Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 16 av 16 1 2 14 15 16

Grenserittet 2013

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1655553 08/08/2013 10:06
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Noen som vet hvor langtid han som har lagd filmen brukte? Jeg tok igjen masse fra pulje 4, så jeg lurte på om jeg kunne være på filmen...

Re: Grenserittet 2013 [Re: traktoregg] #1655570 08/08/2013 10:27
H
HåvardE Offline
Entusiast
Entusiast
H
Sitat: traktoregg
Noen som vet hvor langtid han som har lagd filmen brukte? Jeg tok igjen masse fra pulje 4, så jeg lurte på om jeg kunne være på filmen...

Fant ut at jeg hadde sykla sammen med han (mer eller mindre) frem til siste mila. Jeg mener han kom inn på litt under 3 timer, hvis det er den personen jeg tror det er.

Håvard

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Grenserittet 2013 [Re: traktoregg] #1655619 08/08/2013 11:09
M
Muskelini Offline
Medlem
Medlem
M

Frøy-syklisten fra samme pulje som kjørte i mål omtrent samtidig med han, brukte 2:59:31.

Re: Grenserittet 2013 [Re: traktoregg] #1655893 08/08/2013 17:03
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

Han syklet på 2.59 og noen ja.

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1655929 08/08/2013 18:15
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Da tok jeg inn bare et par minutter på filmskaperen, og er ikke på filmen.

Re: Grenserittet 2013 [Re: traktoregg] #1656399 09/08/2013 09:16
M
Muskelini Offline
Medlem
Medlem
M
Da tok jeg inn bare et par minutter på filmskaperen, og er ikke på filmen.

Kanskje like greit å ikke ha utsatt seg for den faren han utgjorde i løypa...;)

Det slår meg når jeg ser slike filmer at folk ikke ser langt nok fram på veien/stien/løypa, og ikke klarer å planlegge sporvalg og time forbikjøringer særlig bra som direkte følge. Det er det samme som skjer når de bomgirer i bakken fordi de ikke har planlagt girskiftene tidlig nok, og ender opp med å trille syklene så fort det er en motbakke uten "asfaltdekke".

Det skumleste er at disse folkene antagelig også tilhører gruppen som holder blikket fokusert på bakhjulet til mannen foran når de ligger tett og kjører i pulje/rulle, og som hogger inn bremsene bare de hører antydning til bremsesubb fra rytteren foran.

Dropp rulle i avsnittet over forresten, tipper det er samme gjengen som ligger på hjul i en stor pulje og tror de blir sugd med inn til en god tid mens de tror de kjører taktisk smart. Mannen som ligger i front er den ukjente broren til Bradley Wiggens som har dratt feltet alene den siste mila og han har ikke har noe problem å gjøre det de neste 5 milene inn til mål heller.

Når så finalen kommer og det er klart for å hente ut de sparte kreftene i en 200 meters "langspurt" blir det så trangt og hektisk at det blir umulig å avansere mer enn en plass eller to i gruppa. Dette gjøres da på innsiden i en høyresving. Vel i mål føler de at de ikke har fått ut alle kreftene, og innen få minutter går praten løst om hvor fort de kunne ha kjørt om de bare hadde startet i en pulje eller to lenger fram, som hadde matchet kjørestyrken deres bedre.

Re: Grenserittet 2013 [Re: Muskelini] #1656629 09/08/2013 14:08
B
brede Offline
Entusiast
Entusiast
B
Sitat: Muskelini
Dropp rulle i avsnittet over forresten, tipper det er samme gjengen som ligger på hjul i en stor pulje og tror de blir sugd med inn til en god tid mens de tror de kjører taktisk smart. Mannen som ligger i front er den ukjente broren til Bradley Wiggens som har dratt feltet alene den siste mila og han har ikke har noe problem å gjøre det de neste 5 milene inn til mål heller.
Amen
Sitat: anonymous13
Ang rullekjøring og dravilje. Jeg tror det er mange som overvurderer egotistiske holdninger blant medryttere.
Når folk ikke vil dra, så er det veldig ofte fordi de ikke kan eller bør.
Det er rimelig dumt å stikke fram å ta en føring når du er på stålet.

