Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

andalucia bike race 2013

andalucia bike race 2013 #1561712 24/02/2013 18:33
YODA Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
tenkte poste litt om andalucia bike race 2103

1a etappe i dag av 6, strålende sol, men litt vått pga regnskyll dagene innen rittet.
helt fantastisk løype, mye sti både opp og ner og kjempemorsomme nedkjøringer. sykler med Tim fra pure mountains , og han har den dårlige smaken å være i litt bedre form enn meg, så det blir til å henge som en sliips etter. får gjøre mitt beste med å dra nedover da.
73km og 1700hm er vel som birken ungefær, men der slutter vel likheten.
jenny fra puremountains er team-mamma og en veldig flink en. og så hundene da.

mye opp og ned på til tide umulige stier. fortsetter dette slik, blir dette det kuleste etapperittet jeg noensinne syklet
vi punkterte og kjørte feil litt, (egen feil, merkingen er upåklagelig) og litt kjedekukings, men kunne nok ikke kjørt så veldig mye fortere.

kroppen funker finfint, har hatt kneproblem før, og holder de stangen, i hvert fall idag. Tim sliter med vond rygg. vi er noen gamle travere.
pepper pepper ta i tre.

stasj:
bytt fra DTs XRC100 til Sid 100, og den gjør stor forskjell i nedover kjøringen. får heller ta vekt bestraffelsen, og ikke noe senke funksjon.
har chainsuck til tross for nytt drivverk. kmc kjede 9delt, lightningkrank m rotor og SRAM kassett. hva gjøre. det var gjørmete idag, så kanskje bedre imorn. får være litt hardere med bakform-fettet på fremkliiingene kanskje.

vi karret til oss en 10plass i gubbgruppen 40+ og er vel det vi fortjent.

jaja det om det, vi spikrer på, kommer vel en oppdatering imorn også

kos og klem fra cordoba

skidding er teit
Re: andalucia bike race 2013 [Re: YODA] #1561734 24/02/2013 19:29
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Kult!! Lykke til videre!

Soon Bikes 650B Paragraph 2a ICON_SMILE
Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: andalucia bike race 2013 [Re: gunner_one] #1561856 25/02/2013 07:56
front biker Offline
Besatt
Besatt
Flott video her:
http://www.rtve.es/m/alacarta/videos/cic...8450/?media=tve

Tror den gir et bra inntrykk av løypene og arrangementet.Det ser bra ut! Her stiller den internasjonale eliten opp. Vet ikke om det er noe for oss mosjonister. Vurderer å delta neste år.....

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: andalucia bike race 2013 [Re: front biker] #1562356 25/02/2013 23:15
YODA Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
hej,

stiene, merking og arrangement like bra som igår. Tror at Cordoba er et mekka for folk med smak for flytsti, helt fantastisk undulerende terreng, blandet med steinete nedkjøringer. finfint her, altså.

idag:
gikk det åt helvete.
som vanlig er det neutral start, der alle sykler som villbattinger. ingen velt idag innen vi slapp ia lle fall. bra. jeg er litt interessert av forskjeller. sån rent sjenerelt. idag fikk jeg bestyrkt hypotesen at spanjoler er redd vann. det har jo regnet en hel del her, og dreneringen ikke så god, så mange vannpytter at lage MBA foton i. men spanjolene vegrer seg. gøy å se et helt felt liksom stoppe opp, og en stopper i en tå, (ja nesten)
ja, jallefall:
vi gikk ut positive som fanken og skulle kline til. litt forsiktig. så røyk tim kjedet. så en gang til, så røyk triggeren hans. sram XX, noen som hørt om problemer med de? så det sluttet med at vi etter å ha brukt en 30min på å forsøke fikse det, fikk paddle in med han på to gir. siste biten var samme som igår, men denne gang hade jeg litt uhell, og trynet, slo kne, hjelm og skulder. blå, men ikke noe allvorlig.
5timer og 10min tok det idag. det ble 10plass, hvilket jeg ikke kunne tro. kanskje de andre hade problem også.
vi spiker på.

tjing,
johan

skidding er teit
Re: andalucia bike race 2013 [Re: YODA] #1562592 26/02/2013 14:28
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Heia YODA, Heia YODA!

