Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Forumløsning til annen nettside

Forumløsning til annen nettside #1560383 21/02/2013 13:07
Jon Arvid Offline OP
Fri Flytvikler
OP Offline
Fri Flytvikler
Hei ekspertise,

På en av våre andre nettsider vurderer vi å sette opp en tredjeparts forumløsning på samme måte som vi har her på Terrengsykkel.no

Vi er ute etter forslag/tanker/ideer fra dere som bruker andre løsninger enn UBB (Som brukes her).
Hva er best?
Hva er enklest?
Hva er mest intuitivt?

PS: Mulighet for bruk av Tapatalk er et krav.

På forhånd takk!

-Jon Arvid

Jon Arvid Ludviksen
Webutvikler
friflyt.no - terrengsykkel.no
Re: Forumløsning til annen nettside [Re: Jon Arvid] #1560413 21/02/2013 14:05
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
vBulletin er veldig mye brukt. På min blogg leker jeg med bbPress men det er fordi den integrerer fint med wordpress. Ikke spesielt imponert over bbPress egentlig.

phpBB er vel også mye brukt. Denne har jeg lekt med før og likte den veldig godt. Enkel å få opp og administrere. Som med alle må man selvsagt legge ned ressurser i å få sitt eget preg på det visuelle men phpBB har du oppe og kjøre på 5 minutter. Ytterligere 5 minutter så har du lært deg å administrere den også.

Men skal dette være et helt selvstendig forum eller skal det være et forum i forbindelse med en webside? Dere bør velge en motor som integrerer godt mot løsningen dere kjører bak selve nettsiden. bbPress skal vel integrere godt mot det meste. sikkert vBulletin også men den kjenner jeg ikke som annet enn sluttbruker.

Re: Forumløsning til annen nettside [Re: Jon Arvid] #1560602 22/02/2013 00:03
anderfo Online
Besatt
Besatt
Tror du kan få gode tips hos diskusjon.no, som er et stort forumnettverk (>200.000 brukere) og som drives av folk med bra peil på slikt. De brukte phpBB i gamle dager (fram til 2003), og siden den gang har de brukt Invisionboard/IP.Board.

Ettersom de nå har "havnet" på denne siste løsningen (IP.Board) er det kanskje en bra greie?

Les mer om deres forumløsning her på wikien:
http://no.wikipedia.org/wiki/Diskusjon.no
(med endel referanser til bl.a. deres valg av forumløsning)

Regner med du kjenner til dem fra før, da... ICON_SMILE

Det er lenge siden sist jeg drev et forum, og da brukte jeg phpBB som dessverre ikke var så godt egnet. Hovedsakelig pga endel sikkerhetshull som gav enorme mengder spam i løpet av kort tid. Hullene ble forsåvidt tettet av phpBB-oppdateringer, men det var tricky å oppdatere og altfor mye forsvant sporløst. Dessuten sleit jeg med at forumet sluttet å virke hver gang serveren ble oppdatert. Altså mye arbeid å drifte det.

Re: Forumløsning til annen nettside [Re: Jon Arvid] #1560698 22/02/2013 09:19
perbl Offline
More than words
More than words
Vi bruker Simplemachines på www.kampforum.no/forum

Jeg er ikke den som administrerer selve installasjonen på serverne, men som forumadmin synes jeg det funker ganske bra. Må innrømme jeg ikke har testet andre løsninger så inngående, så sammenligningsgrunnlaget er noe snevert.

Per B.

Moderator  support