måtte fjerne deler av kjevebein for å komme til.

Litt lei nå, skulle gjerne gjort opp regninga og kommet meg videre

Re: Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. [Re: Pjoltergeist] #1562266 25/02/2013 20:35
SimonS Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Pjoltergeist
<tough love modus>
Hah, Simon, til sommern skal vi piske deg rundt i skauen - og da kommer du til å ønske deg tilbake til denne tilstanden...!
</tough love modus>

Sympati overbringes herved! Trøsten får være at jeg vurderer å bytte bilen med båt i disse dager: Det er med andre ord ikke så mye treningsvær å trakte etter....!

He he.
Ja veldig artig med alt det her regnet.
Heldigvis så ble det operasjon slik at man rekker å komme i form,ei jeg kjenner tok en ganske lik operasjon i midten av mai for tre år siden,og hun hadde en morsom sommer(dog med mye større smerter og lengre rekonvalens).

Får ta meg meg en knert med cognac og se på The walking dead ,så stiger vel humøret(takk til produsenten av kvalmestillende,den har begynt å virke).

*hyggelig at det er flere sutrere på forumet her,og til de av dere som har manflu,hold ut,kanskje dere overlever...

Redigert av SimonS; 25/02/2013 20:36.

Re: Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. [Re: SimonS] #1562300 25/02/2013 21:11
Synzygus Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Er i ein laber periode sjølv. Starta året bra, men vart sjuk mot slutten av januar. Det hang i i eit par-tre veker, men etterpå har eg mangla energi. Har spelt litt basket og ballspill, men har ikkje orka stort meir. Har prøvd meg på rulla og ein kort tur på sykkel ute, men det stemmer ikkje for tida. Håper virkelig at det løsner snart. Det går ikkje berre ut over treninga, men manglar overskudd til studier og sosialt i tillegg.

Redigert av Synzygus; 25/02/2013 21:13.
Re: Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. [Re: SimonS] #1562364 26/02/2013 04:03
Maybelline Offline
Ringrev
Ringrev
Endelig en sutretråd!
Jeg har egentlig sutret lenge, men jeg har ikke hatt noen offentlig kanal å sutre i. Nå, vettu. NÅ! Her skal det sutres!
Jeg har vært ute siden, –hold dere fast, høsten 2011. Tok først et kne ved elegant (eller nei, ikke egentlig) kuvælving på sykkelen. Ble ganske bra av det ved juletider, men da begynte magen å furte. Etter mange runder på legevakt, fastlege, spesialister, CT, CT, MR og andre unevnelige uhumskheter, skal jeg idag på atter en MR. Om de finner det de leter etter, skal jeg også få sånne fine hull i magen som SimonS har.
Takk for at du viste meg hvor fin jeg kan bli!

Mesteparten av min furt er over hvor eksepsjonelt trege de er til å utføre noentingsomhelst i helsenorge. Dette hører forøvrig hjemme i en annen furtetråd.

Jeg kjeder meg!!

Man kommer alltids ned
Re: Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. [Re: Maybelline] #1567801 10/03/2013 11:27
SimonS Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Ikke like sutrete i dag,har både spist egg og bacon til frokost(kl 06.45,siden jeg enda sliter med at jeg våkner tidlig),og tatt en tur i skogen på fjellskiene.

Arrene er begynt å bli litt kule,samt at formen er begynt å snu,faktisk klart 4 treningsøkter(2 styrke a 30 min,og sykling og skitur) uten å gå helt ned i kjelleren.

Så da får jeg sutre over snøfallet vi har hatt i de siste dagene,er nok nå.dammit

Skiløypa

Re: Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. [Re: SimonS] #1567900 10/03/2013 16:48
Pjoltergeist Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: SimonS

Så da får jeg sutre over snøfallet vi har hatt i de siste dagene,er nok nå.dammit

Næmmen - gi deg'a! Kom nettopp inn fra en nær-døden-opplevelse på skøyteski i lysløypa. Forholdene er nydelige, om enn litt mykt pga all snøen det siste døgnet.

Godt å høre at det går fremover, Simon! ICON_SMILE

Kristian

I'd rather be loved than liked...

