Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Jeg fortjener penger for å sykle til jobb

Re: Jeg fortjener penger for å sykle til jobb [Re: lph] #1553521 04/02/2013 12:36
Loki Offline
Besatt
Besatt
Sitat: lph
Men å prøve å trumfe gjennom gode sykkelforhold et sted hvor svært få ønsker å sykle tror jeg er dødfødt.

Det er greit og huske på hva som er viktigst: nemlig at folk kommer seg på jobb og får gjort det de skal.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Jeg fortjener penger for å sykle til jobb [Re: make art] #1554188 05/02/2013 17:42
L
Leontin Offline
Fersking
Fersking
L
Jeg fikk velge: Gratis parkeringsplass eller 10.000,- ekstra i året i lønn :-) Med 40% skatt ble det alikevel 6.000 til sykkelstæsj :-) Nå skal sies at jeg har 2 km til jobb så valget var særdeles lett :-)

Re: Jeg fortjener penger for å sykle til jobb [Re: Leontin] #1554456 06/02/2013 09:05
make art Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Da er forslag sendt til hovedvernombudet. Så får vi se om det blir noe av. Det er ikke så aktuelt med mekkestativ for de syklende siden bedriften er spredt utover hele landet på mange enheter. Derfor foreslo jeg penger. Ikke det store beløpet, men litt. Fra før kan vi få opptil 2000 kroner i treningtstilskudd om man har utgifter på medlemskap i treningsenter. Ideen min er at man skal kunne velge. Enten ta ut de 2000 på treningsenter eller som kilometergodtgjørelse for å gå eller sykle. For meg er det mer fristende og få rørt seg daglig på sykkel til og fra jobb enn å få somlet seg ned på et svett treningsenter på kvelden. Jeg mistenker dessuten at mange har medlemskap på treningsenter uten å trene der.
I tillegg til fordelene med å holde seg i form og spare miljøet la jeg til et argument om at en statlig bedrift bør gjøre det den kan for at målene i Nasjonal transportplan nås. Der står det at minst 8 prosent av reiser til og fra jobb i Norge skal skje på sykkel innen utgangen av 2019. Det er et stykke dit, for å si det sånn. Usikkert om dette er noe vektig argument for de som tar avgjørelsen, men vi får se.

Anders

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support