Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 9 av 21 1 2 7 8 9 10 11 20 21

Armstrong tilstår!

Re: Armstrong tilstår! [Re: Espen] #1546408 18/01/2013 09:10
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Espen
Fy faen for en utrolig usympatisk fyr han er.

e

+123

Det der med Betsy Andreu var bare for drøyt. Var sikker på at jeg hørte feil når han sa det.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546410 18/01/2013 09:12
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Han legger ALT på bordet men INGENTING om andre.

Fikk jo bekreftelsen, på tvilen (i starten, nesten en konspirasjonsteori).

Mitt største "Johan Muhleggfølelse" i sykkel:
Ulrich tryner. Lance stopper og venter. Ulrich vinner såvidt. Ulrich ble tatt for dop. Lance ikke..?

Gode gamle 2000tallet var det jo morsomt å se utøvere slet seg gjennom etapper såvidt innenfor tidsfrister, som var ladet som duracellkaniner etter hviledager med etappeseiermuskler igjen. Fantastisk.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546412 18/01/2013 09:15
HNK Offline
Besatt
Besatt
Likte setningen;

"As captain of the team you lead by example"

Well done captain!!
Vanskelig for å tro at det ikke var et krav om at man dopet seg på laget til Lance, og at noen på laget var rene i TdF.

Når han sier at han ikke følte at han gjorde noe galt og at han ikke følte seg som en juksemaker, så sier det fryktelig mye om sporten på den tiden også!

Redigert av HNK; 18/01/2013 09:32.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546417 18/01/2013 09:30
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
At han ikke var bloddopet i 2009 er løgn.
At ikke UCI var med på moroa er også løgn.

Men som heijoh er inne på: Oprah er ikke riktig adresse for det aller meste.
Hylekor trenger vi ikke, men sannhet. Dog skjer intet uten press utenfra. UCIs feie under teppet-strategi håper jeg at man klarer å overvinne. Faens Gutteklubben Grei.

Redigert av Valentino; 18/01/2013 09:52.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Armstrong tilstår! [Re: heijoh] #1546418 18/01/2013 09:31
Z
Z30 Offline
Entusiast
Entusiast
Z
Sitat: heijoh

Snøballen vil fortsette å rulle, og vi vi få flere avsløringer, det er jeg sikker på, men jeg liker ikke hylekoret som står på sidelinjen og roper på mere blod.

Jeg har liten forståelse for de som klager på hylekoret. Av alle de ulike rasshølene som har dopet seg, organisert det hele, løyet for å holde faenskapen skjult, og vært for naive til å avsløre ulovligheter, så er hylekoret det minste problemet.

Det beste som kan skje nå er et ras av avsløringer og innrømmelser innen norsk og internasjonal idrett, ikke bare sykkel Det er fortsatt mange råtne epler som skal frem.

Det er som å rive av et plaster på barn (eller hårfjerningsremser for de som sykler landevei).

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546425 18/01/2013 09:39
Kjesk Offline
Ringrev
Ringrev
Registrerer at etter halv-sendt intervju, så er fasiten allerede gitt av mange.
Kanskje det kommer nye innrømmelser i del to?

Registerer også at DO2 igjen "forsvinner" fra bl.a. Twitter når det blåser som verst, slik han forsvant under Kjærgaard-saken.
Kunne vært greit å visst hva han mener om intervjuet og alt som har skjedd rundt Lance!

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546426 18/01/2013 09:40
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Uten å henge ut uskyldige, så er det på det rene å anta at LA/US Postal trengte hjelp til å skaffe dopingen, administrere dopingen, finansiere dopingen, skjule dopingen, etc. Det er alt for mange løse tråder som LA hadde en sjanse til å si noe om, men som han fortsetter å holde skjult, eller tåkelegge og benekte.

Siden Festina-skandalen så har alle sagt at sykkelsporten aldri har vært renere, og at nå måtte vi glemme det som har skjedd og se fremover! Tidenes tabbe! Vi i Norge våknet for et par måneder siden da skiten traff viften. Idretten er dessverre fullstendig blottet for moral og rettferdighet.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546432 18/01/2013 09:46
Espen Offline
More than words
More than words
Intensjonen med dette intervjuet er å lette på egen samvittighet, prøve å få tilbake noen fans, samt å posisjonere seg i forhold til det juridiske som det kommer mer av.

