Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen som har vært på Cuba? (Tips mottas med takk)

Noen som har vært på Cuba? (Tips mottas med takk) #1542094 09/01/2013 17:45
satyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Vi er 4 stk som lurer på å ta en tur til Cuba i februar.

Sol og bading må selvfølgelig til, men ikke 14 dager så hele turen i Varadero er ikke noe tema. Fiske er en av tingene vi skal gjøre, så hvis noen har erfaring, kontakter, tips og råd til noe så fyr løs! ICON_SMILE

"I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am."

Homer Simpson

Re: Noen som har vært på Cuba? (Tips mottas med takk) [Re: satyv] #1542107 09/01/2013 18:28
Jokis Offline
Ivrig
Ivrig
To dager på Varadero er mer enn nok.
Det er ikke veldig sesong for tarpon nå, så da erre bonefish som gjelder.
OM det er flue det går i vel å merke. Det gjøres best i Las Salinas. Det er kun etpartre timer på motorveien fra Habana. Du får også Jack,snapper, permit og barracuda der.
Den aller beste guiden der heter Lazarus. Skal se om jeg kan få hoste opp noen tlfnr til deg om det er aktuelt.
Det er ingen hoteller og slikt der nede, så da må dere evt bo hos guiden.
Til gjengjeld får dere et av de beste stedene i verden for flatsfiske, og kona hans er en latterlig bra kokke.
Sørg for å ha nok backing på snellene er mitt tips. Minimum 150-200m.
Ikke kast etter barracuda. Om du er der med guide er det dumt å kaste bort tia på å kjøre cuda i to timer når du kan kaste etter permit:)

Om dere har lyst til å bedrive klassisk blydenging og trashfiske med isenkram og boksøl, er det bedre å besøke noen av elvene i detsamme området. Der er det babytarpon, og endel annet snadder. De samme guidene gjelder.

Ellers kan du fiske overalt egentlig, det er faktisk mye fisk rundt hele Cuba. Tarpon står neste alltid rett ved sterk strøm. Har litt samme jakttilnærming som gjedde. Brukar og tidevannsstrømmer er bra for det.

Redigert av Jokis; 09/01/2013 18:37.
Re: Noen som har vært på Cuba? (Tips mottas med takk) [Re: satyv] #1542826 10/01/2013 22:19
satyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Absolutt interessant! Vi booket fly i dag, men vi droppet å booke hotell. Tenkte å ta de 2 eller 3 første dagene i Varadero. (Konkluderte med det samme du skrev at det var nok) vi ser for oss å dra til Cayo Coco etter det, og da ser det jo ut som Las Salinas er på veien.

Etter det tenker vi å dra til Trinidad, Zapata nasjonalpark, grisebukta for så å dra videre til Havanna.

Jeg er ikke noe særlig med fluestanga, men min onkel skal bli med og han har fisket med fluestang i 30 år, så han gleder seg veldig.

Selv skulle jeg gjerne vært på havfiske istedet, hvis det er mulig å finne noen som ikke bare skal lure deg ut på plasser de ikke har fått fisk siden Hemingway sto til konfirmasjon.

Tar gjerne imot tlf nr og tips hvis du har flere. Husker du prisnivå på fiske, guide og overnatting? Snakket han Engelsk?

Avreise 1 februar, gleder meg noe vanvittig! Bli med kanskje? :-)

"I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am."

Homer Simpson

Moderator  support