Re: andalucia bike race 2013 [Re: larsb] #1562629 26/02/2013 15:41
YODA Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
herlig, takker, larsb, dette rittet skulle kle deg utmerket.

så her er det:
i dag er man tilbake i etapperitt modus igjen. pulsen sjelden over 150 (min maks er 184) og kroppen gjør vondt overalt. ja, akkurat det man har betalt for. Stiene og arrangementet fortsetter at imponere.
etappen var på tre topper med totalt 2000 høyde meter, på 67km, i priego de Cordoba.
morgenen startet med frost og sol, som tinet opp gradvis.
litt undulerende terreng splitret feltet litt, så vi ikke hade så mye venting. første og andre korte nedkjøring var det mange mange punkteringer, formodligen pga torn. sikkert 15lag stod på et strekk over 1km. vi kjører Notubes, og var veldig glade for det. rett inn i en lang klatring begynte vi å skyve litt. vi er jo to gamle gubber, den ene med ryggvondt, og den andre med knevondt, så det såg vel egentlig ganske så patetisk ut. menmen, det øket farten vår. enda misshappen var en liten styre-konflikt som endet i at jeg trynet. det var litt pinlig. og det var noen som syklet bak oss også. der jeg låg i gruset og kved, syklet de forbi og såg ned på meg. jaja, livet er fylt av forødmykende øyeblikk. bare at ta det med seg videre.

løypen:
pga temperaturern og det litt fuktige været, så var det jævlig glatt ned på mange nedkjøringer, så vi tok det litt lugnt tils bakken begynte tørke opp. siden gyvet vi løs så mye vi våget. fantastiske nedkjøringer, og oppkjøringer, med nydelige vyer. Fortsatt heldige med været.

. jaja, har ikke sett noen resultater enda, men vi kan ikke kjøre så mye fortere en hva vi gjør, så da må det bare stå til.

det var det. kos og klem fra johan i Priego de Cordoba

skidding er teit
Re: andalucia bike race 2013 [Re: YODA] #1562735 26/02/2013 22:17
N
nicolai Offline
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
N
Stå på Johan! Super innsats så langt!

/Are Nicolai
Re: andalucia bike race 2013 [Re: YODA] #1562756 27/02/2013 04:06
Truls Offline
Besatt
Besatt
Heiaheiaheia, Johan!

T

www.johnsenframeworks.com og http://www.facebook.com/johnsen.frameworks
"There are some tools that you don't really own. You are just their temporary custodian on their voyage through time"
Re: andalucia bike race 2013 [Re: YODA] #1562817 27/02/2013 08:32
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Heia Johan og Tim, veldig gøy å lese dagsrapporter fra dere.
...men hva med Borghild og Heidi, noen som vet om de skriver noen blogg eller noe sånt underveis?

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: andalucia bike race 2013 [Re: Truls] #1563105 27/02/2013 16:24
YODA Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
hei igjen.

tilbake i hotellsengen, med min private massøs miss Myo Cefar. veldig deilig. og funker fint. kattpiss i månskinn og så videre.

idag var det jævlig. ABR alle etapper, mest nr 4
fra Bedmar til Mancha Real
pga været hade de gjort om løypa fra 3000hm til 2500hm, og dratt den litt forskjellig.

det var noe kaldt og litt vind, og løypa gikk mye på nordsiden av fjellet, med snø og is og leirsørpe som rant ned i de to hjulsporen man kunne sykle i

etter en rask start rett ned i bunn av dalen begynte klatringen oppover. nå begynner det likne på hellninger som i Transalp. mange hoppet av syklene og skjøv syklene oppover.
det gjorde jeg også.
jeg følte meg i finfin form enda tils vi begynte klatre. da sa kroppen stopp. hade makspuls på 139, og det gjorde veldig vondt at pushe så høyt. så da ble det til å vente tils kroppen åpnet opp. det tok lang tid.

etter at vi kom opp i høyden begynte snøen å melde seg, og veien forvandledes til en myk suge-myr av sand, som liksom holdt hjulene fast. helt jævlig at sykle på. siden ble det tele, og snø/is som underlag. det var ekstra spennende nedover. Mange spanjoler som hang i trærna på veien ned. (men de såg ganske glade ut, så nok ikke noen stor skade skjedd)
dette fortsatte litt undulerende, og siden var det dags for glad-syklingen. (Det man liker å tenke at man er litt god på, fast kanskje ikke md kalde tær, og utmattet og svak....)
vi fikk kjøre en lang fin nedkjøring som til slutt bikket innen en bikepark bane som var veldig gøy at sykle i, med hopp og berms, og greier. følte meg som Emil Carlsson nesten. (ikke like pen, da) Virker som Cordoba og Jaen kan være kult å dra å sykle i. masse finfin sti.
uheldigvis, så sliter jeg fortsatt med chainsuck når jeg ikke er flink å passer på. så når vi akkurat kommet oss forbi noen, og kunne gasse på, så sa det klakk, og litt støkk. som tur er jeg litt lett på gir handen, og foten, så det satt ikke så hardt. men det var litt pinlig når vi akkurat kjørt forbi en haug med folk. jaja sån er det

jeg digger spanjoler. de sitter og snakker mens de sykler, gestikulerer, og roper høyt om hva det måtte være. og folkene som står etter løypen.