Hvis de har vært på stålet i 80 km så har de vel ikke krefter til en monsterspurt de siste 200 metrene?

Jeg kjørte i elitepulja og har aldri i mine 17 år på sykkelritt opplevd maken til ynkelig hjulsnylting som i Grenserittet forrige helg. Den eneste gangen det var tilløp til kjørevilje i feltet var når de 5-6 arbeidshestene ikke oppførte seg eksemplarisk så feltet sprakk opp - alle luker ble selvfølgelig effektivt tettet før man igjen kunne slå seg til ro på halen. Da feltet nærmet seg mål dukket det plutselig opp en haug med nye ansikter der fremme som var nysgjerrige på utsikten og veldig friske i beina til spurten.

Det er helt greit å dingle bak på halen om man er på stålet eller man bare ikke vil gå i kjelleren, men å spurte ned de som har dratt deg hele veien i kampen om en 50. plass har jeg veldig lite respekt for.

Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
Re: Grenserittet 2013 [Re: brede] #1656633 09/08/2013 14:16
L
Lars K Offline
Avhengig
Avhengig
L
Enig med deg der Brede. Kjørte i samme pulje som deg(kjørte i Stovnerkam drakt).Det er helt sykt at folk gidder og henge bak i 8 mil uten og gjøre en tøddel også spurte om førsteplassen. Det som er så irriterende er at mange av dem som ikke var fremme og tok en eneste føring faktisk har nok krutt i bena for og spurte opp siste bakken til mål.

Re: Grenserittet 2013 [Re: Lars K] #1656649 09/08/2013 14:58
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Lars K
Enig med deg der Brede. Kjørte i samme pulje som deg(kjørte i Stovnerkam drakt).Det er helt sykt at folk gidder og henge bak i 8 mil uten og gjøre en tøddel også spurte om førsteplassen. Det som er så irriterende er at mange av dem som ikke var fremme og tok en eneste føring faktisk har nok krutt i bena for og spurte opp siste bakken til mål.

Kalles sykkelritt, neste gang burde dere tråkke fra dem ICON_SMILE

Re: Grenserittet 2013 [Re: ] #1656652 09/08/2013 15:03
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Sitat: pedaIglipp
Ang rullekjøring og dravilje. Jeg tror det er mange som overvurderer egotistiske holdninger blant medryttere.

Jeg slapp tre grupper på lørdag, alle gangene kort tid etter jeg hadde tatt en føring. Snakk om dum-svak rytter.

Jeg tipper at jeg tapte 3-4 minutter på de idiotiske stuntene, og de jeg satt i gruppa sammen med tjente 3-4 sekunder på at jeg var med å tok føringer.

Jeg vil tro at vi som ikke fighter om medaljer(men ok tider) vil tjene på å kjøre en form for rulle uansett. Er man så sliten, så er det bare å bli med fram og legge seg inn med en gang og si i fra om det. Å ligge 3-4 i bredden for å kikke på hverandre fiunker ihvertfall ikke bedre.

iq
Re: Grenserittet 2013 [Re: brede] #1656684 09/08/2013 15:57
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: brede
Amen

Hvis de har vært på stålet i 80 km så har de vel ikke krefter til en monsterspurt de siste 200 metrene?

Joda, det er helt utrolig hva 'målstreka' gjør med formen til folk som har 'bitet seg fast' i gruppen. Folk får vinger altså, har du aldri sett det?

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1656843 09/08/2013 20:33
G
Grubler Offline
Entusiast
Entusiast
G
Første året hvor jeg startet i Elite og må si jeg ble ganske overrasket over hvor lite dravillige folk er(også der).
Greit om vi hadde slåss om topp 20 plasseringer, da kan jeg forstå litt taktikkeri, men når det er snakk om sånn ca 50. plass, så må det jo være mest interessant å kjøre for en god tid...
En ting er at de som faktisk ligger og drar, ikke gidder å taue på 5-10 mann i flere mil.
En annen ting er at forsøk på ruller til stadig blir ødelagt fordi ryttere ikke tar føringen sin.

Man må jo også være ekstremt utslitt hvis man ikke klarer å ta en føring i løpet av de 3 siste mila av Grenserittet...

