Tildeling av seedingsstatus, bob bob
|
Tildeling av seedingsstatus, bob bob
10/02/2013 20:43
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Heldigvis så har ikke dette med seedingstatus birken så mye å si lenger. Har selv syklet birken 15 ganger 15 merker, aldri hatt behov for å sykle seedingsritt, Når jeg velger meg ritt for sesongen, ikke mange, men heeelt andre kvaliteter en seedingstatus Bergmansrittet er noe som kansje blir testet ut...
|
|
|
Re: Tildeling av seedingsstatus, bob bob
[Re: fjellræven]
11/02/2013 11:04
|
brede
Entusiast
|
Entusiast
Når jeg velger meg ritt for sesongen, ikke mange, men heeelt andre kvaliteter en seedingstatus
Ahh... for en herlig instilling! Hvis hypen kunne legge seg litt og folk var mer opptatt av gode opplevelser enn plasseing på rittrank og startpulje i Birken hadde vi vært på rett vei :-)
Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
|
|
|
11/02/2013 11:30
|
JanM
Avhengig
|
Avhengig
Enig. Seedingsgreiene for min del skyldes at jeg i år, etter noen års pause, må ha et seedingsgrunnlag for ikke å komme helt bakerst. Utover det er det ett fett om jeg kjører pulje x eller y.
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
|
|
|
12/02/2013 14:35
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Bukkerittet var opprinnelig 75km, med noen tildels tøffe partier ( Dørja) er vel glemt..neppe for de som har vassa over elva og hårreisende klatring opp igjen  Løypa ble endret til 68km i 2009, og vekk med Dørja,. Innføring Barneritt, Ungdomsritt samme år Skjønte fort at skulle vi få folk flest til å syns dette var ok, og ikke minst tilpasse oss birkens profil. Dengang var det status å ha seedingsritt, nå er det blitt utvannet. Alle får seedingstatus bare det ikke kommer i konflikt med birkens egne arrangementer og egne ansattes meninger/ interesser om tildeling seedingstatus.............konklusjon: tildeling er på ingen måte bob bob, men styres på en helt annen måte en opplysninger på tilsendte regler for tildeling.av seeding. Medlem arrangørklubb, og løypeboss og potet siden 2008 Per Eivind Valråmoen
|
|
|
12/02/2013 23:31
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Redigert av fjellræven; 12/02/2013 23:38.
|
|
|
13/02/2013 06:49
|
aktiviteten
Ivrig
|
Ivrig
Flott bilde fra Bukkerittet! Nå MÅ det snart bli vår!
40årskrisesylist
|
|
|
13/02/2013 07:29
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Bukkerittet er norges flotteste ritt (av de jeg har sykla), og alle som liker å sykle terrengritt må selvsagt en eller annen gang være med på det. F.eks i år! Har heller aldri deltatt i et ritt fordi det er seeding ritt til birken! Har selvsagt noe med at jeg har vært med i Ultrabirken og dermed ikke trenger noe seeding.
Nydelige bilder ja, god fotograf han fjellræven!
|
|
|
[Re: Oddefa]
13/02/2013 22:35
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Godt å høre oddefa  Vanskelig og ikke lykkes med så mye grom natur. Flott på vinterstid også 
|
|
|
[Re: aktiviteten]
13/02/2013 22:43
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Flott bilde fra Bukkerittet! Nå MÅ det snart bli vår! Tipper disse viddene oppe hos deg kan trylle frem noen flotte partier med flytsti også  Sola varmer ja, siste helga i juni kan det ligge snø i bakli , men tipper det gjør det også på Røros.
|
|
|
14/02/2013 15:03
|
olechr
More than words
|
More than words
Er ikke bukkerittet seeding i år heller?
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
14/02/2013 15:15
|
kao
Ivrig
|
Ivrig
Nei, ser ut som Birken foretrekker grusritt og lite høydemeter, stikk i strid med offentliggjorte kriterier.
|
|
|
14/02/2013 17:40
|
JanM
Avhengig
|
Avhengig
Kunne ikke alle bare seede etter rittrankingen eller noe, så slapp man dette styret. Sikkert ikke noe mer feilkilder der enn på annen seeding.
