Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Møkkamann?

Møkkamann? #1555675 08/02/2013 17:04
Johnny Yuma Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Jeg leser på vg.no om stinkdyret Thomas (35) som slår et slag for aksept av drittlukt på treningssenter. Han synes det er ydmykende å få tilsnakk av senterets personale for sin manglende forståelse for personlig hygiene, men å brette seg ut som riksstinkdyr i VG synes han tydeligvis blir noe annet.

Det som overrasker meg mer er at folk i kommentarfeltene støtter han. Kanskje ikke det er så lurt å la seg overraske av kommentarfelt, men allikevel. For min del var dette en glimrende reklame for EVO som tydeligvis kaster ut folk som kommer i gårsdagens sure treningstøy.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10107032

Redigert av Johnny Yuma; 08/02/2013 17:06.
Re: Møkkamann? [Re: Johnny Yuma] #1555682 08/02/2013 17:20
O
Oekern Offline
Avhengig
Avhengig
O
Det er jo bare helt på tryne.. Kjenner jeg blir provosert.

Nå vet jeg ikke hvor mange EVO sentre det er, jeg kjenner bare til det på vika.

Skal man ikke få lov til å lukte dritt på et treningssenter så skjønner jeg virkelig ikke hva forettningsideen til EVO er.

Kanskje de vil tilby et treningssenter for velduftene kvinner som har en treningsøkt i 10 min av totalt 1 time - hvor de resterende 50 minuttene går til og vrikke på rumpene som skal trekke gutta...

Richmond SL3
Richmond SLR Composite
Re: Møkkamann? [Re: Johnny Yuma] #1555684 08/02/2013 17:21
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Hvordan VG og andre medier vrir og vrenger på det er ikke lett å vite, men hvis det stemmer at flere hadde klaget på ugrei odør, var det riktig av EVO-personen å si fra til fyren. Jeg er selv EVO-kunde, og vil selvsagt lukte minst mulig av andres kroppslukt. VGs kommentarfelt er sirkus, og kan lett overses.

EVO vilkår: https://evofitness.no/medlemskap/vilkaar

Redigert av Christian; 08/02/2013 17:23.

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Møkkamann? [Re: Johnny Yuma] #1555686 08/02/2013 17:22
PålGnål Offline
Veteran
Veteran
Hadde en opplevelse i går på midt lokale treningssenter, hvor personen tydeligvis hadde fyller treningstøyet i grisemøkk. Æsj. Han stinka ut hele lokalet, og jeg mener hele lokalet. Garderoben òg. Tror muligens det var en enorm fot odør ispedd drittlukta. For meg er dette helt uakseptabelt og ufattelig at det er mulig. Vasker enkelte folk seg ikke?

Kast ut stinkerene!

På tide å begynne å trene igjen...
Re: Møkkamann? [Re: Oekern] #1555690 08/02/2013 17:36
Johnny Yuma Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Nei, det er ikke lov til å lukte dritt på treningssenter, og det gjør ikke 90% av de som går der heller. Frisk svettet, lukter normalt ikke dritt. Men treningstøy lukter helt jævlig når det har tørket, og alle som har en nese som fungerer har fått med seg dette og lever deretter.

Forretningsideen til EVO er vel kort og godt å selge trening til flest mulig folk, og da er de nok ikke interessert i at enkelte stinkdyr ødelegger treningsgleden for andre.

Tøy og ikke minst kropp skal være ren før trening !

Ut med grisen !

Re: Møkkamann? [Re: Johnny Yuma] #1555699 08/02/2013 17:55
Laban Offline
Veteran
Veteran
Det skal være lov å lukte svette på et treningsstudio, selvsagt. Men det er ikke det samme som å troppe opp i skitne treningsklær som stinker dritt. Det er ikke særlig fett å løpe ved siden av en som lukter komposthaug..... Får man ikke beskjed at om at man lukter, vil man ikke dra lærdom heller. Neste gang kommer han med rene klær tenker jeg

"You should never underestimate the predictability of stupidity."
Re: Møkkamann? [Re: Johnny Yuma] #1555702 08/02/2013 18:01
C
Camo Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Jeg har flere ganger måttet flytte meg på spinning. Når du har nesa 50cm fra rumpa til kællen foran deg kan det fort bli veldig mye når varmen setter seg i buksa.

Veldig stort pluss til treningssenteret i denne saken som faktisk sier til han. Jeg er, som folk flest, litt for sjenert til å si fra selv, så bra de tenker på flesteparten av kundenes trivsel .