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546434 18/01/2013 09:53
Spiffhopeless Offline
Ivrig
Ivrig
Er det bare syklister som er spesielt dumme som blir tatt eller doper vi mere enn andre idretter?

Jeg har lenge vært desillusjonert mtp på sykkelsporten, det er ikke pent å oppleve måten dette påvirker helt lokale tiltak, og det spøkes fra politikeres hold, med at når nye sykkeltiltak skal iverksettes så kommer dopingen og til å øke.

"If you are going to die! make sure
its in the front of the peloton!"
Raphael Geminiani to Jacques Anquetil

If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546435 18/01/2013 09:53
ute-og-sykler Offline
Entusiast
Entusiast
Det overrasker meg at han er såpass ærlig og selvransakende som han er i sin uttalelser. Jeg er forundret over at saken har tatt denne vendingen.

Likevel er det ingen grunn til at han skal FÅ NOE IGJEN for å ha fortalt sannheten. Til det kom innrømmelsen alt for sent.

Livstidsutestengelse fra sykkelsport/triathlon er en selvfølge.
De som har blitt lurt bør få igjen pengene sine.

Det ligger ingen gjenopprettet ære i å innrømme at hele karrieren har vært en løgn.

Lance er sykkelsportens Milli Vanilli!

Redigert av ute-og-sykler; 18/01/2013 09:54.
Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546440 18/01/2013 10:02
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ifølge WADA-koden kan livstiddstraff bli nedsatt til åtte år om man samarbeider med den lokale antidopingorganisasjonen i ettertid.

Armstrong var i møte med USADA-sjefen fordi han savner konkurreringen så fælt, ble fortalt hvordan straffestystemet virker, og forlot møtet bannende.

Jaggu godt at fyren gjorde comeback, forresten.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Armstrong tilstår! [Re: Z30] #1546444 18/01/2013 10:04
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Z30
Sitat: Lurifax
Sitat: PålGnål
Hæhæhæ! Også sååå mange som forsvarte Lance her inne. Vittig. Godt at sporten ryddes opp.

Er jammen nok av folk som kaster seg på "hva var det jeg sa" bølgen også :-)

Jammen mange som har forstått for lenge siden at idretten er råtten også :-)

Så det er bare de som henger seg på første ryktet som forstår at det finnes doping i idrett? De som mener at man skal og bør tas, om så i ettertid, de har et naivt øye for idrett og ukultur?

hehe, jaja, godt å se hva man tror om folk.

får håpe den "hva var det jeg sa" greia smaker godt, også får vi håpe naboen din ikke sprer rykter om banken du skal rane i morgen - eller vent sier han det så bør du jo arresteres i dag!
Da blir jo ikke banken ranet heller.

Redigert av Lurifax; 18/01/2013 10:06.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Espen] #1546446 18/01/2013 10:06
Dan Offline
More than words
More than words
Intensjonen med dette intervjuet er å lette på egen samvittighet, prøve å få tilbake noen fans, samt å posisjonere seg i forhold til det juridiske som det kommer mer av.

Det med samvittigheten har jeg ingen tro på. Mannen eier jo ikke skrupler så at han plutselig skal ha begynt å spise samvittighetsenhancers de siste månedene er usannsynlig. Dette er bare et forsøk på å få beholde mest mulig penger og beskytte kompiser som kanskje er større og mektigere enn han selv.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Dan] #1546448 18/01/2013 10:07
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Dan

Det med samvittigheten har jeg ingen tro på. Mannen eier jo ikke skrupler så at han plutselig skal ha begynt å spise samvittighetsenhancers de siste månedene er usannsynlig. Dette er bare et forsøk på å få beholde mest mulig penger og beskytte kompiser som kanskje er større og mektigere enn han selv.

Har han en agenda så får vi nok vite det om ikke alt for lenge.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Lurifax] #1546455 18/01/2013 10:17
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Hæhæhæ! Også sååå mange som forsvarte Lance her inne. Vittig. Godt at sporten ryddes opp.

Jeg sitter igjen med en følelse jeg har kjent på en gang før. Det var for en tid tilbake da jeg jobbet som veileder for et team på et av våre helseforetak.
De viste seg at en av teamets velutdannede "flinke" deltaker var det man på godt norsk kaller "mytoman".

