Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kypros

Kypros #1554868 06/02/2013 21:45
Jaaseby Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Noen som har vært på Kypros å syklet?
Vi skal reise i juni og jeg har bestemt meg for å ta med en sykkel, men er ikke helt bestemt på om jeg skal ta MTB eller racer. VI skal bo like ved Ayia Napa.
Noen som vet hvor jeg kan finne ruter/løyper søker både vei og terreng.

Noen som har anbefalinger når det gjelder sykkel på den delen av øya??

All hjelp mottas med stor taknemmelighet.

Re: Kypros [Re: Jaaseby] #1554979 07/02/2013 09:29
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Terrengsykkel var der og testet sykler for noen år siden. I Macheras-fjellene er det super terrengsykling.
Veier er det over alt i innlandet.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Kypros [Re: Jaaseby] #1555465 08/02/2013 10:02
B
bRUER Offline
Fersking
Fersking
B
Stjeler tråden litt jeg.

Skal til Nord-Kypros i sommer, og sliter veldig med å finne noen som leier ut racer i området.

Noen som har vært der og syklet tidligere? Hvordan er veinettet i nord?
Noen tips til hvor man evt. kan leie en ok sykkel?

2012 Ghost Lector Team
2011 Richmond SLC 1 Limited MTB
På jakt etter ny racer!
Re: Kypros [Re: bRUER] #1555664 08/02/2013 16:12
F
Frode_Roesand Offline
Entusiast
Entusiast
F
Var på Kypros for 3-4 år siden. Hadde med egen mtb - og glad for det. Bodde også ved Aya Napa og syklet ut derfra 4 turer på de to ukene jeg var der. Syklene de hadde til utleie der (flere utleiere rundt omkring) hadde jeg ikke leid om jeg var uten sykkel. Ingen problem å sykle langs veinettet - nord/øst/vest for AN. Ok med muligheter og grei veistandard. Hadde tatt med racer om jeg skulle dit på nytt. Husker jeg leste om bra mtb utleie ved Trodosfjellene, men det ble for langt å dra for meg da.

Om du tar med pass kan en legge turen innom den Tyrkiske delen også - kanskje... Godt bevoktet grense og regelmessige skuddvekslinger! informerte guidene om husker jeg...

God tur.

Redigert av Pedalmaster; 08/02/2013 16:15.

CK Elverum / Hagen sport - Elverum
Re: Kypros [Re: bRUER] #1555668 08/02/2013 16:24
B
BW2009 Offline
Medlem
Medlem
B
Sitat: bRUER
Stjeler tråden litt jeg.

Skal til Nord-Kypros i sommer, og sliter veldig med å finne noen som leier ut racer i området.

Noen som har vært der og syklet tidligere? Hvordan er veinettet i nord?
Noen tips til hvor man evt. kan leie en ok sykkel?

Jeg har forsøkt å finne ut av dette tidligere uten hell, så jeg har min egen sykkel parkert der nede fast. Mitt beste tips i forhold til å leie racer er å høre med disse (ikke hundre prosent sikker på om de holder på fortsatt) http://cyprus-active.com/index.html Mulig de bare har MTB, men skader ikke å sjekke. Jeg tror det er en sykkelbutikk i Nicosia hvor man også kan leie sykkel, men hvilken side av grensen dette er vet jeg ikke. Den greske siden er generelt lite interessert i å leie ut for bruk på den tyrkiske siden, uansett hva det skulle være..

Selv om jeg leser på nett at kun de med et sterkt ønske om å dø sykler på veiene blant de tyrkiske kypriotene, har jeg bare gode erfaringer. Veinettet har blitt vesentlig bedre de siste årene, og det er god plass i veiskulder de fleste steder. På mange strekninger er det også veldig lite trafikk - spesielt hvis du sykler vest for Kyrennia (Mot Tatlitsu og videre vestover).

Lars

Moderator  support