Jeg skal til Gran Canaria en tur i mars og skal ha med egen sykkel. Men jeg lurte på å benytte anledningen til å få leid meg en cannondale SupeSix ett par dager for å få testet den litt. Men hvordan er det med forsikring hvis man ødelegger den. Må man dekke alt selv? Er forresten www.free-motion.net/ som leier dem ut.
Det pleier å være inkludert i leieprisen mener jeg, alternativt så betaler man noen få kr i butikken. Sist gang jeg leide var på Mallorca, og der betalte jeg €20 for leie, og et par euro ekstra i forsikring.
En i klubben brakk en ramme over et bilpanser i fjor med leiesykkel. Såvidt jeg husker leide han på free motion. Jeg husker ikke beløpet men det ble dyrt. Han måtte betale kjøp. Det må sies at han fikk god hjelp fra butikken. De kom og hjalp med skademelding, og kjørte han til sjekk. Han var i fin form, og kunne hente ut ny sykkel dagen etter.
Prisen du må betale avhenger veldig av når på året skaden skjer. I mars vil du normalt få tilbud om å kjøpe hele sykkelen til en ok pris hvis du skader den ettersom Free Motion kjøper inn nye sykler til hver sesong. Men det er uansett surt å betale 20-30.000 for en sykkel som er skadet.