Alt hun sa var diktet opp, mannen, barna, utdanningen, sykdommen osv. Alt absolutt alt var diktet opp.
Å jobbe videre med denne gruppen etter at hun ble "avslørt" var en enorm utfordring både menneskelig og faglig. Jeg har aldri følt meg så lurt, hennes kolleger satt igjen med en enorm følelse av svik som det har tatt en god stund å komme over. Selv om jeg aldri har hatt et personlig forhold til Lance Armstrong, har jeg alltid trodd på ham. Jeg har slukt bøkene om han rått, jeg har gått med armbånd, jeg har støttet kreftsaken, jeg har beundret hans prestasjoner og sett på ham som en av verdens desidert beste utøvere.
Jeg føler meg rundlurt og har ingen som helst problem med å innrømme dette.

Nå føler jeg ikke en gang sinne eller raseri, jeg har bare en avmaktsfølelse mot fyren.

Redigert av DagRS; 18/01/2013 10:20.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546458 18/01/2013 10:27
Ekorre Offline
Ringrev
Ringrev
Kjesk : Dag Otto uttalte seg på P3 igår om Lance avsløringen, kom ikke frem så mye men antar han vil se hele før det kommer mer

Re: Armstrong tilstår! [Re: Lurifax] #1546467 18/01/2013 10:42
Z
Z30 Offline
Entusiast
Entusiast
Z

Jammen mange som har forstått for lenge siden at idretten er råtten også :-)

Så det er bare de som henger seg på første ryktet som forstår at det finnes doping i idrett? De som mener at man skal og bør tas, om så i ettertid, de har et naivt øye for idrett og ukultur?

hehe, jaja, godt å se hva man tror om folk.

får håpe den "hva var det jeg sa" greia smaker godt, også får vi håpe naboen din ikke sprer rykter om banken du skal rane i morgen - eller vent sier han det så bør du jo arresteres i dag!
Da blir jo ikke banken ranet heller.

Det første ryktet om doping i idrett? Har du hatt brev og besøksforbud de siste 20 årene? Helt etter helt er tatt, og selv om ikke alt kan bevises så er det veldokumentert at doping forpester mange idretter, herunder sykkel og langrenn.

Det er umulig for meg å mene noe om enkeltpersoner, men idretten generelt kan jeg med dokumentasjon i hånd mene mye om. Og jeg kan dømme sykkelidretten, langrennsidretten med flere uten å sove dårlig om natten. Konsekvensen for min del er at jeg sykler mer, går mer på ski, og ser mindre dopidrett på TV.

Så sammenligningen din burde heller vært at naboen min sprer rykter om at banken skal ranes, han vet bare ikke av hvem. Han vil få rett. Akkurat som jeg jeg får rett i at idretten har flere lik i skapet.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546468 18/01/2013 10:46
*Erlend* Offline
Entusiast
Entusiast
Nettavisen blogg:
Man vinner ikke Tour de France 7 ganger på rad når man er den eneste i feltet som ikke er dopet. Det sier seg selv.

Det fine med innrømmelsen fra Lance Armstring er at man nå kan gi titlene til 7 andre sykkelryttere.
Som også var dopet.

Bare litt smartere.
Og heldigere.

Sykling er stilig.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Z30] #1546470 18/01/2013 10:50
heijoh Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Quote:
Det beste som kan skje nå er et ras av avsløringer og innrømmelser innen norsk og internasjonal idrett, ikke bare sykkel Det er fortsatt mange råtne epler som skal frem.

Jeg er enig i dette, vi vil ha en ren sykkelsport, og etter all dritten som har kommet og som måtte komme så er innrømmelsene til LA en bra ting.

Med hylekoret så mener jeg de som ikke syns det var nok at han innrømmet hos Oprah at han har dopet seg og oppført seg så ille som han har gjort.

LA har mye han må gjøre opp for til de rette personene, men hva mer trenger du og jeg og alle fans av sykling enn en innrømmelse og evt. en unnskyldning? (hver og en får selv avgjøre om de kan tilgi han)

Redigert av heijoh; 18/01/2013 10:50.

Heidi Johansen
Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546475 18/01/2013 11:05
knut77 Offline
Besatt
Besatt
Mange av de som har forsvart Lance de siste årene har vel gjort dette utfra prinsipp om at tvil skal komme tiltalte til gode og ikke fordi han er helten deres. Det er vel kanskje en sunnere holdning enn å håpe han blir tatt fordi man ikke liker ham...

