vel, jeg kjøper sykler som en mann besatt, så da må denne lekkerbiskenen gå igjen. Hva selges? Jo en leken, meget solid stimaskin med et effektivt oppheng laget for å tåle masse herjing - være det seg i Hafjell eller på en sti nær deg. Det er og verdt å merke seg at det eneste som har forandret seg på denne rammens design i dens levetid, så vidt jeg vet, er dropoutene. Den selges fremdeles over disk.
Hvem passer den for? Alt fra en glad nybegynner som vil prøve seg på sti for første gang til en hardbarket ekspert som vil trashe alle løypene i Hafjell. Sykkelen har kanskje bare 100mm vandring bak, men med sin progressive natur, høyishe svingpunkt og 140mm vandring foran er denne mer villig nedover en mange rene 140mm sykler

Alt av lagre i rammen er så vidt jeg vet i topp stand. Rammen har sine bruksriper, uten at det forringer egenskapene dens noe. Dette er den andre 4x'en jeg har eid, og de har begge vært like festelige. Egentlig var dette en sykkel "som aldri skulle selges", men to nyinnkjøp (som strengt tatt skal bli til ett nykjøp på sikt) gjør at denne må gå - jeg har rett og slett ikke bruk for den dessverre.
bilde 1 Hva står på den av deler? Vel, bildene stemmer ikke helt, men listen er noe sånt som følger:
Ramme: Commencal meta 4x, long m/fox rp3
Gaffel: Rock Shox Pike 2009 (115 -140mm) - nyservet
Bakdemper: Fox Float RP3
Styre/stem: Gravity flatbar, sølv, 74cm bredt + et Commencal styre, type lett, riser og ca 69cm bredt
Styrelager: FSA 1 1/8
Bremser: Avid Juicy 3 200/160
Krank: Shimano Deore
Kassett: Shimano SLX
Gir: Shimano XT Shadow M772
Kjedefører: E-Thirteen LG1 m/blå taco
Hjul foran: Marzocchi QR20 nav og Mavic F519 felgring 32H
Hjul bak: Shimano XT nav og DT Swiss Commencal ed. 32H
Dekk: Continental MountainKing Supersonic 2.4
Holker: Odi Ruffian Lock-on
pedalene på bildene følger ikke med.
bilde to pris hbo 5500
Sykkelen befinner seg i Harstad hvor den kan besiktiges og prøves. Den kan sendes mot forskudd over det ganske land og ved forskuddsbetaling. Lokale kunder vil prioriteres. Ta kontakt i tråd eller pr pm ved spørsmål.