|
|
|
Diadora jet racer!
|
Diadora jet racer!
19/02/2013 09:53
|
Breivold
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Vurderer å kjøpe disse skoene fra en nettside. Lurer på om det er noen som har erfaringer med disse skoene? Er det bra sko, og hvordan er de i størrelsen i forhold til andre sko?
|
|
|
Re: Diadora jet racer!
[Re: Breivold]
19/02/2013 10:25
|
asbjorjo
Ringrev
|
Ringrev
Størrelsesmessig er de omtrent som SIDI. Jeg bruker 44 hos begge.
Som sko i den prisklassen er den egentlig litt "meh". Sålen er stiv, ventilasjon er grei og alt det der, men detaljene er ikke like bra som på f.eks Ergo 3. Jeg har brukt Diadora Pro Racer 2.0 i en halv sesong og Jet Racer i en drøy sesong nå. Sidi Ergo 2/3 har jeg brukt flere år før det.
Lukking med borrelås er ikke noe jeg setter veldig pris på. Du klarer stramme den skikkelig, men det krever mer innsats enn mange andre løsninger.
Spennen er helt grei selv om den er litt mas å justere underveis. Den slipper gjerne et par-tre hakk slik at du må stramme litt etterpå om du bare ville slippe ut et hakk. Ellers har de en irriterende "sikkerhetsgreie" under spennen. Et lite bånd som festes med borrelås og bare er i veien når du skal ta skoen av på.
Jeg savner også muligheten for å justere hælkappen.
Så det er en grei sko, men jeg synes det finnes bedre alternativer om føttene dine passer italienske sykkelsko.
|
|
|
19/02/2013 10:58
|
Martin.F.
Ringrev
|
Ringrev
Jeg har de selv og syns de er fantastisk luftige og gode. Den sitter veldig godt på min fot (jeg liker også Sidi og DMT), og jeg syns sålen er stiv og fin. Jeg syns alikevel skoen er mer en 2000krs sko enn en 4000krs sko.
Jeg må si meg enig med asbjorjo at den "sikkerhetsgreia" under øverste spenne er ganske irriterende. Dette ordnes lett med saks, men for en såpass dyr sko syns jeg det er unødvending med modding.
To borrelåser og en jekkespenne fungerer helt fint, og ser ingen grunn til å skulle ha noe annet system for å "stramme skikkelig" (hvorfor skal man stramme så hardt?).
Det er en bra sko, men til den prisen ville jeg heller sett på noe annet.
|
|
|
[Re: asbjorjo]
19/02/2013 14:26
|
Breivold
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Størrelsesmessig er de omtrent som SIDI. Jeg bruker 44 hos begge.
Som sko i den prisklassen er den egentlig litt "meh". Sålen er stiv, ventilasjon er grei og alt det der, men detaljene er ikke like bra som på f.eks Ergo 3. Jeg har brukt Diadora Pro Racer 2.0 i en halv sesong og Jet Racer i en drøy sesong nå. Sidi Ergo 2/3 har jeg brukt flere år før det.
Lukking med borrelås er ikke noe jeg setter veldig pris på. Du klarer stramme den skikkelig, men det krever mer innsats enn mange andre løsninger.
Spennen er helt grei selv om den er litt mas å justere underveis. Den slipper gjerne et par-tre hakk slik at du må stramme litt etterpå om du bare ville slippe ut et hakk. Ellers har de en irriterende "sikkerhetsgreie" under spennen. Et lite bånd som festes med borrelås og bare er i veien når du skal ta skoen av på.
Jeg savner også muligheten for å justere hælkappen.
Så det er en grei sko, men jeg synes det finnes bedre alternativer om føttene dine passer italienske sykkelsko. Har eventuelt tenkt å bestille fra CRC, som selger dem for 836kr. Til den prisen er det vel et godt kjøp? Har aldri hatt SIDI, men bruker vanligvis mellom 42-43. Er de vanlige i størrelsen med andre ord?
|
|
|
[Re: Martin.F.]
19/02/2013 14:29
|
Breivold
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg har de selv og syns de er fantastisk luftige og gode. Den sitter veldig godt på min fot (jeg liker også Sidi og DMT), og jeg syns sålen er stiv og fin. Jeg syns alikevel skoen er mer en 2000krs sko enn en 4000krs sko.
Jeg må si meg enig med asbjorjo at den "sikkerhetsgreia" under øverste spenne er ganske irriterende. Dette ordnes lett med saks, men for en såpass dyr sko syns jeg det er unødvending med modding.
To borrelåser og en jekkespenne fungerer helt fint, og ser ingen grunn til å skulle ha noe annet system for å "stramme skikkelig" (hvorfor skal man stramme så hardt?).
Det er en bra sko, men til den prisen ville jeg heller sett på noe annet. CRC selger dem til 876kr nå, til den prisen er det vel bra sko. Hvordan synes du de er i størrelsen? Vet du eventuelt om noen butikker som selger skoene i Oslo-området, hvor det er mulig å teste dem?
|
|
|
19/02/2013 14:34
|
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg bruker samme størrelse i f.eks. Diadora, Specialized, Mavic og Shimano, men måtte opp en halv størrelse i Sidi.
Gaute
|
|
|
19/02/2013 20:41
|
Martin.F.
Ringrev
|
Ringrev
For 876 kr er de absolutt verdt det. Det er ikke noen dårlig sko på noen måte, men til fullpris finnes det like gode alternativer til billigere penge  Jeg fikk Nordhaug sine, fordi han måtte ha de hvite. Han sa at de hvite var litt mykere og virket litt større i størrelsen enn de neongule, så dette kan være verdt å ta med i betraktningen. Jeg har mine neon i str 40.5 og til sammenlikning bruker jeg 41 i DMT, 41 1/3 i Mavic og 41 i Sidi. Angående testing er det mulig Spinn Majorstua har noen inne.
|
|
|
|
|
|
|