wrx, "liker spesielt Subaru: 4wd og aldri no teknisk tull, kun slitedeler, inntil de dør av rust 20år gamle"
Har aldrig eid en subaru men sett mange på finn med 'ny motor etter 100'000km' Er det din egen erfarenhet eller vad får deg at si det? bare nysgjerrig.
Har eid 26 private subaruer. Og 30talls andre merker. Så jeg har betalt noe i omregistreringsavgift.
Pr 2.januar 2013 kan jeg kjøpe en bil, ha den i to år.. og kan selge uten verditap. Eller ta 60.000 ren gevinst ved å selge etter 1-2mnd (fri omreg og). Burde egentlig ha sluttet med denne dagjobbingen.
Solgte i romjulen en annen bil, med 60.000 i gevinst etter å ha eid den i 13mnd, riktignok påkostet en 10.000 så "kun" netto 50K i +. Så lenge jeg ikke driver i bransjen og lever av det er det skattefritt og.
Forgodt til å være sant er ofte det....
Dersom du hadde hatt rett, så hadde jeg gått konkurs privat for leeenge siden. Realiteten er at årlige bilbytter på 2-3-4biler har styrket min privatøkonomi. I en periode med inntil 4 biler ble ene subaruen også leid/lånt ut i 1år..
Men du kan gjerne forsøke det samme, tviler på at du klarer det uten "teft"

Er et par 2009/3åringer som er pene bruktkjøp nå. Så det er noen bruktkjøp som blinker seg ut, og kan forvente lavt årlig varditap etter 3år også.
Markedet hyungrer etter nytt, og nyprisene er gunstige og..