Hvis jeg ser bort fra det litt dårlige samarbeidet i pulja fra Elgklev og inn, så er jeg som vanlig veldig godt fornøyd med Grenserittet :-). Som Haldenser er det årets store mål og med ny pers og mye god stemning langs løypa så var det igjen en sykkelfest.

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1656854 09/08/2013 20:46
pogoman Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg hadde en veldig "dårlig dag på jobben" på GR i år. Føltes tom og utslitt før 20km. Føltes skikkelig leit siden jeg er i bedre sykkelform enn noensinne. Ble nødt til å være kynisk på å legge meg bak i grupper som passet tempomessig. Snylte. Ikke heroisk. Jeg vet det. Det handlet bare om overlevelse. Jeg var så kjip i beina at jeg drømte om å punktere for å få en pause. Uff. Jeg vet jeg dro folk flere ganger for å nå opp til neste gruppe. Men det er bare unnskyldning fra min side. Jeg var ikke i stand til å yte rettferdighet for mine medryttere i år. Beklager.

Men uansett hadde jeg en slags langspurt de siste 500m. Etter så mye lidelse synes jeg at jeg måtte tømme beina for det siste av krefter og få litt følelse av storhet. Elns. Synet av familien i målområdet som mottok en utslitt stakkar på snart femti var rørende. Nesten til tårer.

Jeg syklet i pulje 15. Og fem min. saktere enn i fjor. Tror ikke jeg forrykket noen som helst karma eller maktballanse med min desperate sluttspurt.

Lover å yte bedre neste år. For fellesskapet.

Re: Grenserittet 2013 [Re: brede] #1656868 09/08/2013 21:06
esv Offline
Avhengig
Avhengig
De fleste som sykler i eliteklassen gir totalt beng i hvilken tid man kommer inn på. Det er plassering som er interressant. Derfor er kjøreviljen liten dersom første gruppa kommer utenfor rekkevidde.

Pulje 1 er for de som ønsker å samarbeide om å komme inn på best mulig tid..

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1658580 12/08/2013 16:21
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Nå er det vel ikke alltid like velkomment med folk som ikke klarer å ta føringer inne i rulla heller. Som en skriver over er det mange ruller som blir ødelagt av ryttere som ikke makter å holde en noenlunde fart i front. Går du på stålet er bedre for farta i rulla at du ligger bak.

Re: Grenserittet 2013 [Re: Tange] #1658643 12/08/2013 17:49
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: Tange
Sitat: brede
Amen

Joda, det er helt utrolig hva 'målstreka' gjør med formen til folk som har 'bitet seg fast' i gruppen. Folk får vinger altså, har du aldri sett det?

Som jeg sa ICON_WINK ......

Sitat: pogoman
Jeg hadde en veldig "dårlig dag på jobben" på GR i år. Føltes tom og utslitt før 20km. Føltes skikkelig leit siden jeg er i bedre sykkelform enn noensinne. Ble nødt til å være kynisk på å legge meg bak i grupper som passet tempomessig. Snylte. Ikke heroisk. Jeg vet det. Det handlet bare om overlevelse.

<klipp>

Men uansett hadde jeg en slags langspurt de siste 500m.

<klipp>

Synet av familien i målområdet som mottok en utslitt stakkar på snart femti var rørende. Nesten til tårer.

Jeg syklet i pulje 15. Og fem min. saktere enn i fjor. Tror ikke jeg forrykket noen som helst karma eller maktballanse med min desperate sluttspurt.

Lover å yte bedre neste år. For fellesskapet.

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1658701 12/08/2013 18:55
K
kaffekanne Offline
Avhengig
Avhengig
K
I de puljene der er det vel strengt talt ingen som bryr seg..er så mye mennesker fra all verdens puljer alikevel.
Syklet selv i pulje 13 og alt jeg husker fra rittet var at det var forferdelig mye folk og kaos.

I de lavere puljene er det nok litt annerledes.

Re: Grenserittet 2013 [Re: paala] #1660931 15/08/2013 19:20
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T

Side 16 av 16 1 2 14 15 16

Moderator  support