Det eneste som er interessant med Armstrong nå er å se om han blir for UCI det Festina var for fransk sykling. Jeg tror ikke at Lance har organisert dette alene, og det er vel kanskje sannsynlig at han ikke er den største/øverste initiativtakeren som har muliggjort USP-opplegget. For å si det forsiktig; dette kan fort bli en "seier" til ASO i konflikten mellom UCI og ASO som hadde en topp rundt 2006 eller når det nå var.

Men jeg har litt problem med å forstå at det kun er sykkelsporten dette kan skje i og at det kun er der fokus ligger. Er det som har skjedd innen sykling et tegn på at det må ryddes opp innen sykkel eller innen idrett og doping/antidoping? Andre har for så vidt nevnt det før meg i tråden. Deler av sykkelsporten har tatt doping alvorlig og jeg kan ikke se hvilken annen idrett som har gjort det samme. Hvor mange andre idretter har blodpass? Nå trenger vi bare noen etterrettelige personer til å forvalte denne ordningen innen syklig :-o Jeg mener jeg leste en artikkel etter OL i Beijing om at IOC hadde fått hjelp fra ASO (eller hvem det nå var innen syklingen) til å ta noen utøvere for EPO-bruk i etterkant av lekene. Jeg finner ikke igjen artikkelen, så jeg får vel ta et lite forbehold om at jeg roter nå.

Re: Armstrong tilstår! [Re: *Erlend*] #1546478 18/01/2013 11:09
Espen Offline
More than words
More than words
Sitat: *Erlend*
Nettavisen blogg:
Man vinner ikke Tour de France 7 ganger på rad når man er den eneste i feltet som ikke er dopet. Det sier seg selv.

Det fine med innrømmelsen fra Lance Armstring er at man nå kan gi titlene til 7 andre sykkelryttere.
Som også var dopet.

Bare litt smartere.
Og heldigere.

Sykling er stilig.

Jepp medaljene må gå til folk på 10-15 plass.

e

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Armstrong tilstår! [Re: Espen] #1546480 18/01/2013 11:13
knut77 Offline
Besatt
Besatt

e

Er ikke det der man finner USP-hjelperytterytterne da? (:

Re: Armstrong tilstår! [Re: *Erlend*] #1546483 18/01/2013 11:16
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Nettavisen blogg:

Som også var dopet.

Bare litt smartere.
Og heldigere.

Sykling er stilig.

Som du sikker har fått med deg er det ingen som får disse syv titlene.
De syv årene blir stående tomme i historiebøkene til skrekk og advarsel.
At det er flere år enn disse der det burde skjedd er helt sikkert, men det er nå bedre å få tatt tidenes verste pluss noen til, enn å la alle gå.

Til alle som sier at Lance konkurrerte med andre dopere så har de sikkert rett i det, men grunnen til det var jo at de som ville spille rent ikke slapp til, nettopp på grunn av sånne som Armstrong - Eller de slapp til en stund før de direkte eller indirekte ble tvunget til å bli med på kjøret.
Zabriski ønsket ikke å dope seg og syklet på USPS en hel sesong med 15 000 dollar i årslønn - mye fordi han ikke ville være med på leken. Bruynell presset han til sultgrensen, nærmest bokstavelig, og fikk han til å bli med på leken også han. Da fikk han økt tillit og lønnsøkning atpå.

For mange så stoppe det brått i rommet mellom proff og amatør. Mange gikk graden, men fikk bratt erfare at de ikke strakk til, til tross for suverene resultater som amatører. De som skjønte tegninga la enten opp, stod fram og ble tiet i hjel, eller ble med på leken. Noen hadde bein og integritet til å prestere uten juks på et såpass bra nivå at de kunne leve av det å bygge en karriere. Sansynligvis hjalt dette kun spurtere og store temposyklister.
Jens Voigt og Thor Hushovd er sansynlige beviser på at det gikk an å hevde seg opp til et visst nivå. Men de som både presterte på tempo og i bakkene var ikke vanlige mennesker.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Armstrong tilstår! [Re: Z30] #1546489 18/01/2013 11:28
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Akkurat som jeg jeg får rett i at idretten har flere lik i skapet.

Det er jeg også enig i, likefullt har jeg full tiltro til Bradley Wiggins - inntil noe annet viser at han også er et dophue.

Forstod du NÅ hva jeg mente?

