Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bytte Powertap nav fra FFWD tubular til clincher

Bytte Powertap nav fra FFWD tubular til clincher #1548856 23/01/2013 10:05
B
band Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
B
Hei

Jeg har et powertap nav som sitter på et FFWD F5R tubular hjul. Vurderer om jeg skal sette over navet på et clincher hjul. Men har fortstått det slik at det ikke bare er lett.. Har et Mavic Cosmic Carbon SL hjul stående, men har hørt at det ikke er mulig å bytte over til. FFWD hjulet har 24 eiker. Forsøker å finne et FFWD F5R clincher bakhjul, men har ikke lykkes.
Er det noen her som har noen tips? I utgangspunktet håper jeg at det holder med bare å kjøpe en felg (ny/brukt), og dermed bruke eikene som sitter på FFWD. Trenger ikke noen skikkelige greier- skal bare brukes til rulle og trening.

Re: Bytte Powertap nav fra FFWD tubular til clincher [Re: band] #1548874 23/01/2013 10:28
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg er villig til å sette penger på at ERD på F5R (pariser) og F5R-c (åpen) ikke er lik nok til at du kan bruke eikene.
Mener også at at hjulbyggere flest ikke liker å bruke gamle eiker og nipler om igjen.

Det skulle ikke koste allverden å finne en solid 24-hulls felg og fornuftige eiker og nipler til bruket du skisserer.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Bytte Powertap nav fra FFWD tubular til clincher [Re: Valentino] #1548961 23/01/2013 12:52
B
band Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
B
Ok, spørs om det blir løsningen.
Noen som har tips på brukbar felg og eiker som kan gjøre nytten?

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå