Skjønner godt at Rasmussen var på kjøret etter å personlig sett hvordan han og Contador støta på hverandre 6-7ganger opp Col de Peyresourde i 2007. Forøvrig vant Vinokourov etappen og ble tatt i garnet dagen etterpå...
Bart Brentjens har hatt samme trener som doptatte Marga Fullana - den rekorddopene Gert Jan Theunisse Jan Erik Ostergard er allerede tatt. Roland Green har syklet på US Postal på veien Bas Van Doren som tok 4. plass i VM i 1999 har blitt tatt for doping.
Bart Brentjens har hatt samme trener som doptatte Marga Fullana - den rekorddopene Gert Jan Theunisse Jan Erik Ostergard er allerede tatt. Roland Green har syklet på US Postal på veien Bas Van Doren som tok 4. plass i VM i 1999 har blitt tatt for doping.
Brentjens kjørte jo også på lag med Raul Paulisen i Giant
Og her har har du bare tatt de mest åpenlyste. Det ser mørkt ut for en mann med navn Ryder Hesjedal også nå. Gary Fisher, Rabobank og Us postal. . Ryder Hesjedal kjørte på gary fisher sammen med Rassmussen før han gikk over til Rabobank (shit) så Us Postal ( 2x shit).
Gikk vel rykter en stund om at Hermda var surret inn i det spanske dop styret. Det ble vel avkreftet. Men blir spennede å se hva som skjer hvis Fuentes får fart på snakketøyet.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Hesjedal? .....svarte, han har jeg litt sansen for som type og syklist! Begynner å bli lettere å begynne i andre enden: "hvem metta ikke kroppen med ulovlige midler?"
Hesjedal? .....svarte, han har jeg litt sansen for som type og syklist! Begynner å bli lettere å begynne i andre enden: "hvem metta ikke kroppen med ulovlige midler?"
Jeg aner jo ikke Hesjedal. Men ser mørkt ut når man ser på lagene han har vært på. Men det kan man jo snart si om alle da det ene laget etter det andre er innblandet. Er jo snart så man kan sette strek for all proffsykling før 2010.
Armstorng var nok ikke den siste men den første av mange som må prate fremover. Noe som er sykt bra.
Syklet Hesjedal Touren for US Postal? Forøvrig så sykler han jo for et lag nå som aksepterer dopere sålenge de tilstår og samarbeider med myndighetene så det kan jo hende at JV allerede har tatt praten med han.
Syklet Hesjedal Touren for US Postal? Forøvrig så sykler han jo for et lag nå som aksepterer dopere sålenge de tilstår og samarbeider med myndighetene så det kan jo hende at JV allerede har tatt praten med han.
1999–2003 Gary Fisher 2002–2003 Rabobank GS3 2004–2005 US Postal 2006 Phonak 2007 Health Net-Maxxis 2008– Slipstream-Chipotle
Enda tristere er at selv om Rassmusen har innrømmet at han dopet seg jevnt på den tiden så var han aldri topp 3 i world cup sammenlagt.
Den listen over "rene" ryttere som har vunnet de siste ti årene begynner å bli tynn.
Synes broren Andy har vært merkelig tam/defensiv når han har blitt intervjuet om Contador. Ingen tegn til moralsk foragelse. Ikke ulikt andre dopere som ble intervjuet om Lance.
Absolute certainty is the hallmark of the ignorant.
Andy har forsvart Lance for ikke så lenge siden. Han kritiserte han der franskmannen (han som lenge har kritisert LA), mente det ikke var noe poeng å dra fram 12 år gamle saker.
Lance sin historie blir faktisk mer troverdig etter mitt syn. Kan se ut som en kyniker likefullt kan ha sagt sannheten. Sånn sett kan man jo også si han står for det han har gjort og at han ikke har anger - nettop fordi dette egentlig er mye værre en vi noen gang kan klare å fatte.
UCI. De MÅ byttes ut hele gjengen. Er tydeligvis større ulver i systemet enn El dopo
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
Alle viste at Rassmusen var en doper... likevel benyttet noen norske ritt han ganske aktivt i markedsføringen så sent som i fjor. Heleren er ikke bedre en stjeleren og alt det der. Det og tjene penger på å utnytte et renome som noen har opparbeidet seg ved hjelp av doping er en undervurdert "forbrytelse", som har bidratt til å holde dette apperatet i gang. Det har i lang tid vært bedre å få noen seiere ved hjelp av doping, for så å bli tatt, isteden for å sanke jevnt med 20plasser. Rittarrangørene har et stort ansvar her, da de har hatt muligheten til å ikke invitere tvilsommme ryttere uten at det nødvendigvis har foreligget noen gjeldende dopingdom. Denne muligheten til å favorisere rene rytter har blitt benyttet i svært liten grad, ettersom underholdningsverdi og penger har blit prioritert.
Fortsatt syntes jeg det virker å være mye prat og lite handling. Det finnes ingen dokumentasjon på at det å ha trent over lengre tid på et nivå som ikke er mulig uten doping, gir en effekt i lang tid etter at man har sluttet med doping. Vi kan ikke vite hvilken fysikk Andy og Alberto hadde hatt i dag uten doping. Vi kan ikke en gang bevise at de har dopet seg strukturert over lang tid. Disse vil dermed fortsette og være verdensstjerner i de kommende sesonger, og kanskje om ti år komme med en gråtende tilståelse etter en avsløring fra en forsmådd elskerinne eller lignende.
Uskyldig til det mottsatte er bevist er et fantastisk prinsipp i den sivile verden, men i idrettens verden er det kanskje ikke like velykket. Toppidrett er ingen menskerett. Personlig har jeg ingen mulighet til å bedrive det...
Alle viste at misstenkte nok at Rassmusen var en doper
Litt mer riktig, for jeg visste ikke at han var det, jeg hadde sterke misstanker - rett nok
Du har rett, det burde stått i anførselstegn den første biten der. Men nå i ettertid påstår veldig mange at denne innrømelsen ikke hadde så mye for seg fordi dette var noe vi "viste" fra før.
Lance sin historie blir faktisk mer troverdig etter mitt syn. Kan se ut som en kyniker likefullt kan ha sagt sannheten. Sånn sett kan man jo også si han står for det han har gjort og at han ikke har anger - nettop fordi dette egentlig er mye værre en vi noen gang kan klare å fatte.
Kan være tilbøylig til å være enig med deg. Nå drysser jo den ene etter den andre "ut av skapet", og for hver storhet som blir tatt med buksene nede jo lenger bakover og inn i mengden rykker Armstrong. Leste akkurat at Cippolini har begynt å nærme seg utkanten av søkelyset og at den Italienske olympiske komite har fattet interesse. Har heller ingen tro på at det stopper her.
Nesten så man skulle tro at Armstrong har vært så "smart" at han timet tilståelsen sin opp mot en snøball som nesten hadde begynt å rulle og at han nå kan la "alle andre" ta oppmerksomheten mens hans egen sak krymper i den store massen og at han får mer og mer "rett".
- Ikke direkte fjærlett, men utpreget treg.... 2012 On-One Scandal 29", 2013 Genesis Equilibrium 20 m/Athena 11s, 2015 Fuji Tread 1.0 LE, 1984 Nishiki International http://instagram.com/esp1e/
Lurer på om ikke Rasmussens uttalelser temmelig godt dekker det de fleste i sykkelsirkuset mente og tenkte/tenker:
"Jeg er fortsatt stolt av min sykkelkarriere. Dopingen var bare én av betingelsene for å være med med. Det var en forutsetning - som var åpenlyst feil, men slik var det nå en gang"