Re: Slitsomt å ikke kunne trene...en liten sutretråd. [Re: SimonS] #1570869 15/03/2013 18:33
T
T2_ Offline
Entusiast
Entusiast
T
Digg, nå skal jeg sutre litt jeg også, etter å forsøkt å være helt her hjemme.

Først må jeg ønske dere som har vært utsatt for sykdom god bedring. Jeg har ikke noe å klage over sammenliknet med dere.

Kjøpt meg ny, dyr og fin terrengsykkel. Etter å ha skrudd den sammen skulle jeg teste den i nabolaget. Sykkelen skal være med på treningsleir til Tyrkia neste onsdag.

Testtur endte med fall på isen og en sterkt forslått albue. Sykkelen ser ikke lenger ny ut... Birkebeinerrennet blir Har brukt dagen på å få rett diagnose. Legevakt sa det var brudd, med dertil lang tid uten belastning. Var litt lite fornøyd med uttalelse om 6 (!) uker uten belastning. Tok med rtg bilder til Nimi. De så ikke noe brudd og sa jeg kan begynne å belaste med moderate smerter når jeg selv er klar for det.

Konklusjon: kjipt å ødelegge ny sykkel etter 1 km bruk. Kjipt å reise på terrengtur til Tyrkia og kanskje ikke klare å sykle terreng. Men fornøyd med at det likevel ikke var et brudd...

Terje
Re: Simon peiser på videre... [Re: T2_] #1614145 27/05/2013 11:19
SimonS Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Er litt artig å se forskjellene ved å bruke noen notater fra treningen:

Første styrketreningsøkt gjorde jeg ett par notater på mobilen mars:
Oppvarming: 10 minutter i romaskinen,svetter som en gris.
30 kg i benkpress: 2 reps.,klarte ikke mer.
Situps,nei ikke sjans.
Bicepscurl: kun vektstangen på 7.5 kilo: 3X 10.

Så var jeg utslitt og gikk å la meg for å sove.

Treninsgøkt lørdag 25 mai og stisykling søndag 26 mai.:
Oppvarming lørdag: 20 minutter i romaskin,med noen korte drag på høyeste belastning.
Litt lette vekter og fokus på at teknikken sitter først.
Brystdag på lørdag
Trykk for å se...
pig
.

Benkpress: 70kg 3X 8. Kunne ha tatt flere,men hadde andre øvelser.
Squats : med 20 kg. 4 X 15
Situps: 4 X 20 med vridning på de 2 siste seriene.
Rygghev: 10 kilo motstand: 3X 15
Dumbell fly: 20kg 4X 20 med fokus på teknikk.
Incline Bench Press: 50 kg 4X8
Tåhev kroppsvekt: 4X20
Pushups med håndtak: 4X 10 dype pushups.
Rolig roing og lett utøyning 15 min.

Søndag:
Stod opp kl. 08.00,egg og bacon.
Kl 09.15:Syklet landevei med noen korte bakkedrag,1 time og 20 minutter,samt 40 minutter rolig crusing.
Ettermiddag/kveld: Stisykling i 2 timer,etterpå en liten pils og film får man gikk og la seg for å sove.
Mandag: godt uthvilt,blir stitur i kveld.

Framgang så det holder,vekten er også ganske nært gammel matchvekt.
Er litt vanskelig med kosthold,siden jeg må drikke mye mer væske enn før, tillegg så kan jeg ikke slippe vekten nedover siden jeg skal bygge muskler.
Mye proteiner,frukt og grønt,samt fett for å holde vekten.
Har enda ett stykke igjen til toppform,men det blir nok å komme seg fremover,er enda litt tungpustet under stisykling,men pulsen går nå mye fortere ned.
Var grusomt å sykle i starten da pulsen holdt seg høy mye lengre.

Tar meg en is i varmen jeg.

Re: Simon peiser på videre... [Re: SimonS] #1614166 27/05/2013 11:31
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
Da er det bare å kjøpe seg litt hasj nede på gatehjørnet og barrikadere seg foran TVen i 3 uker, med masse god mat og snacks.

Gjør det beste av en dårlig situasjon!

Moderator  support