Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Byneset rundt m.m i Trondheim i vinter..

Byneset rundt m.m i Trondheim i vinter.. #1538393 30/12/2012 18:17
Birken`beiner Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Jeg sykler ikke terreng, men kun landevei og det stort sett året rundt, gitt at været og føre er høvelig..

F.eks. Byneset rundt som dette idag:

http://connect.garmin.com/activity/255773761

Ser stort sett en og annen enslig syklist på slike turer på vinterstid.
Er det noen av dere som kunne tenke seg å sykle sammen på sånn type turer og veksle på å dra, så hører jeg gjerne fra dere.

Jeg sykler stort sett søndager når det er lyst og lite trafikk, opplever turene som passe trygge. tommelopp

Bildene er fra dagens tur, traff en syklist idag, gitt.. ICON_WINK

Redigert av Birken`beiner; 30/12/2012 18:29.
Re: Byneset rundt m.m i Trondheim i vinter.. [Re: Birken`beiner] #1538415 30/12/2012 19:00
frodebo Offline
Entusiast
Entusiast
Møtte vel meg du da. Nede ved Sundet Gård.Jeg møtte også kun èn syklist i dag (som da må være deg) - det var forbausende få mht. føre og værforholdene.

Nå på vinterstid blir det litt vær-, føre- og lystavhengig samt jobbavhengig mht. sykling etter veien, så noe planmessig er vanskelig for min del.

Men du kan jo legge ut info dersom du har en plan, så kan det jo hende det passer for flere.

Frode

Re: Byneset rundt m.m i Trondheim i vinter.. [Re: frodebo] #1538426 30/12/2012 19:54
Birken`beiner Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: frodebo
Møtte vel meg du da. Nede ved Sundet Gård.Jeg møtte også kun èn syklist i dag (som da må være deg) - det var forbausende få mht. føre og værforholdene.

Nå på vinterstid blir det litt vær-, føre- og lystavhengig samt jobbavhengig mht. sykling etter veien, så noe planmessig er vanskelig for min del.

Men du kan jo legge ut info dersom du har en plan, så kan det jo hende det passer for flere.

Frode

Jo, kan kanskje stemme det. ICON_SMILE Hadde ikke du en gul jakke på og solbriller? Husker jeg helt feil, eller hadde du bukkestyret også? Jeg hadde svart jakke og hilste på deg, ikke sant? ICON_SMILE

Vel, plan og plan...
Har ikke helt konkret plan nå, jeg heller, men et ønske om å få unna flest mulig mil på sykkel før påske. Drar til Mallorca i påska og etter det starter lag treningene, så da blir det i alle fall en ganske hektisk plan. ICON_SMILE

Jeg kan i alle fall legge ut litt sånn i forveien når jeg drar på tur, kanskje flere blir fristet. Tror det blir hyggeligere å sykle flere sammen og veksle på å dra.., men ville ikke syklet to i bredden nå. ICON_SMILE

Re: Byneset rundt m.m i Trondheim i vinter.. [Re: Birken`beiner] #1539598 03/01/2013 15:57
Birken`beiner Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Det er lovende værprognoser i Trondheim fremover, gitt.. Dersom regnet ikke blir til snø, så sykler jeg rundt Byneset på søndag. Bare å hive seg på for den som blir fristet!

Re: Byneset rundt m.m i Trondheim i vinter.. [Re: Birken`beiner] #1541545 08/01/2013 17:08
A
ArneW Offline
Ringrev
Ringrev
A
Går det fint uten piggdekk rundt hele nå ?

Re: Byneset rundt m.m i Trondheim i vinter.. [Re: ArneW] #1541595 08/01/2013 19:02
Birken`beiner Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: ArneW
Går det fint uten piggdekk rundt hele nå ?

Jeg har piggdekk og ville ikke anbefalt å sykle uten pigg nå.

Det er så ustabilt. Syklet til jobb imorges og det høljet ned i bøtter og spann, på vei hjem igjen - masse underkjølt regn på veien, pluss masse frossen "slush" og is spor enkelte steder...

(men en treffer jo alltids noen som sykler både uten pigg, lys, refleks, hjelm osv, osv, osv -..) ICON_SMILE

Moderator  support