Jeg har også skisettet, og har brukt det (primært på kortere turer).
Jeg har Chariot Cougar 2 og da er bredden definitivt et stykke utenfor selve skisporet. Jeg har likevel ikke opplevd at vognen har blitt sittende fast i buskas langs løypa.
I vognen har jeg hatt både ett og to barn. Hvis intensjonen har vært at barnet skal sitte der hele turen, har vedkommende blitt utstyrt med vognpose. En som sitter helt stille i kulda blir veldig fort veldig kald.
Jeg har også hatt tilgang på (og brukt) rene pulkløsninger (fra Fjellpulken), og vil si at det mest positive ved disse har vært kvaliteten/komforten på feste/sele løsningen man bruker til å feste draget til kroppen. Her er
løsningen til Fjellpulken .
Løsningen til Chariot har bare selve hoftebeltet (selv om det har en fiks drikkeflaskeholder integrert).

På langturer tror jeg man merker forskjell her.
Det fine med skisettet til Charioten er at det er enklere for en uerfaren skiløper å hoppe inn og ut av vognen etter hvert som motivasjonen (les: oppoverbakke/nedoverbakke) endrer seg underveis. Noen ganger har jeg f.eks. hatt en unge som har sittet nederst i vognen og subbet (med skiene på) i sporet i en oppoverbakke.
Av én eller annen grunn har jeg klart å få vanvittig mye riper i de medfølgende skiene. Jeg er redd det har skjedd over en parkeringsplass som har sett ut som den var fri for grus. Kanskje er det fruen som har fått kortslutning og puffet vognen til barnehagen med ski på. Uansett vil jeg anbefale at man er litt forsiktig med skiene. Fort gjort å glemme dem.
I mine øyne er vognen først og fremst en suveren sykkelvogn og barnevogn. Som pulk er den fin, men ikke "sykt bra".