Da tok jeg inn bare et par minutter på filmskaperen, og er ikke på filmen.
Kanskje like greit å ikke ha utsatt seg for den faren han utgjorde i løypa...;)
Det slår meg når jeg ser slike filmer at folk ikke ser langt nok fram på veien/stien/løypa, og ikke klarer å planlegge sporvalg og time forbikjøringer særlig bra som direkte følge. Det er det samme som skjer når de bomgirer i bakken fordi de ikke har planlagt girskiftene tidlig nok, og ender opp med å trille syklene så fort det er en motbakke uten "asfaltdekke".
Det skumleste er at disse folkene antagelig også tilhører gruppen som holder blikket fokusert på bakhjulet til mannen foran når de ligger tett og kjører i pulje/rulle, og som hogger inn bremsene bare de hører antydning til bremsesubb fra rytteren foran.
Dropp rulle i avsnittet over forresten, tipper det er samme gjengen som ligger på hjul i en stor pulje og tror de blir sugd med inn til en god tid mens de tror de kjører taktisk smart. Mannen som ligger i front er den ukjente broren til Bradley Wiggens som har dratt feltet alene den siste mila og han har ikke har noe problem å gjøre det de neste 5 milene inn til mål heller.
Når så finalen kommer og det er klart for å hente ut de sparte kreftene i en 200 meters "langspurt" blir det så trangt og hektisk at det blir umulig å avansere mer enn en plass eller to i gruppa. Dette gjøres da på innsiden i en høyresving. Vel i mål føler de at de ikke har fått ut alle kreftene, og innen få minutter går praten løst om hvor fort de
kunne ha kjørt om de bare hadde startet i en pulje eller to lenger fram, som hadde matchet kjørestyrken deres bedre.