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
|
|
|
[Re: JanM]
14/02/2013 20:17
|
EgilS
More than words
|
More than words
Jeg tror at det faktisk er positivt med seedingsrittene i seg selv da det betyr at mange vil delta på flere ritt enn de ellers ville ha gjort.
|
|
|
14/02/2013 22:30
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Har på ingen måte imot seedingsritt eller folk som deltar, la nå det være klart.:) Under her har jeg kopiert inn teksten fra birkadmin, svaret, men når konkurende arrangement (samme helg) gis status, som verken har eliteklasse (pengepremier )som skal gi + i søknaden, og Bukkerittet er vel ikke akkurat hengeritt.. Kjøretid klin opptil birken. Og da er det helt andre faktorer som legges til grunn. Birkadmin består av litt for mange som har tilknytning til arrangementer på egen grunn. Hyggelig brev og vanskelig var det visst.
Hei
Vi takker for deres søknad om å bli seedingritt for Birkebeinerrittet 2013. Vi har mottatt mange søknader og har foretatt en hard og vanskelig utvelgelse. Vi har dessverre kun mulighet til å ta inn ett begrenset antall seedingritt og ved utvelgelse er følgende kriterier vektlagt i prioritert rekkefølge:
Rittet må ha vært arrangert tidligere for å bli vurdert som seedingritt Geografisk spredning Traseens beskaffenhet: Høydeprofil (pluss for bakker, minus for ”hengeritt”)
Lengde (pluss for kjøretid over 1:30)
Pluss for pengepremier i ritt med eliteklasser Arrangementsdato
Vi beklager å måtte meddele at deres ritt ikke kom med som seedingritt for Birkebeinerrittet 2013, men ønsker dere velkommen til å søke igjen i 2014. Ritt som er godkjent for 2013 kan sees her:
ANNE LISE BORGUNDVÅG
IKT-ansvarlig
Redigert av fjellræven; 14/02/2013 22:39.
|
|
|
14/02/2013 22:52
|
olechr
More than words
|
More than words
Har på ingen måte imot seedingsritt eller folk som deltar, la nå det være klart.:) Under her har jeg kopiert inn teksten fra birkadmin, svaret, men når konkurende arrangement (samme helg) gis status, som verken har eliteklasse (pengepremier )som skal gi + i søknaden, og Bukkerittet er vel ikke akkurat hengeritt.. Kjøretid klin opptil birken. Og da er det helt andre faktorer som legges til grunn. Birkadmin består av litt for mange som har tilknytning til arrangementer på egen grunn. Hyggelig brev og vanskelig var det visst.
Hei
Vi takker for deres søknad om å bli seedingritt for Birkebeinerrittet 2013. Vi har mottatt mange søknader og har foretatt en hard og vanskelig utvelgelse. Vi har dessverre kun mulighet til å ta inn ett begrenset antall seedingritt og ved utvelgelse er følgende kriterier vektlagt i prioritert rekkefølge:
Rittet må ha vært arrangert tidligere for å bli vurdert som seedingritt Geografisk spredning Traseens beskaffenhet: Høydeprofil (pluss for bakker, minus for ”hengeritt”)
Lengde (pluss for kjøretid over 1:30)
Pluss for pengepremier i ritt med eliteklasser Arrangementsdato
Vi beklager å måtte meddele at deres ritt ikke kom med som seedingritt for Birkebeinerrittet 2013, men ønsker dere velkommen til å søke igjen i 2014. Ritt som er godkjent for 2013 kan sees her:
ANNE LISE BORGUNDVÅG
IKT-ansvarlig De følger ikke de kravene selv. Er ritt som aldri har blitt arrangert som er seedingsritt. Jeg syntes seedingsritt er bra, men jeg trur det hadde vært positivt om det var styrt fra NCF som en slags Merida bike ranking.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
14/02/2013 22:52
|
thorgeir
Entusiast
|
Entusiast
Er flere rare avgjørelser i forbindelse med årets seedingritt syns jeg.
Ser at Hallingrittet er tilbake, til tross for at deres trasee har blitt kortet ned med 6 km (står hvertfall på deres egen nettside at rittet nå er 37 km) og slutt-tiden er under 1.30...
Valdresrittet som hadde seedingstatus i fjor, og rundt 900 deltagere totalt, 54 km trasee og slutt-tid godt over 1.30 - har mista statusen... Det til tross for at det ikke er noen andre ritt i nærområdet (østlandsområdet) med seedingstatus på samme tid (eller nærliggende helger).
Hmmm
(NB! Jeg er litt inhabil siden jeg har vært med å arrangere Valdresrittet de siste tre åra, men siden jeg trakk meg ut av arrangementskomiteen etter fjorårets ritt syns jeg likevel jeg kan uttale meg.)
|
|
|
15/02/2013 08:42
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Bør ikke Birken kunne velge dette selv? Altså mener ikke å forsure hverdagen til folk, men Birken er et ritt som hvilket som helst annet ritt.