og igjen; tror dette er det beste etapperittet jeg kjørt. masse kul sykling.

angående de norske damene, så tror jeg de har hatt en del mekaniske problemer en hade rivet et dekk, og gikk med sykkelen igår.

nå gjelder det for meg å komme i form igjen. Tim har fått hvile hele dagen idag, mens jeg har vært i mitt personlige lille smertehelvete. ibland suger det at være den svakeste.
Stæsj. for racing her nede er det fortsatt ekstatisk med Ignitor dekkene. SID100 WC er en perfekt gaffel. og med oles hjemmemekkede Extralite fremhjul med 9mm THRU BOLT blir det stivt som et helvete. nevnte jeg en ur-seksig Hadley 9mm aksel 32gr. mmmm
BTW noen som leste terrengsykkel artikelen ang ulike akslinger? var det bare jeg eller hade de bommet på 9mm thru aksel?

nachos naranjas og nusser fra la caseria de piedra

Redigert av YODA; 27/02/2013 16:34.

skidding er teit
Re: andalucia bike race 2013 [Re: YODA] #1563398 28/02/2013 09:40
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Damene har hatt litt trøbbel, men kan fortsatt bli nummer to.
Dagens etappe avlyst pga. været (snø i høyden der etappen skulle gått) så en etappe igjen i morgen. Like greit det, med en hviledag midt i.. ICON_SMILE Det ser ut til å være tempo i følge programmet, men mulig det kommer endringer pga. dagens avlysning.

Re: andalucia bike race 2013 [Re: Kriss] #1563441 28/02/2013 10:28
G
GardS Offline
Ivrig
Ivrig
G
Sitat: Kriss
Damene har hatt litt trøbbel, men kan fortsatt bli nummer to.
Dagens etappe avlyst pga. været (snø i høyden der etappen skulle gått) så en etappe igjen i morgen. Like greit det, med en hviledag midt i.. ICON_SMILE Det ser ut til å være tempo i følge programmet, men mulig det kommer endringer pga. dagens avlysning.

Ser at Borghild, ble raskeste dame (hvis tidene stemmer). Men at Heidi kom inn til 2.pl. etter lederne. Hva skjedde egentlig?

Energihuset Merida
Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
Re: andalucia bike race 2013 [Re: Kriss] #1563475 28/02/2013 11:10
YODA Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
jepp,

snø i fjellet såpass at sykling ikke mulig høyt oppe enligt arrangøren. tenker at nedfartene også vært litt sketchy.
synd for oss som er litt vant til snø, men det er som det er.

å andre siden følte jeg meg skikkelig bedriten igår, så litt hvile er kanskje det som skal til for at beinene mine skal komme seg.

så da er det massasje med miss-myocefar, og siden en liten asfaltstur for å lufte kroppen. blir et rotterace imorgen, tenker jeg.

stæsj-preiking:
lange sokker ull/akryl: (ski sokker) ok både når varmt og kaldt.
bakskjerm: SKS clip on bakskjerm
skor: suplest, fantastiske med små vent-hull, som du kan teipe igjen. gjør at man slipper kjøre med overtrekk som blir tråkket i filler når du må gå. ok friksjon mot stein, og pedal når ikke i pedalen. 40g tyngre enn specialized sine letteste tror jeg. (per sko).
Slang-bit: mellom ytter bein og krone i gaffelen. slipper egen møkk i trynet. sparer headsetet for direkte sprut hvis man trekker det opp litt i bakkant mot kronen. har med mucky nuts skjerm ,men var urolig for den sticky leiren som setter seg fast, så gikk for den gamle beprøvede slangebiten i stedet.

Redigert av YODA; 28/02/2013 11:10.

skidding er teit
Re: andalucia bike race 2013 [Re: ] #1564149 01/03/2013 17:42
YODA Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran

obligatoriske leran (cazorla)

oj så var det slutt på kjempefint ritt, med masse fine utforkjøringer, bra klatring litt dårlig vær, og fantastiske folk på matstasjonene.
en fyr spurte om jeg ville ha banan, jeg sa ja og syklet på (oppover) han løp tilbake til matstasjonen, plukket opp banan, skrellet den og leverte. fabuloso. og folket rundt i løypen som gidder å stå der å heie, sykkelklubber, og løp-klubber, og andre vanlige dødlige, står og heier, spesielt ved knivige klatrekrux.

