|
|
|
Svindel fra Wimp?
|
Svindel fra Wimp?
03/02/2013 11:20
|
bvp
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Min svigerinne fikk smarttelefon til jul og nå ble det oppdaget at hun har fått 2 meldinger med varsel om at abonnementet er fornyet, månedskostnaden er 99,- pr. måned. Man kan stoppe tjenesten ved å logge inn men hn har ikke brukernavn og passord, det er heller ikke mulig å stoppe tjenesten ved å sende "stop" til nummeret meldingene kommer fra, det ligger heller ingen app på telefonen som indikerer at wimp er installert. Er det noen som har oppdaget noe lignende eller vet hva dette kommer av?, er det ett svindelforsøk, er telefonen solgt med wimp eller er det noen som har en forklaring på hva som kan ha skjedd?
I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.
T.C. Lemmons
|
|
|
Re: Svindel fra Wimp?
[Re: bvp]
03/02/2013 12:19
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Skjedde samme med meg for et par år siden. Fikk et telefonnummer som har vært i bruk tidligere. Da startet de tjensten forrige eier har hatt så fort sim ble aktivt.
Sleipe folk, men de krediterer så fort man ringer. MEN, mange ringer jo ikke før etter at det har gått en viss tid. (typisk bedrifter osv oppdager det ikke)
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
04/02/2013 07:39
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
Wimp abonnementene er knyttet til tlf nummere. Hvis man får en ny telefon med et nummer som har vært brukt av noen andre tidligere, kan tydeligvis dette skje. Det er jo ikke Wimp sin feil at forrige eier ikke har sagt opp/ overført abonnementet sitt. Folk flest bytter jo ikke tlf nummer heller i disse dager.
Dessuten vil det som regel fungere å ringe kundeservice som ordner opp. Er vel heller ikke forsøk på å være sleip eller svindler når man sender ut melding om trekket på sms...
|
|
|
04/02/2013 08:45
|
bvp
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
Telefonen er kjøpt uten abonnement, telefonnummeret har tilhørt min far og han hadde dumtelefon, den lå i en skuff i over ett år før den ble tatt i bruk igjen.
I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.
T.C. Lemmons
|
|
|
04/02/2013 09:06
|
per-e
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
men ta kontakt med kundeservice.. de kan fortelle deg hvorfor de har sendt ut melding om fornying av abo. og de kan kreditere hvis det er feil. det kan ikke terrengsykkel forumet, selv om det er et fantastisk forum
|
|
|
[Re: per-e]
04/02/2013 19:00
|
bvp
OP
Avhengig
|
OP
Avhengig
men ta kontakt med kundeservice.. de kan fortelle deg hvorfor de har sendt ut melding om fornying av abo. og de kan kreditere hvis det er feil. det kan ikke terrengsykkel forumet, selv om det er et fantastisk forum Nå var det vel ikke ett spørsmål om hjelp heller, det burde gå frem av emnefeltet. 
T.C. Lemmons
|
|
|
05/02/2013 09:18
|
per-e
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
jeg burde kanskje også nevnt at jeg har tidligere jobbet i et av firmaene som står bak wimp, så jeg vet at de ikke prøver å svindle noen med å opprette abonnent uten videre, og at jeg mener kundeservice er beste sted å starte å nøste opp i dette. at mobiler kan selges med abo er kanskje en mulighet.
|
|
|
05/02/2013 09:25
|
trondmm
Veteran
|
Veteran
men ta kontakt med kundeservice.. de kan fortelle deg hvorfor de har sendt ut melding om fornying av abo. og de kan kreditere hvis det er feil. det kan ikke terrengsykkel forumet, selv om det er et fantastisk forum Nå var det vel ikke ett spørsmål om hjelp heller, det burde gå frem av emnefeltet. Ah. Så formålet var å slenge dritt, ikke å faktisk løse et problem?
|
|
|
05/02/2013 10:46
|
GeirK
More than words
|
More than words
Nå var det vel ikke ett spørsmål om hjelp heller, det burde gå frem av emnefeltet. Når det gjelder svaret på spørsmålet "er det ett svindelforsøk, er telefonen solgt med wimp eller er det noen som har en forklaring på hva som kan ha skjedd?", så fatter jeg ikke at du bruker to dager på å ikke finne svaret på et terrengsykkelforum, når en telefon til verdens eneste eksperter på området (WIMP kundeservice) kan gi deg svaret umiddelbart.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
|
|
|
|