Snu det rundt da vel, bruk de andre rittene som seeding for Bukkerittet, lag et eget opplegg som blir så godt at andre ser til "ditt" ritt for å få økt deltaker masse.
Synes ikke forbund osv har noe med å blande seg inn i hvilke kriterier rittene skal bruke i forhold til å få deltakere.
Birken får kritikk uansett hvordan man vrir og vender på saker og ting. Personlig synes jeg de skal ha honnør for det de har fått til. De har vokst seg store - og har gjort mange ting veldig riktig.
Forstår at folk ønsker å få en del av kaka, men da må man først være invitert til et kakestykke. Som med andre gaver og invitasjoner så takker man når man får de.
Syting og klaging over ting man ikke får kan raskt bli sett på som misunnelse. Blir litt feil å legge ansvaret på Birken admin når man selv opplever manglende popularitet over eget ritt/opplegg.
Da bør og må man se på eget innhold og tilbud.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Lurifax]
15/02/2013 09:25
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Bør ikke Birken kunne velge dette selv? Altså mener ikke å forsure hverdagen til folk, men Birken er et ritt som hvilket som helst annet ritt.
Snu det rundt da vel, bruk de andre rittene som seeding for Bukkerittet, lag et eget opplegg som blir så godt at andre ser til "ditt" ritt for å få økt deltaker masse.
Synes ikke forbund osv har noe med å blande seg inn i hvilke kriterier rittene skal bruke i forhold til å få deltakere.
Birken får kritikk uansett hvordan man vrir og vender på saker og ting. Personlig synes jeg de skal ha honnør for det de har fått til. De har vokst seg store - og har gjort mange ting veldig riktig.
Forstår at folk ønsker å få en del av kaka, men da må man først være invitert til et kakestykke. Som med andre gaver og invitasjoner så takker man når man får de.
Syting og klaging over ting man ikke får kan raskt bli sett på som misunnelse. Blir litt feil å legge ansvaret på Birken admin når man selv opplever manglende popularitet over eget ritt/opplegg.
Da bør og må man se på eget innhold og tilbud. Kansje lese det jeg skriver før du svarer lurifax, når vi søker seedingstatus så forholder vi oss til noen kriterier som birkadmin har nedfelt, men tildelingen skjer på helt andre vilkår, missunnelig på birken du lissom hæ, Det jeg skriver har ikke noe med birkrittet å gjør som arrangør. Selvfølgelig gjør disse folka som dem vil, men kutt nå ut + for ditt og datt, ta det heller som loddrekning med flere vinnerlodd på enkelte ritt.
|
|
|
[Re: Lurifax]
15/02/2013 10:51
|
esv
Avhengig
|
Avhengig
Da bør og må man se på eget innhold og tilbud. Kunne ikke sagt det bedre selv.
|
|
|
[Re: esv]
15/02/2013 11:09
|
fjellræven
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Da bør og må man se på eget innhold og tilbud. Kunne ikke sagt det bedre selv. Hehe....må nok lese litt lenger opp ja, noen skjønner poenget, andre er så langt unna som det går an.......
|
|
|
15/02/2013 11:21
|
esv
Avhengig
|
Avhengig
Da bør og må man se på eget innhold og tilbud. Kunne ikke sagt det bedre selv. Hehe....må nok lese litt lenger opp ja, noen skjønner poenget, andre er så langt unna som det går an....... Så bra du har fasiten da.
|
|
|
15/02/2013 11:34
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Du misser tydeligvis poenget mitt i like stor grad som jeg misser ditt. Hvorfor i det hele tatt dra inn Birken - seeding +++?
Selg budskapet og rittet for fulle mugger, spre gleden det gir å være med på slikt som dette.
Jeg f.eks. er en mosjonist i ordets rette forstand, og blir meget nysgjerrig ut fra bilder osv som legges ut.
DET trigger min interesse, det samt at man kan fortelle at dette er for alle det også, ikke bare elite og supermosjonister.
altså - nå ut med buskap om at DETTE også er noe for alle.
Birken eller andre trengs ikke nevnes med et ord - etter mitt syn da .-)
Ha en fin helg likevel. Kanskje treffes vi på et slikt ritt, da kan du bare se etter han stutt tjukke karen på en Trek SF 100 SL Pro - som kommer sist i mål - med verdens største glis (med mindre dere har reist hjem alt) :-)
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
|
|