Handler om at man - om man nå velger å følge idretten må ha tiltro til systemet rundt. Jeg velger å ha dette.
Er ikke slik at jeg ikke tenker mitt innimellom av den grunn.

Alternativet er å gjøre som deg - kutte ut alt sammen.

Fortsetter ukulturen og dopingen så blir du neppe alene, hverken på sykkel, ski eller what.no i fremtiden.

Pointet er for min del, at det nok er slik for de fleste som har forsvart LA, vi vil ha han dømt før vi sier - jo han var dopet. Eller som nå - han ble presset ut og måtte innrømme dette.

Man resignerer bare nok en gang.

Man kan saktens undre seg på om det finnes en eneste verdig vinner gjennom hele TDF sin historie.

Re: Armstrong tilstår! [Re: Espen] #1546490 18/01/2013 11:30
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nettavisen blogg:

Som også var dopet.

Bare litt smartere.
Og heldigere.

Sykling er stilig.

e

Jeg frykter at man på mye lengere ned på resultatlistene for å kunne finne rene syklister enn 10- 15 plass, på internasjonalt toppnivå.

Noe av det han sa på nattens intervju var at det var like naturlig å dope seg som å ha i vann i flaskene og luft i dekkene, alle gjorde det. Det er jo ingen unnskyldning for å dope seg, men det sier tydelig hvor utbredt dette har vært.Det ble tydeligvis ikke oppfattet som å jukse, fordi alle gjorde det. Du fikk ikke en fordel vis-a-vis konkurrentene av å dope seg, men du ble nr 20 eller noe hvis du ikke gjorde det,- var tydeligvis tankegangen hos alle og kulturen.
Det tror jeg vi skal ha med oss alle sammen, som nå ( med rette) kritiserer LA.

Er ikke LA bare beviset på hvor råtten sykkelsporten på høyt nivå har vært (er ) ? Som vektløfting, som bodybuilding, som friidrett ?

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546492 18/01/2013 11:32
olechr Offline
More than words
More than words
Ha ha 10-15 plass er vinerene? De årene der var det ikke mange i Tour de France som var rene trur hvertfall jeg.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Armstrong tilstår! [Re: HeavyDude] #1546493 18/01/2013 11:35
ScottRacing Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: HeavyDude
Nettavisen blogg:

Som også var dopet.

Bare litt smartere.
Og heldigere.

Sykling er stilig.

e

Jeg frykter at man på mye lengere ned på resultatlistene for å kunne finne rene syklister enn 10- 15 plass, på internasjonalt toppnivå.

Noe av det han sa på nattens intervju var at det var like naturlig å dope seg som å ha i vann i flaskene og luft i dekkene, alle gjorde det. Det er jo ingen unnskyldning for å dope seg, men det sier tydelig hvor utbredt dette har vært.Det ble tydeligvis ikke oppfattet som å jukse, fordi alle gjorde det. Du fikk ikke en fordel vis-a-vis konkurrentene av å dope seg, men du ble nr 20 eller noe hvis du ikke gjorde det,- var tydeligvis tankegangen hos alle og kulturen.
Det tror jeg vi skal ha med oss alle sammen, som nå ( med rette) kritiserer LA.

Er ikke LA bare beviset på hvor råtten sykkelsporten på høyt nivå har vært (er ) ? Som vektløfting, som bodybuilding, som friidrett ?

Jeg synes også dette er beviset på hvor råtten sykkelsporten (på høyt nivå) har
vært/er og finner det noe underlig at LA må stå til ansvar
for alle de feil som er blitt gjort av svært mange av de
innvolverte. Er overbevist om at det er mange som
burde gå ned i dragsuget sammen med LA.

Æresmedlem i KrampeKameratene
Re: Armstrong tilstår! [Re: HeavyDude] #1546499 18/01/2013 11:46
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
Sitat: HeavyDude

Noe av det han sa på nattens intervju var at det var like naturlig å dope seg som å ha i vann i flaskene og luft i dekkene, alle gjorde det. Det er jo ingen unnskyldning for å dope seg, men det sier tydelig hvor utbredt dette har vært.

Jeg mener at dette er en overgeneralisering av problemet. Det er jo nettopp slik at de som jukser regner med at alle andre gjør det også. Det gir jukseren en mulighet til å rettferdiggjøre sitt eget fusk og fanteri.