Idag
hade vi noen dansker i rumpen som låg akkurat bak oss på plasseringen, og de så veldig sterke ut. vi sto bredvid de på startlinjen. når skuddet gikk forsvant de som en avlønning, og jeg gikk fra null til hundresytti i puls på 15sekunder. alle gikk formligen amok, i slak bortover og platt. etter en mil eller så, ble vi så dradd ut i den fantastiske spanske leiren. den klogget effektivt igjen hjul, krank gaffel og alt, og det tok stopp for r mange inkludert meg. (bedre m DT-swiss, mere klaring).

fikk løpe litt, og hoppe, og til slutt pirke bort med en pinne. innerbeinen på demperen var belagt med et sentimetertykkt lager med seig olje.

etterhvert bedret det seg, og vi begynte klatringen, den ende idag (noe undulerende)
1200hm, 5mil føltes litt fræsjere med en hviledag i ryggen så vi tråkket på opp i snømodden. siden ble det litt skyving. og så møtte jeg Roy og Harald fra Norge igjen. Roy, bjød på KAKE, haler opp ur lomma. fantastisk, jeg lo så jeg nesten trynet, men tok takknemlig emot. veldig god.
og siden litt klatring på sti, og tilslutt nedover mekka. jævlig fine stier her i Jaen. dritherlige kjappe switchbacks, litt glatt pga vann, i bunn av dalen følgte man en elv, inne i buskasj, føltes som å spille tv-spill nesten.

og åter igjen en masse høylytte hyggelige spanjoler både i løypen og utenfor. og sykler bra gjør mange av de også.

til slutt datt vi ut på tilbakeveien, flatt grus/asfalt, (samme som ut) Tim la seg frem og fikk dra, og endelig, endelig fikk han føle på hvordan det føles å være helt i kjellern. kan han bare ha.

stæsj
glem ikke formfett når det kan bli leire.
eggbeaters klogger også igjen seg i spansk leire.
chainsuck er djevelen
Maxxis Ignitors er et fantastisk dekk her nede.

kos og klem og en tortilla till alla som vil ha, takk.

johan

skidding er teit
Re: andalucia bike race 2013 [Re: YODA] #1565166 04/03/2013 14:33
R
royhogstad Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
R
Hallo Johan og takk for flott tur!

Artig å mimre litt fra etappene ved å lese dine betraktninger. Jeg klarte vel å gi sykkelen min mere julig her nede på en uke enn jeg ville klart i terrenget i Svarstad på flere år.

Hadde bare hatt tre-fire turer i lett terreng på min nye Cannondale før vi dro nedover, men WOW, for en sykkel. Fulldemper var virkelig noe for dette terrenget, og Lefty-gaffel slår alt annet jeg har prøvd. Carbocamber-hjula fra Ole gjorde jobben, selv med min vekt. Hos meg funka Eggbeaters perfekt også i gjørma på siste etappen. Sykkelen ligger fortsatt i kofferten, men må vel få lov å komme ut i dag. Blir en totalrenovering av alt som kan tas ifra hverandre, og div lager må sikkert byttes. Maken til sølerace har jeg aldri vært borti.

Det var mitt første etapperitt, og en sykt artig opplevelse. Terrenget var helt rått. og i en litt annen liga enn hva jeg finner der jeg bor. Raske flytstier, tekniske klatringer, farlige men kjørbar utfor, gærne spanjoler underveis, leire så seig som jeg ikke trodde var mulig, og ikke minst kuldegrader og snø også i Spania ICON_SMILE

Fortsatt litt skuffet over at vi ikke fikk gjennomføre den 5. etappen.....men de gjorde sikkert en god avgjørelse basert på sikkerhetshensyn.

Vi snakkes kanskje på ritt utover sesongen. For meg er det Farrisrunden og Birken som gjelder, muligens med Vestmarkrittet som oppkjøring til det første.

Mvh
Roy

PS: det var Harald som hadde kake hehe, jeg var på slanking

Re: andalucia bike race 2013 [Re: royhogstad] #1571117 16/03/2013 13:41
YODA Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
herlig, vi sjjåest på farris og vestmarkrittet.

får se om roy tar med kake.

takk for veldig hyggelig selskap.

j

skidding er teit

Moderator  support