Re: Møkkamann? [Re: Laban] #1555704 08/02/2013 18:03
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Laban
Det skal være lov å lukte svette på et treningsstudio, selvsagt. Men det er ikke det samme som å troppe opp i skitne treningsklær som stinker dritt. Det er ikke særlig fett å løpe ved siden av en som lukter komposthaug..... Får man ikke beskjed at om at man lukter, vil man ikke dra lærdom heller. Neste gang kommer han med rene klær tenker jeg

Så enkelt, og så vanskelig er det for noen å forholde seg til resten av et treningssenter. ICON_WINK
Godt oppsummert!

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Møkkamann? [Re: Johnny Yuma] #1555706 08/02/2013 18:08
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Jeg stilte i nyvasket skidress i frykt for å bli kastet ut av Nordmarka på gårsdagens langtur

No added style
Re: Møkkamann? [Re: Johnny Yuma] #1555708 08/02/2013 18:14
Frank H Offline
Ringrev
Ringrev
Fyren klarte jo å gjøre det 100 ganger værre ved å gå til media. Han var jo i alle aviser, på radioen, på nyhetene på tv i flere kanaler PLUSS på ettermiddagsendinga til NRK.... MAKAN!!!
Vi vet alle hvordan en gammel teknisk t-shirt kan stinke, hvis den ikke blir vaska. Kunna han ikke bare beklaga det, og fratt kjem og vaske den i eddik. Da hadde sikkert alt blitt glemt et par dager etterpå. (eller om 100 år)
Og evt dratt på XXL og kjøpt seg en ny til 199kr hvis ikke eddik hjalp ICON_SMILE

Re: Møkkamann? [Re: Johnny Yuma] #1555722 08/02/2013 19:04
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Altså. Folk må bare lære seg at det ikke hjelper å tørke tøyet sitt når det har blitt gjennomvått av svette. Da må det vaskes!

Var en som var på spinningen på gamlejobben som hang fra seg BIB-en i tørkeskapet i garderoben etter økt, og tok den på seg neste dag. Jeg så ham aldri ta med klærne hjem. En gang iblant skylte han klærne i dusjen. Det hjalp ikke, for å si det sånn.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Møkkamann? [Re: baronKanon] #1555739 08/02/2013 19:53
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Jeg har gjort forsøk på å bare legge sykkeltøyet på kanten av skittentøyskurven når de bare har brukt de en rolig time på rullen, det har nesten resultert at jeg har blitt kastet ut av mitt eget hus... Treningstøy må bare vaskes umiddelbart!
Andres kroppslukt er ekkelt, og jeg er ikke særlig fin på det.

Re: Møkkamann? [Re: vortex surfer] #1555747 08/02/2013 20:12
Gjaevert Offline
Avhengig
Avhengig
Nå er det vel sånn at ulike mennesker har ulik terskel for hvor mye de tåler, men regner med denne mannen luktet skikkelig ille.

Mitt synspunkt er jo at hvis han ikke luktet BARE møkk, så kunne de jo kanskje bare bedt han huske på dette til neste gang og latt han trene ferdig?

Cannondale CAAD13 2020
Re: Møkkamann? [Re: Johnny Yuma] #1555748 08/02/2013 20:18
NjuK Offline
Ivrig
Ivrig
Som ansatt ved et treningssenter har jeg vært borti mange slike situasjoner. Det er mange som ikke vasker klærne sine, bare tørker dem.
Det som er tricky er hvordan man skal si ifra. Aller best syntest jeg det er best å opplyse generelt. Men hvis det viser seg at problemet vedvarer, må man bare si ifra til personen.

Den aktuelle saken viser jo bare en mann med utrolig liten sosial innsikt. Men han fikk jo komme i aviser og annen media.

Den dagen du er fornøyd, da kan du legge opp.
Re: Møkkamann? [Re: Johnny Yuma] #1555771 08/02/2013 21:44
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: Johnny Yuma
Jeg leser på vg.no om stinkdyret Thomas (35) som slår et slag for aksept av drittlukt på treningssenter. Han synes det er ydmykende å få tilsnakk av senterets personale for sin manglende forståelse for personlig hygiene, men å brette seg ut som riksstinkdyr i VG synes han tydeligvis blir noe annet.