Jeg tror ikke at "alle" drev med blodoverføringer. Etter å ha lest boka til Hamilton, så er det mye som skal til for å gjøre dette ordentlig. Logistikk og bekymringer. Hamilton startet ikke med dette før i 2003/2004, og da hadde han vært i sirkuset lenge. Han kjørte også 2-3 år uten å ta noe som helst, og hang såvidt med. Hvis det var noe som "alle" gjorde, så tipper jeg det handlet om testosteron. Men selv jukseren Hamilton tok ikke dette de første 2-3 åra. Tenk om feltet hadde vært rent, da hadde hans fremtid vært helt anderledes. EPO var nok ganske utbredt frem mot 1998, men så roet det seg ifølge feltet.

Alle drev ikke med doping, men jeg jeg er sikker på at doperne følte det. Jeg tror også det var en mental kamp. Noen av gutta var innom okseblod (actovegin) og andre ting, som kanskje ikke ga så innmari stor boost - men følelsen av boosten var nok tilstede. Og overtaket du hadde når du tok av i feltet, og dine nærmeste konkurrenter visste at du hadde noe nytt på gang - vel da tror jeg det hadde en mental effekt som var vanskelig å matche.

Hamilton fortalte også i boka si at han trodde at Lance hadde gått fra to til tre blodoverføringer (dette krever mye logistikk), og merket det under konkurransen. Garanterte forskjeller.

I tillegg vet vi at det er stor forskjell på hvordan syklistene responderte på dopet. Hadde du naturlig hematocritt på 38% så var oppsiden ved dop helt sinnsyk, hadde du naturlig 45% så var det langt ifra det samme. Vaughters har nevnt dette flere ganger, og følte ikke at EPO ha han så stor boost som de andre.

Redigert av Trond Vidar; 18/01/2013 11:47.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Armstrong tilstår! [Re: Hvilepuls] #1546502 18/01/2013 11:49
H
hrukin Online
Besatt
Besatt
H
Siden etapperitter er en lagsport så burde alle alle som syklet på laget diskes uansett plassering og uansett om man dopet seg eller ei sålenge en av rytterne har gjort det.

Vis hjelperytterne er dopet og ligger og drar mens du som er ren bare bruker krefter på avslutningen så har du dratt nytte av dopingen. Man har kanskje sprengt feltet og ødelagt løpsopplegget for andre sammenlagtsryttere. Så jeg mener LA burde vært fratatt alle titler for lenge siden siden hjelperyttere har blitt doptatt.

Hypotetisk: Skulle en av Sky rytterne bli tatt i doping, burde Wiggins miste TdF tittelen uansett om han var ren som en barnerompe. Uten de dyktige hjelperytterne er jeg sikker på at han skulle ha slitet mere med å ha vunnet.

Squadra Amarone Ciclismo e Vini

Re: Armstrong tilstår! [Re: sykkeloyvind] #1546504 18/01/2013 11:52
Trond Vidar Offline
Sitat: sykkeloyvind

Til alle som sier at Lance konkurrerte med andre dopere så har de sikkert rett i det, men grunnen til det var jo at de som ville spille rent ikke slapp til, nettopp på grunn av sånne som Armstrong - Eller de slapp til en stund før de direkte eller indirekte ble tvunget til å bli med på kjøret.
Zabriski ønsket ikke å dope seg og syklet på USPS en hel sesong med 15 000 dollar i årslønn - mye fordi han ikke ville være med på leken. Bruynell presset han til sultgrensen, nærmest bokstavelig, og fikk han til å bli med på leken også han. Da fikk han økt tillit og lønnsøkning atpå.

For mange så stoppe det brått i rommet mellom proff og amatør. Mange gikk graden, men fikk bratt erfare at de ikke strakk til, til tross for suverene resultater som amatører. De som skjønte tegninga la enten opp, stod fram og ble tiet i hjel, eller ble med på leken. Noen hadde bein og integritet til å prestere uten juks på et såpass bra nivå at de kunne leve av det å bygge en karriere. Sansynligvis hjalt dette kun spurtere og store temposyklister.
Jens Voigt og Thor Hushovd er sansynlige beviser på at det gikk an å hevde seg opp til et visst nivå. Men de som både presterte på tempo og i bakkene var ikke vanlige mennesker.

Dagens innlegg.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Side 9 av 21 1 2 7 8 9 10 11 20 21

Moderator  support