Jeg fatter ikke hvor ydmykelsen kommer inn. Han har blitt tatt diskret til siden og helt privat fått beskjed om at han lukter ille. Hvis han synes det er flauere å bli fortalt at han stinker enn å gå rundt å stinke, så er det hans problem. Hadde de ropt han opp over høyttaleranlegget og bedt ham ta med seg lukta si og komme seg ut, da kunne jeg forstått pratet om ydmykelse, men ikke når det gjøres såpass diskret som de tydeligvis har gjort her.

Sitat: Johnny Yuma
Det som overrasker meg mer er at folk i kommentarfeltene støtter han. Kanskje ikke det er så lurt å la seg overraske av kommentarfelt, men allikevel.

Det eneste som overrasker meg med kommentarfelt er at jeg ikke klarer å ta øynene vekk fra dem. Jeg vet jeg vil bli rasende, uansett hvor triviell artikkelen er, men jeg klarer liksom ikke la være å se etter.

Re: Møkkamann? [Re: trondmm] #1555773 08/02/2013 21:55
N
Nils_Arne Offline
Veteran
Veteran
N
Hvis EVO hadde vært god på kundeservice hadde de etter å ha forklart ham situasjonen tilbudt ham en EVO t-skjorte så han kunnet trent videre og minnet ham om at alle skal trene i rene klær.
Han hadde gatantert husket det til evig tid og ikke følt seg ydmyket.

Friksjon - sykkelbutikk
Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel.
Got Gimbal?
Re: Møkkamann? [Re: KnutAa] #1555827 09/02/2013 07:57
HM1100 Online
Ringrev
Ringrev
Sitat: KnutAa
Jeg stilte i nyvasket skidress i frykt for å bli kastet ut av Nordmarka på gårsdagens langtur

Haha. Det hender faktisk med jevne mellomrom at folk sykler eller går på ski forbi med en forbløffende sterk ein av Omo eller likn etter seg. Jeg bor ganske langt til skogs så de må ha transportert seg forsiktig inn hit for å bevare odøren best mulig.
Jeg lo godt av denne saken også. Mest av at folk gidder å bruke tid å penger på innendørs trening. Skjønner man må pynte seg først da.

Re: Møkkamann? [Re: HM1100] #1555835 09/02/2013 08:50
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: HM1100
[quote=KnutAa]Mest av at folk gidder å bruke tid å penger på innendørs trening. Skjønner man må pynte seg først da.

+1

Jeg har vært støttemedlem på et par treningssenter. For meg dreper treningsentre all treningslyst og treningsglede. Ellers så er jeg forundret over vinklingen. Han blir tatt diskret med inn på et kontor og fortalt at lukten plager andre. Det kaller han å bli "hengt ut". Deretter går han til VG og henger seg selv ut. Ufrivillig komisk.

Re: Møkkamann? [Re: Johnny Yuma] #1555932 09/02/2013 12:28
HNK Offline
Besatt
Besatt
Han torsken her burde blitt beskyttet mot seg selv.
Du kan svette litervis under trening uten å lukte det grann, men om du plukker samme treningstøyet ut av bagen tre dager senere for å trene, ja da har du en vel løs tilnærmelse til hygiene og renslighet.

Mine inntørkede sykkeltrøyer dagen etter rulletrening orker jeg ikke engang å ta på meg....og jeg trener da alene! Svett inntørket treningstøy lukter jo høgg, det vet alle.

Re: Møkkamann? [Re: Johnny Yuma] #1555937 09/02/2013 13:03
R
Raggedy Offline
Fersking
Fersking
R
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.10901559
"- Ja... det lukter ikke nyvasket, men det lukter fortsatt litt trening..
Den lukter bedre etter en runde i vaskemaskinen, men da Thomas brukte treningsgenseren i går var den ikke vasket etter fotballtreningen dagen før."

Når den a) har svettelukt i seg selv når den er nyvasket og b) var brukt (les: blitt gjennomsvettet) på fotballtrening dagen før, så tipper jeg at det stinket noe helt jævlig. Helt greit at han får en reaksjon på dette, og jeg synes det høres ut som de taklet det på en grei måte uten å henge han ut - det er det han selv som gjør.

Når man trener på treningssenter, så bør man stille med rene klær både av lukt- og hygienehensyn i forhold til andre brukere av senteret. Å bli skikkelig svett på trening er selvsagt lov, men det bør for all del gjøres i rene klær - for da lukter det ikke dritt!

Moderator  support